Zriadenie zastávky Kamenné nám. v smere k Námestiu SNP (od 22.8.2016)

Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.

Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.

Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.

Z extrému do extrému

Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.

Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.

Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #202:
To je podľa mňa nesúvisiaca reakcia. Upokojenie dopravy na SNP nastane hneď vtedy, ak sa vylúči doprava od Uršulínskej ulice smerom dole, tým pádom sa zruší aj šikmé a kolmé státie v jazdných pruhoch. Vizuálne sa priestor odľahčí. Toto vylúčenie sa testovalo vlani počas dňa bez áut a jeho výsledok bol veľmi úspešný. Diskusia sa potom môže viesť tým smerom, čo s uvoľneným priestorom, akú by mal mať funkciu. Čo s tým má KDI, tak to naozaj netuším. Pred dvadsiatimi rokmi si viacerí nevedeli predstaviť SNP bez tranzitu IAD a dnes má niekto obavy, že trolejbus by tam obnovil tranzit? Nedáva to logiku. Dnes sme už inde. Argument, že niekoho by vyrušovala pavučina na desaťmetrových prevesoch by som pochopil, alebo že trolejbus jazdí na kolesách vyrobených z ropných produktov a vlastne je to podľa niektorých neekologické vozidlo do centra mesta, ale že by trolejbus nejako podporoval IAD, prípadne nejako uberal z námestia a jeho mestskosti, to mi nejak nejde dokopy.
Reakcia na: Solider #201:
Na to Ti odpovedal Rubber38 v #190.
Reakcia na: david1 #197:
A keď tam raz za čas presviští trolejbus, tak ulica nebude ukľudnená? Ubudne z nej? Hviezdoslavovo námestie sa okrem toho, že to bol rovnako ako Námestie SNP kedysi dávno priestor bezprostredne za mestskými hradbami, nedá so SNP vôbec porovnávať z viacerých dôvodov.
Reakcia na: S499.1023 #193:
Tento argument môžu na Štefánikovej používať dovtedy, dokým tam neznesú trolejové vedenie, s čím sa podľa mojich poznatkov vôbec nepočíta. A navyše v časoch, kedy sa rieši, aby sa našli nejaké prostriedky na opravu havarijného stavu radiál, aby sa tam mohlo chodiť aj o dva alebo tri roky a aby sa tieto prostriedky stihli aj v tomto období vôbec vyčerpať, je riešenie projektu električky na Štefánikovej v rovine sci-fi na najblížších možno 10 alebo 20 rokov.
Reakcia na: zlomok #198:
Však ale Obchodná + kus priečnej osi nahradili práve tú Štefánikovu. Inak to, čo sa vtedy kreslilo, nebolo ešte metro ale rýchlodrážna električka, prakticky aj s chlpami obšľahnutý nemecký Stadtbahn vrátane skladacích schodov pre úrovňový nástup v podzemí a horolezecký na povrchu. Ale ako by to vopchali pod zem na Mierovom námestí, to si teda radšej ani nepredstavujem. Že by až pod podjazd, aby sme mali rovnocenného konkurenta pražského Míráku?
Reakcia na: S499.1023 #196:
Trať na Obchodnej sa budovala hlavne ako druhé východo - západné prepojenie. Trať na Štefánikovej nahradila najmä nikdy nedokončená priečna os, samozrejme spolu s traťou na Obchodnej a Radlinského. Problém je v tom, že v čase likvidácie Štefánky sa jednalo o jednu z najviac vyťažených tratí v meste a v jej trase malo ísť metro z Petržalky. Vieme ako to dopadlo. Dočasne tam máme vyše 40 rokov autobusy.
Reakcia na: Solider #194:
Veď som písal o komplet ukludnení dopravy okrem električiek.
Pokial nepríde k rekonštrukcii podobne ako napr. pri Hviezdoslavovom nám. stále to bude iba ulica ako píšeš s x krát premalovaným značením jazdných pruhov a parkovacích boxov ...

Reakcia na: skeli #195:
Hej, ale to bolo po prvé v časoch likvidácie trolejbusovej dopravy, keď mali perspektívne ostať v Bratislave dve reziduálne pidisiete a podruhé tá električka na Obchodnej je náhradou električky na Štefánikovej.
Reakcia na: S499.1023 #193:
Mimochodom,po Obchodnej tiež jazdil trolejbus a teraz je tam električka.
Reakcia na: david1 #188:
Ako námestie to vyzerá aj dnes, len pôsobí nereprezentatívnym dojmom. Ak tam budú len električky, tak to bude viac námestie ako teraz? Podľa mňa je problémom množstvo kolmých parkovacích miest na vozovke a asfaltové peklo, ktoré tvorí sto percent povrchov na námestí.
Reakcia na: Solider #187:
Lenže výstavba trolejbusu v osi predpokladanej električky by šancu na električku definitívne pochovala, lebo "však sú tam trolejbusy".
Reakcia na: Rubber38 #190:
Okrem iného, električka široká 2,5 metra potrebuje 2,5 metra v priamej a 3 metre v oblúku, autobus / drôtolez minimálne o pol metra viac v priamej a ešte viac v oblúku.
Reakcia na: Solider #187:
1. Potiahnutie bližšie súhlasím, na SNP je to zbytočné.
2. To spojenie musí byť súčasťou električky z Petržalky, ak má mať význam.

Čo objektívne chýba? Spojenie ASMN a HLST? Však je! Ako trolejbus z Dunajskej spojí Šafko z HLST? Nijako.
Reakcia na: 810zssk #189:
Veľký nie, ale

a) električka je viac mestotvorný prvok, menej rušivý na peších zónach, či na zónach s upokojenou dopravou
b) obávam sa, že v bratislavských podmienkach je prevádzka t-busu podmienená samostatným jazdným pruhom, podľa KDI automaticky využiteľným (veď prečo nie, keď tam už je?) aj IAD

Čo samozrejme ešte neznamená, že so Soliderom a jeho argumentami ohľadne t-busov na Nám. SNP a Suchom mýte nesúhlasím, len konštatujem, že trolejbus predstavuje väčšiu hrozu voči snahám o upokojovanie dopravy v oblasti, ako električka
Reakcia na: david1 #188:
A aky je rozdiel medzi tym ked tam prejde T3 a ked tam prejde 30Tr?
Reakcia na: Solider #187:
Za mňa určite by som na SNP utlmoval všetku dopravu a nechal tam iba električky nech to konečne vyzerá ako námestie.
Reakcia na: zlomok #174:
Pravdepodobne sme sa nepochopili. Predĺženie trolejbusov z Dunajskej cez Námestie SNP na Suché mýto zabezpečí tieto dve veci:

1) Potiahnutie trolejbusov bližšie na Kamenné námestie a priamo na Námestie SNP;
2) Rýchle a krátke spojenie Námestia SNP s Hlavnou stanicou

Stále nerozumiem, prečo tu hovoríš o nejakej náhrade. Prečo by sa malo niečo nahrádzať, ak niečo objektívne chýba? Myslíš si, že verejná doprava v Starom Meste je na takej úžasnej úrovni, že netreba nič zlepšovať a treba iba niečo surovo nahrádzať? Spojenie SNP so stanicou nie je nijaká konkurencia trati na 29. augusta, pretože 29. augusta je od SNP dosť ďaleko a nemajú nič spoločné. Rovnako treba zdôrazniť, že cestujúci na linkách sa neprepravujú od jednej konečnej po druhú konečnú, ale medzi zastávkami na trase, takže je úplne bezpredmetné, či by 201 a 202 začínali na stanici a končili na Čiližskej, pričom jedna by šla cez Ružinov a jedna cez Staré Mesto (v Prešove takto fungujú linky 8 a 38). Nakoniec, je pekné, že niekde má ísť električka, ale treba si aj otvorene povedať, že to tak skoro nebude, ak vôbec, z dôvodu finančnej náročnosti. Výstavbou trolejbusovej trate na Kamenné námestie by sme vyriešili bod 1, ale bod 2 by ostal neriešený, pretože by sa roky 'čakalo' na električku, ako sa vlastne v Bratislave na všetko len čaká.
Reakcia na: zlomok #185:
Jediná možnosť fungovania dopravy v mestách je "dostať ľudí z IAD do električiek", alebo niečoho podobného. Mali by sme si dávať ale reálne ciele, nemá zmysel, dostať ich tam všetkých 🙂
Niekde to už bolo spomenuté, 10% nárast počtu ľudí v MHD na úkor IAD by vyriešil väčšinu súčasných dopravných problémov v Bratislave (možno okrem parkovania). Toto by som videl ako reálny cieľ na 20 rokov.

Viem, že chceš na Kamennom 65 m zastávky, len sa tam jedna z nich tak trochu nezmestí (posunutie priechodu, divné oblúky, krátke rampy).

Aj ja dúfam, že sa tá trvalodočasná zastávka nepostaví a že sa začne celková rekonštrukcia námestia najneskôr do 3 rokov.
Reakcia na: drink #183:
Obávam sa, že nikto to seriózne nepreveruje, čo je škoda.

Ja by som dal traťový interval 3 minúty, takže linkový 6 minút. To je dostatočne atraktívne pre jednu linku.

Áno, na víkend by stačili 32,5 metrové súpravy. Večer by sa mohli takisto rozpájať (myslím po 20:00).

Počty cestujúcich mám vycucané z prsta, to priznávam. Ak chceme dostať ľudí z IAD do električiek, tak im musíme najprv ponúknuť kapacitu a až potom zaviesť reštriktívne opatrenia pre IAD.

Ja chcem na Kamennom zastávky dlhé 65 metrov. Viď variant 27. Viedenskú zastávku dlhú 34 metrov považujem stále za dočasné riešenie. Navyše neverím že bude, očakávam že sa objavia nejaké nezrovnalosti a to provizórium ktoré idú stavať ostane trvalo.
Reakcia na: durcekpavol #182:
Nie je to nikde nakreslené, to je iba moja predstava ako by to mohlo byť. Viem si to predstaviť aj povrchovo (električka pretne Medickú a pôjde po ulici 29. augusta), ale to by verejnosť nedovolila (a popravde nie som zástanca likvidácie Medickej). A aj na estakáde by to šlo. Alebo by to Medickú iba "lízlo" zo strany, ale potom pretlo cintorín, čo je rovnako nepriechodné (ak sa bavíme o povrchovom vedení).

Finančne to nemusí byť drahé, je to relatívne krátky úsek a možno by šiel financovať z EU fondov.

Vyhnutie sa cez Suché mýto a Kamenné predlžuje jazdnú dobu, neúnosne. Rýchlejšie by to bolo možno v špičke, v sedle by bol trolejbus v dnešnej trase rovnako rýchly.

3xT myslím T6A5 aj T3 (T3P, T3G). Ale k tomu nie je vôľa. Meniarne by to zvládnuť mohli, najmä ak by sa modernizovali (čo bude nutné tak či tak). Či sa dajú nové Škodovky spájať do súprav neviem, ale technicky by to určite bolo možné.