Posilnenie MHD počas Bielej noci (8. – 9.10.2016)

Mimoriadne budú premávať nočné električky do Dúbravky, Rače, Ružinova a na Vajnorskú, posilnené budú aj autobusy a trolejbusy.

V noci z 8. na 9. októbra 2016 (sobota/nedeľa) bude prebiehať podujatie Biela noc a dopravu naň zabezpečia posilnené linky MHD. Počas soboty budú na vybrané denné linky uvedené nižšie nasadené kapacitnejšie vozidlá. Počas noci bude posilenná premávka vybraných nočných liniek a premávka naviac zabezpečená aj mimoriadnymi nočnými električkovými linkami. Taktiež budú premávať aj mimoriadne nočné spoje na regionálnych autobusových linkách, o ktorých informujeme v samostatnej správe.

Nočné električkové linky N5 N8 a N10 budú premávať v čase medzi cca 23:30 - 3:00 v intervale 30 minút. Kapacitnejšími vozidlami budú posilnené aj bežné nočné linky, pričom vybrané autobusové a trolejbusové linky budú premávať taktiež v intervale 15 alebo 30 minút miesto bežného 60-minútového intervalu.

  • Linka N5 pôjde po štandardnej trase linky 5 z Dúbravky cez tunel, Obchodnú a Račianske mýto do Rače.
    • Odchody z Poštovej smer Dúbravka: 22:48, 23:27, 23:57, 0:27, 0:56, 1:26, 2:56, 3:26, 3:56.
    • Odchody z Poštovej smer Rača: 0:01, 0:31, 1:01, 1:31, 2:01, 2:31, 3:01, 3:31, 4:10 (po Vinohrady).
    • Na zastávkach Mladá garda a ŽST Vinohrady je možný prestup na mimoriadny nočný spoj linky 525 do Modry.
    • Na Račianskom mýte je možný prestup na nočný spoj linky 245 do Malaciek.
    • Upozornenie: linky 3 a 5 počas soboty a nedele budú v úseku Blumentál - Vozovňa Krasňany nahradené autobusmi linky X3. Nočnej linky N5 sa výluka nedotkne.
  • Linka N8 pôjde z Ružinova cez Trnavské mýto, Krížnu, Blumentál na Obchodnú  a späť z Nám. SNP štandardnou  trasou linky 8 do Ružinova.
    • Odchody z Nám. SNP smer Ružinov: 23:27, 23:57, 0:27, 0:57, 1:27, 1:57, 2:27, 2:57.
    • Z Obchodnej pôjde cez Kamenné nám. ako linka N10 do Jurajovho dvora.
  • Linka N10 pôjde z Vozovne Jurajov dvor cez Vajnorskú, Trnavské mýto, Krížnu a Špitálsku na Nám. SNP. Späť pôjde z Kamenného nám. rovnakou trasou.
    • Odchody z Kamenného nám. smer Jurajov dvor: 0:16, 0:46, 1:16, 1:46, 2:16, 2:46, 3:16, 3:46.
    • Z Nám. SNP pôjde ako linka N8 cez Obchodnú do Ružinova.
    • Na zastávkach Odborárska a Jurajov dvor je možný prestup na mimoriadne nočné spoje liniek 527 a 630 do Slovenského Grobu a Senca.
  • Linka N21 pôjde medzi 23:30 a 2:30 každých 15 min. z Hlavnej stanice, následne do 3:30 každých 30 min.
  • Linka N31 pôjde medzi 23:30 a 3:30 každých 30 min. z Hlavnej stanice.
  • Linka N37 pôjde medzi 23:30 a 3:30 každých 30 min. z Hlavnej stanice.
  • Linka N72 pôjde medzi 23:20 a 1:05 každých 15 min. z Hodžovho nám. a následne do 3:35 každých 30 min.
  • Linky N93 a N95 pôjdu medzi 23:30 a 2:30 každých 15 min. z Hodžovho nám. a následne do 4:30 každých 30 min.
  • Väčšie vozidlá budú nasadené počas soboty na linky 9 50 70 207 N29 N37 N53 N55 N61 N74 N80.

Konkrétne odchody nočných liniek z konečných nájdete na tejto adrese.

Upozornenie: Plánovač cesty bude počas noci zo sobotu na nedeľu zobrazovať len štandardné odchody nočných liniek vzhľadom na to, že konkrétne odchody zo zastávok neboli zo strany dopravcu zverejnené.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #40:
V noci prevláda tá výhoda, že väčšina semaforov je vypnutá, na cestách je menej áut, preto sa za kratší čas dokáže obslúžiť väčšia oblasť. Cestujúci v noci preferujú čo najkratšiu trasu bez nutného prestupovania, čo sa dá zabezpečiť jedine autobusmi – napríklad spomínaná obsluha Starej Dúbravky, ako aj oblasti Na Pántoch (ubytovne). K úspore by tak na strane personálneho substrátu nedošlo, keďže by bolo potrebné naďalej zabezpečovať autobusové spojenie z Rače na Pánty, prípadne od Drobného hore do Dúbravky dvomi vodičmi a dvomi vozidlami. Reálny prínos? Nijaký. Jedine potreba zabezpečenie navyše ďalších dvoch alebo troch vodičov do električiek.

Ak by mali električkové nočáky zmysel, tak možno na odľahčenie autobusových nočákov v piatok a sobotu v noci, ale opäť si treba položiť otázku, či sa toto nedá efektívnejšie a lacnejšie vyriešiť pridaním odchodov o 1.00 a 2.00 hod., prípadne vypravovaním kĺbových autobusov namiesto 12-metrových na vybraných linkách, alebo presmerovaním vybraných liniek cez centrum mesta (Námestie SNP).
Reakcia na: lostrail #46:
"V niektorych smeroch by elektricky boli lepsim riesenim."
Uved aspon jeden.
Topologia je samozrejme v neprospech Bratislavy, kedze tu sa na vystavbu novych trati kaslalo. Ale ani v Prahe nie je pokryte absolutne vsetko.

V niektorych smeroch by elektricky boli lepsim riesenim. Ale aj tak nema zmysel v tejto debate pokracovat, kedze najskor by musela existovat vola nieco take spustit, t.j. analyzu, upravy trati z hladiska hlucnosti, zmeny v grafikone... No a v neposlednom rade by sa typicky po "nasom" na tento cisty inside job musela "sutazit" externa firma.

Cize sa zda, ze bude tak ako doteraz, co Vam vyhovuje a teda je vlastne vsetko v poriadku.
Reakcia na: lostrail #40:
Akoze budes platit vodica co raz za 60 minut prejde od Alexyho na Pri krizi a spat? Este lepsie.

To nie je o negativizme, to je o tom ze niektore veci jednoducho zmysel nedavaju a nebudem kricat hura na kazdu sotomyslienku. Ja som velmi progresivny clovek a som za kazdu zmysluplnu inovaciu. Ale ak si mam vybrat ci naliat peniaze do lepsieho taktu nocakov, alebo do vodica co bude 45 zo 60 minut stat na mieste, tak si volim to prve.

Reakcia na: lostrail #40:
Ako nepopieram že by sa mohla spraviť nejaká analýza, ale namiesto jedného spoja viesť dva, mi na prvý pohľad nepríde dva krát efektívne. Ale možno by električka + minibus vyšli lacnejšie ako N34. Avšak:
- u nás sú revízie meniarní pravidelne raz za mesiac (dva). To je dosť často na to, že cestujúci by museli meniť svoje návyky. Plus nehovorím o ďalších výlukách na podbíjanie a inú údržbu trate...
- pri kombinácií električka plus prestup (a to je jedno či do starej Dúbravky, Vajnôr (N53), P. Biskupíc a D. Honov (N70) či na Panty (N55) by si ľuďom dorobil prestup naviac a v niektorých ojedinelých prípadoch aj dva. A určite ten prestup nebude všade na hrane. Takže by sme spravili opäť raz niečo v neprospech cestujúceho?
Reakcia na: lostrail #42:
Samozrejme, že diskutujem len o cene siloviny. Naozaj je topológia Prahy porovnateľná s Bratislavou? A jej električková sieť tiež? Proste zaťatý električkošotouš.
Reakcia na: S499.1023 #38:
No mozno prave to, ze tato cena je nanajvys len cena za komoditu, ale po zapocitani vsetkych poplatkov a odvodov je to viac ako dvojnasobok. Bilancna cena je vyssia ako 100 Eur/MWh. Stale je to vsak menej, ako niektori platia aj v nizkej tarife.

"K tomu si pripočítajte ošupné, celonočnú prevádzku meniarní a drotárov, náklady na km jazdy vozidla električka/autobus a možno si to s tou prvoplánovou úsporou rozmyslíte."

Nerozmyslim, pretoze:

1. Meniarne idu aj v noci, aj sa tam kuri v noci, nic sa nevypina. Poznam realny stav, nie to, co sa vykazuje. Ak sa nieco vypina, tak len pocas revizii alebo oprav.
2. Droty sa musia menit aj tak, pretoze cuduj sa svete, elektricky jazdia cez den a rovnako tie droty obrusuju. Udrzba sa navysi nanajvys o male percento v porovnani so sucasnym stavom.
3. Chcel by som vidiet ten vypocet nakladov na km jazdy kazdeho z vozidiel. Lenze aj ked su vyssie v pripade elektricky po lubovolnom ohybani cisel, tak po pridani niekolkych elektriciek a zruseni dlhych tras autobusov by vo vysledku vznikla uspora. Cim viac spojov jazdi v elektrickej trakcii, tym sa totiz prave merny naklad na km znizuje. Aj ked tu by slo o drobne.

Co sa realne usetri zastavenim prevadzky elektriciek na 4 hodiny v noci? Alebo teda, kde urobili sudruhovia v Prahe chybu, ked je to tak neskutocne zly napad?
Reakcia na: lostrail #40:
Teraz si zareagoval ako obyčajný podsúvačský debil. Kto tu navrhoval zrušiŤ celú MHD? Ty si sa zamyslel nad tým, čo by stál "nejaký malý autobus, ktorý by od zastávky električky už ľudí odviezol k týmto zastávkam" alebo nad tým, čo som písal predtým (napríklad #38, #33)? Alebo len proste kopeš a pľuješ okolo seba, lebo ti niekto racionálne rozporoval tvoj šotosen o nočnej električke?
Reakcia na: 810zssk #39:
Hlavne treba vo vsetkom hladat len same negativa, vsak? S negetivnymi ludmi je to tak, ze im nema zmysel cokolvek hovorit, lebo aj tak na kazdu dobru vec najdu 10 zlych.

Samozrejme, ak by DPB zacal seriozne uvazovat nad zavedenim nocnych elektriciek, bolo by zrejme velmi namieste upravit aj linky nocnych autobusov, ktore by jazdili na miesta, kam elektrickove trate nevedu. Nespominam si, ze by som niekde pisal, ze by sa autobusy mali zrusit uplne.
Co je to za argument, ze by som ja (osobne) nechal obyvatelov starej Dubravky bez spojenia? To akoze nemoze chodit nejaky maly autobus, ktory by od zastavky elektricky uz ludi odviezol k tymto zastavkam?

Ale ano, hlavne treba hladat dovody, preco sa nieco neda, ako sa to neda a vobec, zrusme celu MHD, ved naco...
Reakcia na: lostrail #30:
Okrem spomalenia dopravy aj zrusis obsluhu Starej Dubravky. O ludoch ktorych nechas po zastavkach ak niekedy bude nutne hradit elektricku s taktom 60 minut ani nehovorim.

Dobry plan.
Reakcia na: lostrail #37:
Čo je na tom tajného a dôverného? Všetci dopravcovia na ŽSR okrem ZSSK a ZSSKC platia 51,21 EUR/MWh. Pri takýchto odberoch samozrejme nie sú žiadne tarify NT/DT. K tomu si pripočítajte ošupné, celonočnú prevádzku meniarní a drotárov, náklady na km jazdy vozidla električka/autobus a možno si to s tou prvoplánovou úsporou rozmyslíte.
Este doplnenie: nemienim tu sirit doverne informacie, preto neprezradim presnu cenu trakcnej elektriny, ale co mozem povedat, je tolko, ze sa blizi cene nizkej tarify, preto si myslim, ze pokial je prevadzka v norme, t.j. nedoslo k ziadnym mimoriadnym zastaveniam dopravy, rozhodne je z tohto hladiska vyhodnejsie pre DPB prevadzkovat elektricke vozidla.
Reakcia na: lostrail #35:
No a v takom Brne najprv nočné električky osekali z celej sieti na dve linky (a nočné trolejbusy zrušili) a nakoniec zrušili aj tie dve nočné električky.
Co sa tyka odberu elektriny, v DPB je situacia kusok zlozita. Pokial viem, tak zmluvu maju postavenu dost nevyhodne. Namiesto vedenia jedneho "velkeho" odberneho miesta je kazda meniaren vedena ako samostatne miesto (ved dodavatelovi sa to oplati, ked sa nieco stane a pri rozbehu niekolkych suprav sa prekroci vykonove maximum, za co moze naparit pokuty).

Viem o tom, ze sa dlhodobo snazia tento negativny stav zvratit, resp. urobit zmenu, aby slo o jedno velke odberne miesto. Dodavatel sa samozrejme brani, lebo to uz by pre neho nemuselo byt tak vyhodne. Dalsia vec je, ci vobec maju dvojtarifove elektromery a ak si spravne vybavujem, nemaju.
Ak by frcali na nocny prud, jednoznacne by z toho lepsie vychadzali elektricky, ved co sa minie navyse na udrzbu trati, trolejov a ostatnej infrastruktury, sa useri prave nakladmi na samotny pohon.

Vsetko sa da, ked sa chce. Netvrdim, ze v inych mestach maju automaticky pravdu a patent na rozum, ale pokial by sa napr. v Prahe neoplatilo nocne elektricky prevadzkovat (chodia kazdu polhodinu), nemyslim si, ze by to robili. Cestovne je tam pritom lacnejsie ako v Bratislave (aj ked beriem, ze tu je zas uplne ina vyska mestskeho rozpoctu).
Reakcia na: S499.1023 #33:
Jeden vozeň by azda stačil... Elektrina (najmä v noci) je zrejme lacnejšia a navyše nevytvára emisie (v meste).
Reakcia na: Melange #32:
Peniaze sa premávkou električky miesto autobusu ušetria konkrétne ako? A životné prostredie sa tiež ušetrí, keď pošleme 40 ton železa miesto desiatich?
Reakcia na: Solider #31:
1. peniaze
2. životné prostredie

DPB sa oháňa úsporami pohonných hmôt a dopadu na životné prostredie pri zavádzaní stále nových a nových zastávok na znamenie, tak nahradenie nočného autobusu nočnou električkou by bolo prinajmenšom v súlade s touto mantrou.
Reakcia na: lostrail #30:
Čo by sa zlepšilo/dosiahlo/ušetrilo/získalo tým, že by namiesto autobusu v noci premávala električka?
Reakcia na: Mike #29:
Malo nas bolo, ale je uplne chore porovnavat vytazenost pocas jednorazovej akcie so situaciou, keby bola zavedena pravidelna doprava a zrusene duplicitne autobusy.

N5 by mohla chodit NAMIESTO N34 a tak dalej. Kto nesleduje imhd.sk, zrejme sa ani nedozvedel o tom, ze nocne elektricky budu vobec premavat, co je samozrejme poriadne maslo DPB, ale pokial viem, tak N34 chodi poloprazdna az plna, v zavislosti od dna v tyzdni. A to hovorime aj o spojoch o pol stvrtej nadranom.
Reakcia na: lostrail #28:
A koľko tam bolo spolu tých cestujúcich okrem vás? aj 15?