Regionálnu dopravu zlepšia terminály vo Svätom Jure a Šenkviciach

V Bratislavskom kraji vzniknú dva nové prestupné terminály.

Mesto Svätý Jur bude od začiatku roka 2019 disponovať novým prestupným terminálom, ktorý sa bude nachádzať v tesnej blízkosti rovnomennej železničnej stanice. Cieľom nového terminálu je skvalitniť a zefektívniť infraštruktúru verejnej dopravy, umožniť lepší prestup cestujúcim a taktiež prispieť k rozvoju regiónu.

Okrem vybavenia pre verejnú dopravu a dvoch zastávok pre autobusy bude vybudované aj parkovisko park and ride (P+R) pre 58 áut a parkovisko bike and ride (B+R) pre cyklistov v blízkosti železničného nástupišťa.

Celý prestupný terminál bude bezbariérový a prispôsobený aj cyklistom. Chodníky a priechody pre chodcov budú vybavené vodiacimi pásmi pre nevidiacich. Pre lepší komfort cestujúcich nebudú chýbať ani nové prístrešky na zastávkach a mobiliár. Pribudne aj nová zeleň či osvetlenie celého areálu.

Terminál sa začína stavať 25. júla 2018 a jeho výstavba bude trvať približne 9 mesiacov.

Po novom aj v Šenkviciach

V Šenkviciach bude zrekonštruovaný súčasný prestupný terminál, ktorý taktiež zlepší podmienky aj pre cyklistov. Doplnené budú  chodníky s bezbariérovou úpravou, súčasťou terminálu budú nové prístrešky, mobiliár, osvetlenie a bezpečnostné kamery. V rámci projektu má vzniknúť aj 87 parkovacích miest s parkovacím systémom, čo zabezpečí lepší prístup k verejnej doprave. Prestupný terminál v Šenkviciach by sa mal začať používať od leta 2019.

Obidva projekty sú budované v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu. Projekt prestupného terminálu vo Svätom Jure bude stáť 683 870 € a v Šenkviciach 1 237 794 €.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mku81 #24:
˝Nasleduje zastávka: Gbely, zastávka. Zastávka je na znamenie.˝ ?
Reakcia na: mku81 #24:
Existuje aj studená zastávka ?
Reakcia na: dyspozytor #22:
Moje najoblubenejsie hlasenie na L87 - "nasleduje zastavka - vlcie hrdlo zastavka - zastavka je na znamenie"... cele to pokazili tym rafinery galery
Reakcia na: dyspozytor #21:
Presne tak.
Reakcia na: dyspozytor #21:
Aj v kontexte tohto sa snažím ako sa len dá, aby na sieti ŽSR nevznikali nové zastávky s názvom obsahujúcim zastávka, napr. Drahovce zastávka, Pezinok zastávka a pod.
Prvou lastovičkou by už čoskoro mohla byť nová zastávka na sídlisku Morovno v Handlovej. Namiesto zastávka Handlová a neskôr Handlová zastávka, do finálneho názvu "Handlová sídlisko".
Reakcia na: S499.1023 #20:
Úplne zjednodušene - je asi najpraktickejšie, keď budeme pre "vlka" volať NÁDRAŹÍ všetko to, kde nastupuje do vlaku a hotovo. Všetky ďalšie špecifikácie sú len mätúce z pohľadu jasnej a zrozumiteľnej informovanosti.
Reakcia na: dyspozytor #18:
Rovnako debilnú diskusiu som zažil už aj okolo pražských zastávok NÁDRAŽÍ Strašnice, NÁDRAŽÍ Podbaba a NÁDRAŽÍ Modřany (to je pre šotouša obzvlášť ťažká heréza, keďže nádraží (žst.) Modřany existuje ale leží inde, než zastávka MHD Nádraží Modřany, ktorá logicky leží pri zastávke osobnej dopravy.
Keď už nič iné, tak sa aspoň v tom Juri zrevitalizuje ten desný priestor okolo stanice a mám pocit, že to pôjde aj pod kamery MsP Sv. Jur, čo bude veľmi prospešné, nakoľko tá oblasť je permanentne terčom nudiacich sa mládežníkov, rozumej vandalov.
Reakcia na: Error 0x007 #10:
a zrovna stanicu nemá...?
v zmysle predpisu ŽSR DP 7 a číselníku DB v sieti ŽSR, má Svätý Jur tieto DB:
zastávka Svätý Jur
výhybňa Svätý Jur

samozrejme, pre účely CP je asi vhodnejšie uvádzať Svätý Jur, ŽST ako Svätý Jur, žel. zastávka...?
Reakcia na: 810zssk #16:
Čo jeho fašisti ale čo spravil on osobne? Odpoveď je "nič" , lebo on na viac, než na bezzubé brechanie invalidného jorkšíra za pevným potom nemá.
Reakcia na: falaise #13:
A tvoji fasisti s dopravou v BBSK spravili co?
Reakcia na: falaise #13:
Keď som si prečítal, ako Nábělkovi ***lo, tak som pochopil, prečo ho tak adoruješ, ty trtko.
Reakcia na: perets #9:
Milujem pojem "ich cestujúci". Aj keď mali navážať ľudí prípojmi k vlakom, tak prečo by mali "ich cestujúcich" voziť k vlakom? Oni si z tých cestujúcich spravili akýsi majetok a de facto ako keby tvrdili, že kraj ako objednávateľ nemá nárok tých ľudí tlačiť na hlavných trasách do vlakov, ale musí ich ponechať v autobusoch, pretože tie objemy ľudí v autobusoch sú podľa arcizlodejov vo vedení SAD a ex-SADiek "know-how". Zaujímavé, že iné moderné prvky nepovažujú za potrebné do svojho "know-how" zaradiť.
Reakcia na: 810zssk #8:
Blbeček tvojho rangu sa nemôže na viac ako tri písmenká a jedno interpunkčné znamienko. No blahoželám k obhajovaniu a krytiu idokracie na Slovensku, ktorá przní dopravu a nielen tebe aj tým blbečkom trom čo spolu s tebou mínuskovali iba preto, že príspevky dlhšie ako flash správy slovenského stokárskeho bulváru sú nad ich schopnosti vnímať a porozumieť tomu. To, čo som napísal je realita a prosím, ak chceš tvrdiť, že neexistuje, tak už ti len Nábělek pomôže, a nielen tebe ... ?
Reakcia na: Valec #11:
Tak si zle pamatam. Ale nieco tam na stanicu planovane bolo, ci sa mylim?
Reakcia na: 810zssk #4:
Tá linka nebola uvádzaná ako Sv. Jur, stanica. ? V Juri je niekoľko lepších miest, kde by mohla končiť... buď v Neštichu, alebo v Kačačincoch.
Svätý Jur má železničnú stanicu? ?
Reakcia na: falaise #7:
Ja keď som sa mal možnosť spýtať Sádovskeho, prečo neboli schopný, za 20 spraviť taktovú regionálnu dopravu. Tak mi povedal že ich cestujúci vedia kedy jazdí ten "ich" spoj, a nezaujíma ich taktová doprava.
Reakcia na: falaise #7:
Haf!
No a tie terminály budú mať aj nejaký význam alebo poslúžia iba tomu, že už nebude autobus stáť 5-10 min od stanice na zastávke mimo žel. stanice/zastávky ale bude stáť pri stanici a tak ľudia budú môcť aspoň zamávať odchádzajúcemu autobusu? Neskúšal som zatiaľ aké sú nadväznosti bus/vlak v termináloch Malacky, Pezinok a Senec ale v Senci veselo linky z obcí za Sencom veselo železničnú stanicu aj naďalej obchádzajú namiesto toho aby naviezli ľudí k vlaku a skončili v SC, príp. tí, ktorí chcú za každú cenu sa trmácať pomalým autobusom cez zápchy, tak by som ten autobus ponechal do BA ale nech zároveň umožní tým normálnym prestup na vlak. Či ani Droba a jeho maestro Halabica (stiahnutý z MDV) sa nezmôžu na dokopanie "duck-face" Sadovského, ktorý tliacha 5 cez 9 a 2 na 3 a jeho čiernej diery na financie menom Slovak Lines, k tomu aby sa prestali vyhadzovať peniaze na zbytočné autobusové spoje súbežné s vlakovými? Žiadne peniaze by som na tie terminály nedal dokým neukáže BSK to, že existujúce terminály účelne využíva v praxi na reálne existujúce prestupné nadväznosti bus/vlak, pričom podkladom k tomu by boli CP platné v deň podania žiadosti o dotáciu.