Dopravný podnik ponúka na predaj staré trolejbusy a električky

Na predaj je 79 električiek T3 a 33 trolejbusov Škoda 14 Tr a 15 Tr.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil verejné obchodné súťaže na odpredaj vyradených električiek a trolejbusov. Uchádzači môžu predkladať svoje ponuky do 28. 30. augusta 2016 do 10:00, kedy bude aj otváranie obálok s ponukami. Kritériom na vyhodnotenie ponúk bude ponúkaná cena za všetky električky, resp. trolejbusy.

Na predaj DPB ponúka 33 trolejbusov Škoda 14 Tr(M) a Škoda 15 Tr(M), poväčšine nekompletné a nepojazdné. Ide o vozidlá ev. čísiel 6260, 6263, 6265, 6269, 6271, 6275, 6276, 6277, 6283, 6289, 6290, 6291, 6294, 6295, 6296, 6297, 6298, 6299, 6300, 6301, 6302, 6304, 6306, 6601, 6604, 6605, 6606, 6609, 6610, 6613, 6620, 6639 a 6640.

Z električiek je na predaj spolu 79 vozňov typu ČKD Tatra T3. Ide o nepojazdné a nekompletné vozidlá ev. čísiel 7719, 7721, 7731, 7732, 7735, 7736, 7737, 7738, 7761, 7762, 7763, 7764, 7807, 7808, 7829, 7830, ďalej kompletné a pojazdné vozidlá ev. čísiel 7723, 7724, 7739, 7740, 7741, 7742, 7747, 7748, 7749, 7750, 7751, 7752, 7753, 7754, 7755, 7756, 7757, 7758, 7759, 7760, 7765, 7766, 7769, 7770, 7773, 7774, 7777, 7778, 7779, 7780, 7801, 7802, 7803, 7804, 7805, 7806, 7809, 7810, 7811, 7812, 7813, 7814, 7815, 7816, 7817, 7818, 7823, 7824, 7825, 7826, 7827, 7828, 7831, 7832, 7833, 7834 a nakoniec školské a pracovné vozne 8135, 8137 a 8438.

V prvom kole sa DPB snaží o odpredaj všetkých električiek, resp. trolejbusov v celku a ak sa nenájdu záujemcovia, na predaj by mali byť aj jednotlivé vozidlá.

Detailné informácie o odpredaji nájdete na webovej stránke Dopravného podniku Bratislava.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #72:
Pardon, omylom mi tam skocil zly text a odoslanie ?
...(klesajuce predaje zaklincoval tym, ze do tendra pre Budapest ponukol Agoru s logom Ikarus napriklad, od r. 2003 nebezala vyroba atd.). Po Irisbuse prebral fabriku Gabor Szelles s ambicioznymi planmi na produkciu velkych serii doma i v pobocnych zavodoch v Cine (plan 10 000 ks/rok) a Rusku, ktoremu by takato ziadost asi tiez nezapadala do podnikatelskeho planu.
Reakcia na: Sebastian57 #71:
Neviem ci nasledujuce skutocnosti mali vplyv aj na tento pripad, ale Ikarus do februara 2006 vlastnil koncern Irisbus, ktory nemal ziaden zaujem udrzat znacku Ikarus pri zivote (klesajuce prtak to nie je az take prekvapive.
Tiež by ma zaujímal dôvod prečo ikarus neodsuhlasil prestavbu na CNG pohon?
Reakcia na: Rubber38 #69:

Ikarus údajne nedal súhlas na predĺženie skrine a namontovanie motoru na cng... (aj keď neviem čo na tom musel ikarus odsúhlasiť, či to nie je iba niekoho výmysel..Iba ak by sa mali vyjadriť k homologizácií typu...)
Reakcia na: S499.1023 #68:
Inak ale boli tu aj isté pokusy o prestavby Ikarusov na plyn (#1015), prečo to vlastne padlo ešte v zárodku?
Reakcia na: Rubber38 #67:
No, presne tak som to myslel. Prečo Cng. Zachar uprednostnil generálkovanie a plynofikáciu Vrakos, to asi len v Tudome budú vedieť, všakáno ? .
Reakcia na: S499.1023 #66:
To je možné, je hold faktom, že Ikarus v pôvodnom stave BOL o triedu lepší autobus, než pôvodná Karosa. Ale záležalo by od konkrétneho prevedenia GO, najmä motorovej časti
Reakcia na: Rubber38 #65:
Generálka diskutovaných Ikarusov v rovnakom rozsahu by priniesla o triedu lepší autobus ako Karosu a je úplne jedno, či 7xx alebo bakelitový facelift 9xx.
Reakcia na: S499.1023 #64:
Samozrejme je v nich menej plastu, ako v SORoch, či Urbanwayoch, ale najmä v posledných rokoch poskytovali Ikarusy rozhodne nižší prepravný komfort (hluk z motora, nechutné čalúnenia, rachot uvoľnených súčiastok trieskajúci pri každej nerovnosti na ceste), ako Karosy.

Jediná škoda pri tých našich Plynosách je, že pri GO sa reko interiéru obmedzovala na min. možnú mieru, ale s novšími sedačkami, ovládaním/signalizáciou dopytu, príp. zopár ďalšími detailami by sa vyrovnali Karosám radu 900. Čo z nich samozrejme (najmä vzhľadom na ich vysokopodlažnosť) stále nerobí ideálne autobusy, ale na špičkové poradia vybraných liniek je to akceptovateľné
Reakcia na: Rubber38 #63:
Ikarusy 4x5 rozhodne neboli plastové hrkálky. V roku 2016 síce v MHD hlavného mesta krajiny EÚ nemajú čo hľadať ale o to menej tam majú čo hľadať krabicové Karosy.
Reakcia na: Sebastian57 #62:
A v čom ich je škoda? Je iste obdivuhodné, ako tie plastové hrkálky dokázali vydržať takmer 20 rokov v našich podmienkach a bez veľkých opráv, ale prečo ešte je škoda, že takýto typ autobusu nejazdí v hlavnom meste stredoeurópskej krajiny v roku 2016? Jediné, čo mi napadá, je príliš priestranná kabína vodiča, za tou bude beusákom ľúto ešte dlho
Máš pravdu ale podľa mna je ikarusov škoda?
Reakcia na: Sebastian57 #60:
Ikarusy sa vyradili skôr, lebo nemali GO, Karosy mali GO, aj tak sú do septembra takmer všetky odstavené.
Ikarusi nahodou neboli šroty je ich škoda ale myslím že prinajmenšom boli kvalitnejšie než karosi nechápem prečo sa vyradili skor ikarusi ako karosi? ? ?
Reakcia na: Kobenhavn #58:
Doplním, jedno šťastie, že Ikarusy sú už preč, veď to bola najväčšia hanba, také hnoje neboli hodné európskeho hlavného mesta, ostáva sa ešte zbaviť Karosáckych plesnívákov a už sa na to bude dať ako-tak pozerať.
Reakcia na: Sebastian57 #57:
Obávam sa, že tie sú už tak plesnivé, hrdzavé a rozpadnuté, že na to sa neulakomí už ani kovošrot ? Mimochodom, veď kapitálne hnoje typov Ikarus 415/435 a Karosa B 741 sa vyraďovali, resp. vyraďujú svojou plesnivosťou a polámanosťou aj samé ?
A budu na predaj aj stare vyradene autobusy?
Reakcia na: S499.1023 #54:
Ja som zasa za "M"kový kĺbový historičák. #67 80. roky, #6309 90. roky a #6617 začiatok 21. storočia až po dodávku trolisorov. Aby si mal pokryté celé obdobie a rôzne prevedenia. 15 Tr sa nebude okrem náteru v ničom odlišovať od historickej #6309, navyše historické 15 Tr sa určite zachvoajú inde. 15 TrM boli početnejšie a vhodne budú v zbierke dopĺňať 14 Tr. Ináč súhlasím že je škoda 14 Tr0, ale aspoň si to môžeme vynahradiť 14 Tr01 #67, ktorá by na rozdiel tej v Brne mala byť v pôvodnom stave. Ten je možné dosiahnuť a nakoľko ten voz potrebuje tak či tak kompletnú generálku spojenú s prestavbou do pôvodného stavu, tak sa môžu upraviť aj stĺpiky a doplniť sklá nad dverami.
Reakcia na: S499.1023 #54:
Ja si práve nemyslím, že kapacita je "nafukovacia", to si tu evidentne myslia úplne iní.

K "novostavbám" nemám žiaden vzťah, naznačil som len jednu z možných ciest, ako si "zachrániť" modifikáciu a nezaťažiť pritom DP.
Reakcia na: Peter6607 #53:
A čo si myslíš, že DP má nafukovaciu kapacitu na historické vozidlá? Ak historičák 15Tr, tak osobne som rozhodne za verziu bez "M". Čo je na 6301 také úžasné? Pozliepaný trolejbus z ND. A čo s trolejbusom v MD?