Reorganizácia trolejbusových liniek (od 4.7.2016)

Od 4. júla sa zmenia trasy liniek 207 208 209212, linka 206 zanikne. Zmenia sa aj všetky cestovné poriadky trolejbusov.

Od poslednej výraznejšej zmeny trolejbusových liniek v roku 1999 sa zmenilo smerovanie aj dopyt cestujúcich a zatiaľ čo niektoré linky kapacitne nepostačujú, iné jazdia poloprázdne. Dopravný podnik preto spracoval návrh zmien v trolejbusovej doprave, ktoré by podľa neho mali zatraktívniť dopravu, aj v súvislosti s obmenou vozidlového parku trolejbusov a nedávnou výstavbou nových trolejbusových tratí.

Od 4. júla 2016 budú viaceré úseky doterajších liniek spojené do nových trás, zvýši sa územie s atraktívnym intervalom 6 minút v rannej špičke a zlepšeným intervalom 7 - 8 minút počas pracovného dňa. Zjednotenie intervalov na viacerých linkách prinesie aj spravidelnenie dopravy. Prínosom by mal byť vyšší podiel kapacitnejších kĺbových trolejbusov na najvyťaženejších trasách. Z hľadiska počtu liniek, ale ani intervalov, však nepôjde o zásadnejšiu reformu, naďalej budú jazdiť do väčšiny trolejbusových radiál dve linky. Nedôjde ani k avizovanému prečíslovaniu niektorých, príp. všetkých liniek, pretože podľa našich informácií s týmto krokom nesúhlasil magistrát.

Zmena trás sa dotkne liniek 206 207 208 209 a 212.

Nové/zmenené trasy trolejbusových liniek

Linka

Trasa / popis zmeny

206

zrušená (obsluhu NÚSCH zabezpečí linka 209; v úseku Autobusová stanica - Magurská bude náhradou linka 212)

207

ŽST Železná studienka (Vojenská nemocnica) – hrad – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Jégého – Zimný štadión

spojenie súčasných liniek 207212 do jednej linky

208

Šulekova – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Svätoplukova – Mlynské nivy – Miletičova – Ružová dolina

spojenie súčasných liniek 207 a 208 do jednej, premávka v obmedzenom režime

Upozornenie: Táto linka bude mať s pôvodnou linkou 208 spoločný iba úsek Kollárovo nám. - Šulekova

209

Národný onkologický ústav / NÚSCH – Stromová – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Ružová dolina

spojenie doterajších liniek 206209; obsluha NOÚ a NÚSCH striedavo každým druhým spojom

212

ŽST Železná studienka (Vojenská nemocnica) – Nemocnica Kramáre – Stromová – Pražská – Hodžovo nám. – Ul. 29. augusta – Mlynské nivy – Prievoz – Cintorín Ružinov

spojenie doterajších liniek 208 a 212 do jednej

Nezmenené trasy trolejbusových liniek

Linka

Trasa

33

Molecova – Hany Meličkovej – Dlhé diely

64

Lovinského – Hroboňova – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Jelačičova

201

Hlavná stanica – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Gagarinova – Dolné hony

202

Nemocnica sv. Michala (Rajská) – Mlynské nivy – Gagarinova – Dolné hony

203

Koliba – Hodžovo nám. – hrad – Búdková

204

Trnávka – Šancová – Nemocnica Kramáre – Valašská

205

Nemocnica sv. Michala (Rajská) – Mlynské nivy – Svätoplukova – Záhradnícka – Jégého – Trnávka

210

Hlavná stanica – Šancová – Račianske mýto – Karadžičova – Autobusová stanica – Nové SND

211

Národný onkologický ústav – Nemocnica Kramáre – ŽST Železná studienka (Vojenská nemocnica)

 Intervaly liniek počas pracovných dní školského roka (od 5.9.2016) a počas voľných dní

Linka

Trasa

Interval v min

Vozidlá (dĺžka)

pracovné dni

voľné dni

špička ráno

sedlo

špička popoludní

33

Molecova – Dlhé diely

6

10

6

10/20

18-m

64

Lovinského – Šancová – Jelačičova

15

30

15

30

12-m

201

Hlavná stanica – Miletičova – Dolné hony

6

7-8

7-8

10

18-m

202

Nemocnica sv. Michala – Mlynské nivy – Dolné hony

6

7-8

7-8

10

18-m

203

Koliba – Búdková

10

15

15

15

12-m

204

Valašská – Kramáre – Trnávka

10

15

15

15

18-m

205

Nemocnica sv. Michala – Svätoplukova – Trnávka

10

15

15

15

12-m

209

Národný onkologický ústav / NÚSCH – Šancová – Ružová dolina

6

7-8

7-8

15

12-m

207

ŽST Žel. studienka – Hrad – Mickiewiczova – Zimný štadión

10

15

15

15

18-m

208

Šulekova – Svätoplukova – Ružová dolina

10

15

15

30

12-m

210

Hlavná stanica – Autobusová stanica – Nové SND

10

10

10

10

12-m

211

Národný onkologický ústav – ŽST Žel. studienka

10

30

30

30

12-m

212

ŽST Žel. studienka – Kramáre – Autobusová stanica – Cintorín Vrakuňa

6

7-8

7-8

15

18-m

Linky s rovnakými intervalmi budú vzájomné preložené. To znamená, že ich odchody budú rovnomerné a koordinované spoje nebudú odchádzať naraz. Preklady liniek budú v nasledujúcich úsekoch:

Linky

Lokalita

Interval v min

pracovné dni

voľné dni

špička ráno

sedlo

špička popoludní

204+209

Kramáre

<3

<3-4

<3-4

5

201+202

Dolné hony

3

3-4

3-4

5

203

Koliba

10

15

15

15

201+209

Miletičova

3

3-4

3-4

<10

205+204

Trnávka

5

7-8

7-8

7-8

203+207

Hrad

5

7-8

7-8

7-8

205+207

Záhradnícka

5

7-8

7-8

15

212

Prievoz

6

7-8

7-8

15

Zmeny v kapacite

Dôležitým parametrom kvality MHD je ponúkaná kapacita v kombinácii s kvalitnými prekladmi liniek. Tá sa mení podľa vyťaženosti liniek, uvádzame odchýlky 10 a viac percent voči súčasnému stavu:

  • vyššia kapacita:
    • Dolné hony – cez voľné dni +20%
    • Cintorín Vrakuňa – v pracovných dňoch v sedle, v odpoludňajšej špičke a cez voľné dni +14%
    • hrad – v pracovných dňoch ráno +54%, v pracovných dňoch v sedle a cez voľné dni +29%
    • Koliba – v pracovných dňoch ráno +20%
    • Kramáre – v pracovných dňoch ráno +46%, v pracovných dňoch v sedle +34%, v odpoludňajšej špičke +49%, cez voľné dni +38%
    • Novohradská – v pracovných dňoch ráno +11%, v pracovných dňoch v sedle +15%, v odpoludňajšej špičke +10%
    • Šancová – v pracovných dňoch ráno +23%, v pracovných dňoch v sedle +20%, v odpoludňajšej špičke +21%, cez voľné dni +34%
    • Záhradnícka – v pracovných dňoch ráno +40%, v pracovných dňoch v sedle +14%
  • nižšia kapacita:
    • Koliba – v odpoludňajšej špičke -20%
    • Záhradnícka – cez voľné dni -21%
    • Novohradská – cez voľné dni -14%

Nové spojenia (výber najdôležitejších)

  • namiesto doterajšieho dvojnásobného spojenia od Saleziánov na Kramáre bude jedno zo spojení smerovať k hradu a ďalej k ŽST Železná studienka
  • od Nemocnice Kramáre na Autobusovú stanicu a ďalej do Prievozu
  • z NÚSCH na Šancovú a k trhovisku

Zaniknuté spojenia (výber najdôležitejších)

  • z NÚSCH na Autobusovú stanicu (nutný prestup na Kramároch)
  • z Autobusovej stanice na Koziu a Šulekovu (nutný prestup na Hodžovom nám.)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Troll #327:
V DPP bežia električky na Apexe, SORky majú JKZ a v zvyšku dožíva Mypol, takže je možné, že niektorý z nich písmená proste neakceptuje. Ono doprogramovať to by samozrejme nebola taká strašná veda, len asi sa im to nechce implementovať (+staré pal. PC majú už dnes pamäť na hrane). Vždy sa to dá obísť nejakým interným kódom linky, ale asi sa chcú vyhnúť bordelu v databáze. (A ešte je jedna možnosť, ale to si fakt nepamätám, či aspoň čísla majú nahraté v paneloch, lebo ciele sa zvykli posielať otvoreným reťazcom, t. j. ak nie, tak veľmi iný nápis nevyčaríš.)
Reakcia na: Valec #326:
Mňa by zaujímalo, aké veľké náklady by si vyžadovalo v Prahe nočné linky označiť písmenom N a číslom a nie čisto číselnou radou. V tej prezentácií to je zdôvodnené veľmi obšírne...

Veď naprogramovať príslušné veci s tým súvisiace do BUSE/Bustec a palubákov by nemal byť veľký problém (predpokladám, že tabuľové T3 na nočáky nedávajú), ani z hľadiska nákladov. Interne nech si tie linky označujú aj ležatou osmičkou, to obyvateľov a turistov trápiť nemusí. Neviem si predstaviť, aké náklady navyše, ktoré by nevznikli aj tak (tlač nových CP, tlač nových schém,...) by s tým ešte mohli mať...
Reakcia na: Rubber38 #319:
Mne tie argumenty pre prečíslovanie pripadajú ale celkom logické. Akurát, ten rad pre elektrolinky je nezmyselný.
Reakcia na: Ike #323:
Tak dobre, ale oddeľovať jednotlivé trakcie je podľa mňa vhodné (t-bus a bus nie, to je prakticky to isté, len s iným pohonom), obzvlášť v Prahe, kde majú špeciálne električkové nočáky, na rozdiel od busov, svoj centrálny prestupný bod ala Brnenské rozjezdy
Reakcia na: S499.1023 #321:
Ako problém identifikujú, že nočná doprava nemá ucelený rad čísiel, ale je rozdelená do troch intervalov a ako riešenie navrhnú dva neucelené intervaly ? ? ? To mi pripomína, ako keď v 2011 menili v Srbsku EČV kvôli Belehradu, ktorý sa im v 2015 aj tak znova vyčerpal ? ?
Reakcia na: S499.1023 #321:
Mozno to je pre niekoho, kto uprednostnuje ekologickejsiu dopravu zaujimave. Mozno si niekto podla toho vybera spoje ?
Reakcia na: Rubber38 #319:
Obzvlášť ma fascinuje ten samostatný číslený rad (prečo kua???) pre elektrobusy a hybridné trolejbusy.
Reakcia na: Rubber38 #319:
Dana prezentacia sa ocividne pripravovala v druhej polovici decembra, kedze v Bratislve uvadzaju linku N5 ?
http://mhd86.cz/2017/01/17/ropid-chce-opet-precislovat-linky-mhd-tentokrat-nocni-dopravu/

Ak má niekto primalý bolehlav z tej tunajšej snahy nasilu upravovať linky, len aby tu bol nejaký šotosystém. Ale s tým rozdielom, že ROPID má aspoň nejaký rozumný dôvod (ale zase o to masívnejšie prečíslovanie) "len tak" prečíslovávať (inak sa nemeniace) linky.

BTW, ROPID si zo svojho mesta robí ešte viac 1:1 hračkárske koľajisko, ako je to u nás (masívne reorganizácie linkového vedenia každých pár rokov, z toho vyplývajúce následné niekoľkonásobné optimalizácie atď.), akurát teda v jeho regióne sa v konečnom dôsledku jedná o vskutku dobre organizovaný IDS. Aj keď niektorých cestujúcich udržiava v stálom strehu
Reakcia na: Vladimír #316:
Ani v blizkosti Tesco Lamac sa ziadny Lamac nenachadza. ?
Tot nedavno bola este zastavka Amfiteater, kde uz tiez ziadny nebol...
Reakcia na: Vladimír #316:
Zo zastavky na ul. Mlynske nivy to bude na docasnu autobusovu stanicu kusok 😉
Reakcia na: lindsey #314:
Nič to nemení na tom, že už čoskoro v blízkosti súčasnej zastávky Autobusová stanica žiadna autobusová stanica nebude.
Reakcia na: Error 0x007 #65:
nehrajme sa tu na neviemake obrovske mesto, ze nevieme tych zopar uzlov pospajat linkami tak, aby sa tu ludia nestratili, nemylili a nemuseli lustit, odkial kam a kolkokrat prstupit..... hovorim o dopravnych uzloch, nie odvsadial spoje, kks.....
Reakcia na: Valec #30:
nemam pocit, ze by sa nieco presunulo, a uz je november...
Reakcia na: 810zssk #312:
Díky moc. Od Nového SND by to malo byť 21:32 a 23:15.
Reakcia na: Trolley #311:
9:09 (X), 19:24 (X) a 23:21 (denne) 🙂
Reakcia na: 810zssk #310:
A nevieš časy dojazdov z Hlavnej stanice?
Reakcia na: Trolley #309:
Na tych poznamkach sa bohuzial niekto velmi vyburil, su zle, alebo nezmyselne na niekolkych linkach.

Dojazdy su aj zo stanice, aj z Noveho SND. Zo stanice "priamo", z SND nasledovne: po svojej trase po Twin City, potom doprava na Autobusovu stanicu a nasledne po linke 205 po Slovinsku. Odtial priamo k vozovni (konecna Radiova na Roznavskej).
Neviem či to tu už bolo spomínané, ale L210 robí dojazdy s cestujúcimi na Trnávku. Akurát neviem po akej trase, lebo CP na zastávke Nové SND píše že zo zastávky Prievozská berie cestujúcich na Rádiovú. Lenže L210 takú zastávku ani nemá. ?

Či sú dojazdy aj z Hlavnej stanice som nepozeral.