Obojsmerná električka Škoda 30T začala jazdiť s cestujúcimi (od 25.4.2015)

Od soboty 25. apríla 2015 je do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi zaradená prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7501.

Dopravný podnik Bratislava obdržal od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR povolenie na skúšobnú prevádzku s cestujúcimi nových typov vozidiel – električiek Škoda 29T a Škoda 30T.

„Skúšobná prevádzka s cestujúcimi na novej obojsmernej električke sa začne už v sobotu 25.4.2015 na linke 4, ktorá spája Dúbravku so Zlatými pieskami. Po schválení nového typu vozidla budeme nasadzovať aj ďalšie nové električky spolufinancované z eurofondov na ďalšie radiály, čím sa obslúžia aj iné mestské časti. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení komfort nových električiek a verejná doprava sa stane atraktívnejšia,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.

DPB, a.s. zabezpečil úpravu všetkých električkových tratí a naďalej sa bude vykonávať ich údržba aj počas prevádzky nových vozidiel. Vzhľadom na to, že v súčasnosti sa realizuje modernizácia vozovne Jurajov Dvor, údržba električiek sa vykonáva len vo vozovni v Krasňanoch. Z tohto dôvodu DPB, a.s. zabezpečil, kontrolu trate aj na Račianskej radiále a vo vozovni Krasňany. Technický stav koľají na radiálach, ako aj celej infraštruktúry, na ktorej budú nové električky vypravované, vyhovuje prevádzke nových nízkopodlažných vozidiel.

V súčasnosti sa vo vozidlovom parku DPB nachádza už 7 obojsmerných električiek Škoda 30T a jedna jednosmerná električka Škoda 29T. Do konca roka príde do Bratislavy spolu 45 (30 + 15) týchto vozidiel.

Homologizácia nových vozidiel zahŕňala:

  • teoretické a praktické preškolenie vodičov na nový typ vozidla,
  • skúšky prejazdnosti tratí, overenie spolupráce zberača s trolejovým vedením, ovládania výhybiek, skúšky spriahnutia, tlačenia a ťahania s inými električkami, skúšky zdvíhania a nakoľajovania,
  • skúšky elektrických zariadení skratom na vedení a na vozidle, oteplenia prístrojov a spotreby energie, brzdového spomalenia pri prázdnom a zaťaženom vozidle, zvýšenou rýchlosťou, osvetlenia, hluku, vibrácií, akosti chodu, vetrania, klimatizácie a kúrenia atď.,
  • skúšky spoľahlivosti, ktoré boli definované najazdením predpísanej vzdialenosti bez záťaže a so záťažou. V prípade obojsmernej električky to bolo spolu 10000 km, v prípade jednosmernej vzhľadom na ich vzájomnú podobnosť postačovalo 3000 km,
  • skúšky dynamickej pevnosti karosérie prázdnej a zaťaženej električky v reálnych podmienkach.

Aktuálne odchody električky Škoda 30T z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hmozdinka #99:
Uz tu s tym prestan spamovat ?
..ticha zavist ..a my v Kosiciach musime trpiet tie vysokopodlazne taskentwageny sudruha harasiho a este bez klimy-idu letne mesiace ani si radsej nechcem predstavit tu "kulturu cestovania" v nich, pytam sa naco to vobec mesto kupovalo? a este ich vychvalil do nebies vraj sa v tendri presne trafili ze dpmk stale po takych elektrickach tuzilo.. a co obcan to ich uz nezaujima ci oni po takych tuzili? podla mna totalne zbytocne vyhodene prachy do vzduchu a pochybujem ze este z EU mesto Kosice dakedy dostane eurofondy na nove briky.. kedy konecne aj my zazijeme elektricky typu 29/30T, caf urbos, bombardier flexity a pod..? o chvilu budeme mat nove trate v meste a elektricky dobre ze nie z doby kamennej.. uplne doslova mi pridu ako prerobene stare T3 ?
Vie niekto presnejšie, kedy sa začne schvaľovanie 30T a 29T?
Koľko km majú najazdené s cestujúcimi a koľko musia najazdiť?
Reakcia na: Michal111 #87:
MBCC maju moderne dotykove tlacidla, dokonca s vlastnou inteligenciou, ktora sa sama rozhodne ci otvori dvere, alebo nie. :-S Ale aspon sa cestujuci zabavia hladanim dveri, ktore sa otvoria.

A mechanika ma vacsinou tu vyhodu, ze poskytuje aj spatnu vazbu o stlaceni. Nie ze do busSORiek stacilo tuknut, ale na troloSORke to uz nestaci a musis vacsiu plochu pouzit.
Reakcia na: Ámos #95:
V každom vozidle klimatizáciu obsluhuje vodič.
Reakcia na: pharel #90:
klimu soferi nenastavuju pokial viem. funguje rovnako ako v MBCC

Inak plny suhlas. Mne ako pravidelnemu cestujucemu so sotofotky na dve veci. Ja chcem info, ktore mi pomozu v orientovani sa.
Reakcia na: mrkvakj #88:
Podla mna dobry napad aj miesto na to je...
http://imhd.sk/ba/galeria-media/2824/skoda-29t-forcity-plus/137076/Jedni-z-prvych-cestujucich-v-elektricke-Skoda-29T-ForCity-Plus.html?&ref=ba%2Fgaleria%2F2824%2Fskoda-29t-forcity-plus.html%3F%26p%3D2

Pre cestujuceho lepsia info ako cislo zony, hlavne pri planovani prestupu.

A netreba nic programovat, kedze uz to funguje na virtualnej zastavkovej tabule. Staci udaje preniest.
Reakcia na: Michal111 #87:
A co je este horsie? Ze ma aj okna z rovnakeho materialu ako nie len 5 rokov stare Sorky. Este aj Ik400 mali okna z rovnakeho materialu... ?
Reakcia na: Mike #82:
ale to opozdenie je fakt otravne. Clovek stlaci dopyt a nic. kym si uvedomi, ze musi stlacit znovu... velmi rozpacito sa vzdy ludia tvaria.
Reakcia na: pharel #90:
Keby len Londýne,už aj 15Tčky v Rige majú monitor kde sa ukazuje aktuálna poloha električky na mape..
Reakcia na: Petto #89:
No urcite by bolo fajn namiesto fotiek starych elektriciek tam menit informacie ako napriklad napojenia na vacsich dopravnych uzloch (udanie odchodov inych liniek z danej zastavky), dalej aktualne informacie o vylukach a nie lepit ich na okna s tymi komunistickymi lepkami a ta mapka s linkami elektriciek by mohla byt taka, ktora by ukazovala pohyb vozidla, kde sa na mapke nachadza, blikajuce zastavky - nieco take ako metro v Londyne 🙂 a zvonenie urcite nie je hlucne v tejto elektricke, to skor nove SORky (bus, T-bus). Mne vadila iba klima, bola nastavena asi na 15 stupnov, mali by to inak nastavovat ti soferi, 20-23 stupnov ako je aj standard v office 🙂
Reakcia na: Michal111 #87:
Dana velka obrazovka ma urcite viac funkcionalit , no len "vsetcisunaobede"

Mne by sa skor pacilo, keby preskakovala GPS virtualna tabula s realnymi z dalsej stanice ako len nejake fotky a poradovnik zastavok
Reakcia na: Michal111 #87:
Prichody fajn vec ok, ale zober si ze napr. usek Legionarska-Tr.myto, linka 4 su tu 4 moznosti dlzky cestovania
-cez ktizovatku Krizna x Legionarska ide na zelenu, vyhybku ma nadstavenu spravne
- krizovatka zelena, ale pred 4 ide 8/9 teda musi cakat na uvolnenie vyhybky
- krizovatka cervena, vyhybka v poho
-ktizovatka zelena,manualne prehodenie vyhybky

A toto su len zaklady, vsetky tieto moznosti sa daju kombinovat, a to vsetko naprogramovat, vies si to predstavit ked este pol roka pospusteni blumentalu hlasili/pisali ze sme na Florianskom namesti?


A dalsia vec.kde to tam vopchat?
Pre mňa sú určite modernejšie dotykové tlačítka, najlepšie by bolo asi niečo ako má MBCC. Zoberme si že, staré Kinderká vyrobené v rokoch 2001 až 2005 majú takmer identické dopytové tlačítka ako električka vyrobená v roku 2014/2015.

Čo sa týka toho zvuku signalizácie, narážal som skôr na výšku tónu, píska to tak hlasno akoby sme boli všetci hluchý a nepríjemne to rezonuje v uchu.

A ešte ma napadla jedna vec ohľadne informačného systému, nebolo by dobre keby obrazovka kde sú písané nasledujúce zastávky a pásmo, ukazovala aj časy príchodu na danú zástavku?? Podľa mňa by to bola fajn vec.
Reakcia na: Petto #85:
Toto:imhd.sk/transport/galeria-media/2865/4-rocnik-2014/128406/Solaris-Urbino-12-IV-tlacidlo-otvarania-dveri.html?&ref=transport%2Fgaleria%2F2865%2F4-rocnik-2014.html%3F%26p%3D3 a tipujem ze tieto tlacidka niesu to najlacnejsie co trh ponuka
Reakcia na: mrkvakj #83:
Z SU 4.G nemam skusenost, co je tam presne ?
Reakcia na: Petto #81:
Pokial viem, toto je presne dovod preco trolejsory nemaju dotykove tlacidlo zvonku - drahovy urad pozaduje aby dopyt zvonku nemal pamat.
Reakcia na: Petto #81:
Ako to je pravda,ale da sa to prezit,mne hlavne vadi veta" vymenit za nieco modernejsie" mne sa zdaju byt tlacidka ako take v poho, urcite su vhodnejsie ako tlacidko ala SU 12 IV. Generacie....
Reakcia na: Petto #79:
"zvonka reaguju az ked elektricka zastane." - či to náhodou nebola požiadavka (či už DPB, alebo vyššie - drážneho úradu alebo ministerstva (teda pána 1/6).

"1.seria NB SORiek ma asi najlepsie dotykove." - ale aj tam odchadzaju a radi sa kazia, či už tak že nereagujú vôbec (napr. stačí posunutý káblik a pod..), alebo sa zapínajú samé (napr. počas služobnej jazdy a pod.. možno reagujú na prach? špinu?..). Tieto dotykové, čo sú v 30T, sa podľa mňa tak ľahko a tak skoro nepokazia.
Reakcia na: 810zssk #80:
Mne vadi len ta reakcia na otvorenie dveri (zvonka) az po zastaveni vozidla.