Električková trať Vajanského nábrežie - Štúrova bola preskúšaná

Zrekonštruovanou Štúrovou ul. prešla po 700 dňoch prvá električka.

Dopravný podnik Bratislava vykonal dňa 21. decembra 2015 v dopoludňajších hodinách technicko-bezpečnostné skúšky zrekonštruovanej električkovej trate na Vajanského nábreží a novej trate na Šafárikovom nám. a Štúrovej ulici. Na testovaní sa zúčastnili električky typu T6A5 a Škoda 30T ForCity Plus. Nová trať na Šafárikovom nám. bola vyskúšaná obojsmerne po vrchol nájazdovej rampy na Starý most. Úspešne vykonaná TBS je podmienkou spustenia premávky električiek v tomto úseku.

Na Štúrovej ulici a Šafárikovom nám. bola vybudovaná nová dvojkoľajná električková trať s duálnym rozchodom a s novou obojsmernou zastávkou Šafárikovo námestie umiestnenou pri parku. Električková trať na Vajanského nábreží bola zrekonštruovaná začiatkom jesene tohto roka pre jej havarijný stav.

Električky boli zo Štúrovej ulice a Vajanského nábr. vylúčené od 20. januára 2014 pre výstavbu električkovej trate do Petržalky. Skúšobné električky tak opäť prešli týmto úsekom za veľkého záujmu okoloidúcich presne po 700 dní trvajúcej výluke. Riadna premávka električiek cez Vajanského nábr. a Štúrovu ul. bude môcť byť obnovená po vydaní príslušných povolení Bratislavským samosprávnym krajom. V ideálnom prípade by Bratislavčania mohli dostať električky cez Šafárikovo nám. už pod vianočný stromček.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #19:
Neviem či je skolaudovaná ale vychádzal som z otázka užívateľa Adam3. Ak bola trať preskúšaná a všetky stavebné úpravy sú už ukončené potom by kolaudácii už nič nemalo brániť v ceste.
Reakcia na: Trolley #18:
Ako vieš, že je trať už skolaudovaná? Držal si v ruke rozhodnutie príslušného správneho orgánu?
Len či aj nezabudli že tu je najatá dávno skolaudovaná trať.

Alebo je tu ešte možnosť že si niekto "múdry" povedal že trať na Vajanského nábreží sa otvorí naraz aj s Petržalkou. ? ? ?
Reakcia na: Trolley #15:
Možno je ujo s pečiatkou na dovolenke a teraz ho tam ešte aj zasype sneh... 😉
Reakcia na: Trolley #15:
,,V ideálnom prípade by Bratislavčania mohli dostať električky cez Šafárikovo nám. už pod vianočný stromček.´´ Teda to otvoria 24.12.2016!!!!? ☺ ?
Ma napadlo lebo v Kosicach sa to stalo slubovali ze trate otvoria na Vianoce a aj to dodrzali otvorili 20.12. Ale o ROK NESKOR ?

Ale co vlastne tomu este brani aby to otvorili? Sak uz to skolaudovali nie?
Vie sa už nejaký termín obnovenia premávky električiek cez Vajanského nábrežie?
Reakcia na: AAA #12:
Dakujem (aj Soliderovi).
Reakcia na: AAA #12:
Inak pozerám stavebko z BSK a podľa neho on vydal povolenie len na zvršok trate na moste plus pár SO. Takze podľa mňa bude BSK kolaudovať tie SO a PS, na ktoré vydal on stavebné povolenie (t.j. most ako taký zrejme nie).
Reakcia na: 810zssk #5:
TBS trate na moste asi nebude:
§ 9 zákona o dráhach:
2)
Ak ide o mosty, tunely a iné obdobné inžinierske stavby, ktoré sú súčasťou dráhy, nahrádza technicko-bezpečnostnú skúšku stavby hlavná prehliadka. Obsahom hlavnej prehliadky je overenie, či skutočné rozmery, použité stavebné výrobky, montáž a parametre konštrukcie inžinierskej stavby sú v súlade s overenou projektovou dokumentáciou a s podmienkami stavebného povolenia.
(3)
Súčasťou hlavnej prehliadky mosta je aj zaťažovacia skúška. Účelom zaťažovacej skúšky je overenie statickej funkcie a dynamickej funkcie skúšanej mostnej konštrukcie skúšobným zaťažením. Postup a podmienky vykonávania hlavnej prehliadky a zaťažovacej skúšky upravujú technické normy.

Mimochodom (pre info) podľa toho istého § zákona len odsek 6: Náklady technicko-bezpečnostnej skúšky stavby a overovaní podľa odsekov 2 až 4 znáša zhotoviteľ stavby, ktorý aj zabezpečí účasť odborného technického personálu potrebného na jej uskutočnenie a poskytne potrebné technické prostriedky.
Reakcia na: 810zssk #10:
§ 77 Stavebného zákona: Kolaudačné konanie vykonáva stavebný úrad, ktorý vydal stavebné povolenie alebo povolil terénne úpravy, ťažobné a im podobné alebo s nimi súvisiace práce.

Keďže stavebné povolenia vydali tri stavebné úrady, tak si to musia aj tieto stavebné úrady skolaudovať.
Reakcia na: Trolley #9:
Ja som nikde nepovedal ze BSK bude kolaudovat pesiu lavku. Kedze vsak ide o jeden stavebny objekt, neviem si celkom predstavit ako by prebiehala kolaudacia "len trate", alebo "len lavky". Predpokladam ze podobne ako pri stavebnom povoleni, aj tu bude nejake spolocne konanie.

Ak to funguje inak, tak budem rad ked ma niekto pouci (ale prosim fakty, nie dojmologiu :)).
Reakcia na: 810zssk #8:
Pochybujem že by samosprávny kraj kolaudoval pešiu lávku. On ako dráhový úrad bude kolaudovať len električkovú trať.
Reakcia na: kecho #6:
Pesia lavka sa nekolauduje samostatne, je to jedna stavba. Avsak je pravdepodobne ze lavka bude dana do predcasneho uzivania.
Reakcia na: kecho #6:
Každú časť kolauduje niekto iný. Podľa Nesrovnala sa most ako prví dostanú chodci a až potom električka.
Reakcia na: 810zssk #5:
A neblesla teraz niekedy náhodou info, že najprv sa má skolaudovať prechod cez most pre peších? To nie je súčasť Starého mosta?
Reakcia na: Trolley #4:
Stary most je ucelena stavba aj s tratou. Teda sucastou kolaudacie by mala byt aj technicko-bezpecnostna skuska trate. Inak povedane: Most sa neda skolaudovat bez toho aby tam isla ta testovacia elektricka 🙂
Reakcia na: Miro #3:
Asi je, len možno je problém v tom že najprv treba skolaudovať most ako taký a až po tom sa naň môže pustiť testovacia električka.
Trať cez Starý most a v Petržalke ešte nie je zrelá na testovanie?
Reakcia na: fanatikmhd #1:
No len ci budu na 1,4,6 jazdit. Skor nie tipujem, L4 s 29T;30T a L6,L1 zatial s k2s tipujem
Takže porekoŠtúrovej sa dožijú ešte viaceré T3SUCS? no toto 🙂