Zavedenie víkendovej prepravy bicyklov na linke 29 (od 25.6.2016)

Bicykle budú prepravované autobusmi s cyklonosičmi.

Od 25. júna 2016 bude na linke 29 počas voľných dní zavedená rozšírená preprava bicyklov autobusmi s cyklonosičmi. Bicykle sa budú prepravovať na závesných držiakoch na zadnom čele autobusov, pričom jeden autobus odvezie naraz 7 bicyklov.

Naloženie a vyloženie bicyklov z cyklonosiča bude možné len na konečných zastávkach Most SNP a Hrad Devín a taktiež obojsmerne na nácestnej zastávke Vodárenské múzeum (Riviéra) v Karlovej Vsi. Zavesenie a zloženie bicykla si zabezpečí sám cestujúci, vodič autobusu zaistí bicykel proti odcudzeniu. Bicykel cestujúcemu vodič odomkne po predložení žetónu, ktorý mu bude vydaný pri naložení bicykla.

Pre prepravu bicykla je potrebný dovozný lístok, alebo zľavnený 15-min. lístok v hodnote 0,35 €.

Spoje umožňujúcu prepravu bicyklov na zadnom čele budú v cestovnom poriadku vyznačené príslušným piktogramom - sú to všetky víkendové spoje s výnimkou odchodov 12:08 a 15:38 spod Mosta SNP, resp. 12:35 a 16:05 z Devína. V autobusoch s cyklonosičmi bude zároveň možná štandardná preprava bicykla vo vozidle len v prípade úplného obsadenia cyklonosiča, alebo v prípade nástupu do vozidla mimo zastávok uvedených vyššie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #14:
Daj výpoveď a choď pracovať do nákladnej dopravy.
Reakcia na: Ibiza #13:
A si si ista, ze je to mozne len tak si vymontovat sedacky a takto upraveny autobus poslat na cesty?
Bikeri,vam to uz riadne prepina.To asi z toho tepla.A ze vam to aj niekto zerie a zriaduje taketo sluzby.
Reakcia na: Ibiza #11:
To akože v DPB majú pravidelne dva krát do roka premontovávať interiér dvoch autobusov? (prípadne viac..) ? ?
E-bajky by sa jednoznačne prepravovať mali, ale asi vnútri.
Inak nebolo by lepšie na tento účel upraviť 1-2 busy tak, ze by sa v niektorej časti vymontovali sedadlá a namontovali stojany na bajky? Po sezóne by sa sedadlá namontovali nazad. Prípadne na tento účel rovno upraviť (rozumej domontovať stojany) tie kratke oranžové Irisbusy (ak ešte existujú) pre invalidov? Tie sú v strede bez sedačiek. Proste lepšie riešenie je asi prepravovať bajky vnútri. Hlavne z časováho hladiska.
prvé dve veci beriem. ale zvyšok...
- či vodič vie lepšie alebo nie... to by som si taký istý nebol či vie. jedine, že by sa volal hesso hašterák ?
- že je elektrobike tažší beriem len pre to zavesenie. Lenže to zavesenie nie je v prepravnom poriadku nikde zmienené. Je tam vyslovene napísané, že sa neprepravuje bicykel s pomocným pohonom. Mne vadí to, že sa robí rozdiel medzi tým, aký bicykel sa môže a nemôže prepravovať. Inak povedané - čístý elektrobike nemôžem, ale bike celý od blata áno (ak to vodičovi nevadí)

Tak potom nech sa robia rozdiely aj v preprave invalidných vozíkov - motorový je predsa oveľa ťažší, ako obyčajný - a predsa ho DPB prepraví. A to hovorím bez toho, aby som chcel nejakým spôsobom obmedziť tých, čo vozík potrebujú. Ale to je už iná téma.
Reakcia na: titomi #8:
Akokoľvek nie som milovníkom DPB a jeho antizákazníckeho chovania ale toto okopíroval DPB od iných DP a všetko to má svoje racionálne dôvody:
- Cyklista si svoj bicykel zavesí sám, aby nedošlo k počkodeniu bicykla vodičom pri nesprávnej manipulácii. Ľudia dnes jazdia na státisícových bicyklov a nikto sa nechce s právnikom na bicykli potom roky súdiť, či mu poškriabal jeho hyperbicykel.
- Grafikon na takúto linku sa spraví tak, ako grafikon pre linku so zastávkami na znamenie, t.j. jazdné doby sa spočítajú na stav bez nakládky, a nakládky maximálneho počtu bicyklov sa pridá do vyrovnávacieho času (koľkokrát tam už aj je, lebo pauzy na konečných sú z dôvodov taktovani dlhšie.
- Vodič vie lepšie, či môže očakávať nástup väčšieho množstva cestujúcich, kočíkov, invalidov...
- Elektrický bicykel je ťažší než bicykel s pomocným spaľovacím motorom.
zaujímavé... veľa zvláštností je na tomto...
- vodič má vydať cyklistovi žetón, ale naložiť si bicykel musí cyklista sám. Takže tam vodič bude len tak stáť, kým to biker zavesí, potom ho vodič zamkne a dá cyklistovi žetón. To je služba z akej dimenzie?
- ako sa dá spraviť grafikon na takúto linku? predsa nikdy sa dopredu nevie, či bude 7 bicyklov, alebo žiaden. A naloženie 7 a 0 je časovo dosť rozdiel - tipnem si okolo 20-30 sekúnd na jeden bicykel. A to práve preto, lebo cyklista vopred nevie, či ide s bicyklom dovnútra alebo von (podľa situácie vo vozidle). Pre niekoho veľa, pre niekoho nie.
- je to fakt zbytočná buzerácia a zdržiavanie, v buse sa môžu prepravovať 2ks bicyklov (ak to situácia umožňuje)
- práve som si prečítal prepravný poriadok IDS BK - a nič o tomto tam samozrejme nie je. zato je tam blbosť v podobe nemožnosti prepravy elektrického bicykla, resp. akéhokoľvek iného okrem klasického. Motorový pochopím, ale elektrický??
Reakcia na: Johnny_S #6:
Ano.
Lístok k bicyklu treba aj v prípade platnej električenky?
Reakcia na: Mike #3:
Naco take hovadiny ? 2205 a 2206 patria medzi tie starsie SORky ktore maju aj vo vozidle kopu miesta oproti 2-3dveram tak naco take obstrukcie a useless buzeracia? ?
Reakcia na: Mike #3:
Počul si dobre. ?
Reakcia na: Rubber38 #2:
Neviem, či už je k tomu zverejnená patričná legislatívna úprava, no čo ja som počul tak v cykobusoch na 29ine bude vraj povolená preprava bicyklov v buse iba v prípadoch ak je cyklostojan už úplne plný alebo ak nastúpil cestujúci s bajkom mimo konečných resp. vodárenského múzea.

Ináč tá 65 je fail a využitie prívesu resp poruchovosť a výpadky busov to iba potvrdzujú. Ale tak keď si to niekto dokázal vylobovať...
Reakcia na: Petto #1:
Každopádne za ňu palec hore, keďže vzhľadom na model cyklobusu použitý pri L65 som sa fakt bál, že bude nakládka/vykládka len na konečných ?

Inak, vzhľadom k tomu, že to tu číta aj množstvo bežných vlčákov, tak by som možno odporučil do článku doplniť aj krátke info o preprave bicyklov, najmä to, že i napriek držiakom je ich naďalej možné prepravovať aj v interiéri (aby i pri prázdnom autobuse cyklisti na základe takéhoto oznamu "zbytočne neotravovali" šoféra, a nezdržovali tak autobus v domnení, že využitie držiaku je pri vozbe bicykla nutnosťou)
Riviera dufam obojsmerne. ?