DPB pripravuje opravu električkovej trate na Špitálskej ulici

Rozbitá električková trať sa dočká opravy.

Dopravný podnik Bratislava si dal vypracovať projektovú dokumentáciu na opravu havarijného stavu električkovej trate na Špitálskej ulici. Električková trať medzi Americkým nám. a Kamenným nám. má v súčasnosti značne opotrebované koľajnice s nedostatočným upevnením a rozbitý povrchový kryt, čo spôsobuje zvýšenú hlučnosť pri prejazde električiek.

Oprava úseku v dĺžke približne 640 m bude pozostávať z úpravy podložia trate, inštalácie antivibračných rohoží, vytvorenia pevnej jazdnej dráhy, resp. z položenia DZP panelov. Koľajnice budú mať pružné upevnenie a budú obalené antivibračnými prvkami. Povrchový kryt opraveného úseku má byť zhotovený z asfaltu. Súčasťou projektu je aj oprava nástupných ostrovčekov zastávky Mariánska, ktoré budú s rozmermi 65 x 2 m so zámkovou dlažbou. Vybavené majú byť po novom aj prístreškami a informačným systémom pre cestujúcich.

Projektovú dokumentáciu vypracuje spoločnosť Prokos s.r.o. z Bratislavy za cenu 19 940 € bez DPH. Dokumentácia má byť vypracovaná do 50 dní od právoplatnosti uzavretej zmluvy o dielo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #116:
Radlinského, pokiaľ sa urýchlene poriadne nevybrúsi a nevyspraví, tak skončí rovnako ako Špitálska. Vibrácie budú ďalej rozrušovať asfaltový povrch v okolí koľajníc, cez ktorý bude vnikať voda do podložia, ktoré naruší a trať začne putovať.
Reakcia na: Solider #115:
Len doplním že asfalt sa začína poriadne drobiť aj na Radlinského v úseku Račko - Vazovova.

DPB by si mal dať obnoviť aj vodorovné značenie. Poobede počas zápchy každé druhé auto zasahuje do el.pásu. Aj policajti by si prišli na svoje keby tam postavili kameru. Zhruba tretina IAD ide po kolajách až po križovatku.
Reakcia na: GVas #111:
Tých 50 dní už beží, keďže zmluva bola podpísaná a zverejnená. To je však stále iba lehota na zhotovenie projektovej dokumentácie, tá môže ležať skompletizovaná aj rok alebo dva v šuflíku, keďže stavebné práce sa začnú až vtedy, keď na to budú vyčlenené finančné prostriedky. Hluk je neskutočný, s tým všetci súhlasia, ale treba riešiť príčinu a tou je jednoznačne roky zanedbaná údržba = nijaká. Taký hluk z vlniek na koľajniciach som v okolitých mestách nepočul. To, že ten poklop si tam poskakuje, pretože od vlniek vzniknutými vibráciami sa už všetok asfalt v okolí rozdrvil, je len taký detail. Smola akurát je, že ten poklop je priamo pred bytovým domom.
Reakcia na: marian555 #113:
dakujem
Reakcia na: GVas #107:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10260/Podmienky-pouzivania
Táto stránka nie je stránkou DPB ani iného dopravného podniku.

Ďalej ako bolo napísane užívateľom Solider, zmluva je zverejnená na stránke dopravcu:
http://www.dpb.sk/o-podniku/verejne-informacie/povinne-zverejnovanie/?druh=zmluvy#zverejnovanie
Reakcia na: pharel #109:
..diskutuje aj o to, co DPB nerobi... vypisujem sem, pretoze uz som viackrat pisala na DPB, aj na vodarne, aj na MU a dostavam nezmyselne odpovede co maju napisane v manualoch
Reakcia na: Solider #108:
A mozes mi poslat link kde je to zverejnene? Dakujem..neh viem odkedy mam pocitat 50 dni...a zacat ratat dlhy cas kym sa zacne s pracami... Suhlasim ze aj inde je velky hluk z opotrebovania kolajnic ale v uzkom priestranstve medzi domami je neskutocny hluk..kazda elektricka - 4x poskakovanie poklopu a nie je mozne nic ine pocut a vyspat sa uz vobec... nie je bohvieco chodit do prace roky nevyspaty a aby ti v byte podskakovali veci a pukali steny ..
Reakcia na: GVas #105:
Ked chces vediet nejake info, tak im tam napis. Preco to vypisujes sem?
Reakcia na: GVas #107:
OK, toto nie je DPB ale iMHD - fanusikovsky portal. Nie oficialna stranka DPB. Tu sa o veciach iba diskutuje, co vsetko zle a nezmyselne DPB dokaze urobit 🙂
Reakcia na: GVas #105:
Nemusí byť zverejnená na CRZ, stačí, že je zverejnená na webovom sídle dopravcu, čo je, keďže práve odtiaľ čerpá informácie tento článok. Inak, pokiaľ ide o terorizovanie hlukom, týmto trpia nielen obyvatelia Špitálskej ulice, ale aj ďalších ulíc v meste, keďže DPB dlhodobo nebrúsi koľajnice a nepovažuje to ani za problém. A navyše, do tratí, ktoré by sa (raz) mali rekonštruovať, nevrazí do konkrétnej opravy ani cent. Takže ten poklop tam bude poskakovať zrejme aj počas tohto a budúceho roka.
Reakcia na: pharel #106:
tak mi to preloz
Reakcia na: GVas #105:
Dalsi novacik, ktory nevie citat 😃
DPB, mozete mi povedat kedy bude uzavreta predmetna zmluva, o ktorej pisete v clanku vyssie ??? Pretoze k danemu momentu sa v CRZ - NENACHADZA !!! (https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2171273&art_zs2=&art_predmet=&art_ico=&art_suma_zmluva_od=&art_suma_zmluva_do=&art_datum_zverejnene_od=&art_datum_zverejnene_do=&art_rezort=0&art_zs1=Dopravn%C3%BD+podnik+Bratislava&nazov=&art_ico1=&odoslat=Vyh%C4%BEada%C5%A5).
V e-mailoch z infocentrum@dpb.sk nejaka osoba opat slubuje tuto opravu - teraz na r. 2017 (povodne malo byt v r. 2015 ale Magistrat hl.mesta SR nedali dost penazkov a preto DPB presunulo plan prac na r. 2016...Teraz zas pisete ze je to hudba buducnosti - r. 2017 napriek projektom z EF.
Dost alibisticky znie Vas text - "projektovu dokumentaciu vypracuje spolocnost .... ale KEDY ??? a to ma byt do 50 dni od uzavretia zmluvy - a ta zmluva bude KEDY uzavreta ??? a zmluva nadobuda ucinnost den po zverejneni v CRZ .. a to este nie je - tak KEDY ?????? Stale sta hrat slovne hry ...bude bude..jedneho dna...
Neviete o com hovorim vazeni z DPB ? Kto z Vas sa bol pozriet na hrozny stav najme v okoli poklopu na Spitalskej ulici pred predajnou Zelena cigareta ? a stal tam kym prechadza tazka elektricka..aby pocul hrozny hluk z podskakujuceho poklopu a videl ako sa ohyba kolaji ked po nej ta elektricka prechadza ??? Hlavne ze Vas odpoved na staznost hovorila "v podnete dňa 12.2.2016 v zaslanej mailovej správe ste označila električkovú trať za katastrofálnu - tvrdenie nie je pravdivé, nakoľko opotrebenie koľajovej trate je úmerné veku trate a koľajová trať svojimi technickými parametrami vyhovuje bezpečnej premávke električiek. Podotýkame, že v uvedenom úseku trate je povolená maximálna rýchlosť v = 30 km.h-1 nie z dôvodu technického stavu trate, ale z toho dôvodu, že trať sa nachádza v dopravne ukľudnenej zóne centra mesta." Citovat pracovny manual nie je to iste, ako urobit obhliadku a podniknut prakticky nieco. Preto odporucam sadnut na elektricku a ist sa pozriet priamo nad a okolo poklopu..ak Vam sa zda ze diery do neznama v okoli tochto miesta, uvolnene skrutky kolaji a skoro nic co by drzalo tych kolaji je bezpecne..tak Vas chvalim za dobru kvalitu ruzovych okuliarov... Co Vas trapi to, ze okolite budovy su hlavne obytne domy...kde su ich obyvatelia za posledne roky hlukom terorizovani od 4 rana do polnoci... najvacsia zabava je spravne v noci - od 4 do 6h rano a 22-24h.. Mozno bude vacsia zabava, pozvat poslanca z europarlamentu na nekolkodnovy pobyt v nasom dome "nad poklopom" - urcite o super zazitku v Bratislave bude dlho vsade rozpravat...
Mozno je potrebne Vam zavidiet hrosiu kozu ... a mozno budete taki uzasni, ze potesite spravou o zaciatku rekonstrukcnych prac o mesiac... slubujem ze dovtedy vydrzime !!!
Reakcia na: ivanbuto #101:
Kedže nedošlo k dobudovaniu Radlinského ako pokračovanie tranzitu z mostu SNP je jasné , že sa to tam v špičke upcháva. No jej uzavretím sa problém presunie na Karadžičovu , Mýtnu a Šancovú ktoré bývajú upchaté tiež.
Reakcia na: Solider #77:
Nesúhlasilo s ním napokon ani mesto, v auguste 2015.
Reakcia na: Solider #91:
Nehovoril by som o priechode pre chodcov, ale o mieste na prechádzanie. Ale ako presne budú rozmiestnené zábradlia/operadlá na električkových zastávkach, je ešte otvorené.
Reakcia na: david1 #98:
Fakt je taký, že zdržania trolejbusových liniek na Mickiewiczovej + Ul. 29. augusta už sú najmä poobede dosť neúnosné, a teda rôznymi variantmi, vrátane uzavretia Mickiewiczovej a reorganizácie IAD, je potrebné sa zaoberať.

A rovnako racio úvah o vylúčení alebo čiastočnom vylúčení IAD na Mickiewiczovej vnímam v tom, že tá ulica je prakticky pokračovaním Obchodnej, ale pre peších je úplne nevľúdna, prispievajú k tomu nielen úzke chodníky, ale aj stĺpy osadené v strede chodníka.

Reakcia na: Ámos #99:
No neviem. Ja sa Karadžičovej poobede vyhýbam tam je to upchaté už od Nív. Pravidelné zdržania pre 21 a 210.
Reakcia na: david1 #98:
Skor hovorim o Karadzicke, Dostojevskeho a dalej. Tam je to plynule...
Reakcia na: Ámos #96:
Ak myslíš Šancovú a Štefánikovu tak by si iba presunul problém do iných ulíc, kde to tiež v špičke nie je ideálne a MHD tam tiež stojí v kolónach.

Tranzit vedie aj vrchom centra z mosta SNP podjazdom na Hodžovom a ďalej po Mýtnej a nedokončenej Radlinského ul. smer Rača, Pezinok a samozrejme pre Ružinov aj Mickiewiczovou ul. a ul 29.Augusta. Tam sa presunul po uzavretí nám. SNP.