Navrhovaný rozpočet mesta môže ohroziť prevádzku DPB

Predstavitelia odborových organizácií pri DPB, a.s. informovali o rizikách navrhovaného rozpočtu mesta

Predstavitelia odborových organizácií pri Dopravnom podniku Bratislava, a.s. (DPB) sa v utorok 7. apríla 2015 na tlačovej konferencii vyjadrili k navrhovanému rozpočtu mesta a jeho možným dopadom na prevádzku MHD.

Vedenie mesta počíta so zachovaním objemu objednaných vozokilometrov z minulého roka na základe rámcovej zmluvy medzi mestom a DPB, avšak navrhovaný rozpočet počíta so znížením dotácie na prevádzku o cca 3,5 milióna eur.

Takéto zníženie dotácie môže mať za následok najmä:

  • zníženie miezd zamestnancov DPB,
  • prepúšťanie zamestnancov DPB,
  • ohrozenie pravidelnej údržby vozidiel MHD.

Odborové organizácie žiadajú navýšenie rozpočtu tak, aby bola dotácia navýšená o chýbajúcu sumu.

"Už pri prvej informácii, že dotácia pre DPB má byť výrazne nižšia, sme vyvinuli iniciatívu a oslovili sme všetky poslanecké kluby a požiadali sme ich o pomoc a súčinnosť, aby pre DPB dotáciu na bežný transfer na prevádzkové potreby navýšili minimálne o 3,5 milióna eur.", vyjadril sa predseda ZO IOZ Divízia Autobusy Július Orbán a dodal: "Zároveň sme písomne oslovili všetkých starostov mestských časti, ktorí sú členmi v Mestske rade hlavného mesta SR Bratislavy s požiadavkou, aby odporučili na mimoriadne rokovanie mestského zastupiteľstva, ktoré sa bude konať 9.4.2015, navýšiť dotáciu na bežný transfer na prevádzkové potreby o cca 3,5 milióna eur."

Predsedovia troch odborových organizácií opakovane rokovali aj s primátorom Bratislavy Ivom Nesrovnalom, kde vysvetľovali možné dopady výrazného zníženia dotácie najmä na zamestnancov DPB. Zároveň ho vyzvali na audit v dopravnom podniku, primátor však očakáva, že iniciatíva v tejto veci bude vyvinutá od poslancov mestského zastupiteľstva.

Predseda ZO IOZ Elektrické dráhy, Technická infraštruktúra Peter Golej vyjadril obavu, že na zníženie dotácie doplatia najmä zamestnanci DPB, čo môže vyústiť do ostrého štrajku, čím by utrpela najmä cestujúca verejnosť. Ak by takýto scenár nastal, primátor Ivo Nesrovnal by nedokázal naplniť svoje predvolebné sľuby, v ktorých občanom hlavného mesta sľuboval kvalitnú a spoľahlivú mestskú hromadnú dopravu.

Doplnené stanovisko primátora Iva Nesrovnala:

Primátor stanovisko odborových organizácií označil za poplašné, a ubezpečil verejnosť, že mesto si splní všetky záväzky, ktoré mu vyplývajú zo zmluvy o výkone služieb vo verejnom záujme, avšak za podmienky, že bude môcť po kontrole hospodárenia v DPB občanom presne vysvetliť, kam peniaze smerujú. Primátor informoval, že momentálne je situácia v DPB stabilná, a za prvé tri mesiace tohto roku bolo dopravnému podniku zaplatené 18 miliónov eur. Primátor taktiež informoval, že riaditeľovi DPB vydal pokyn, aby podnik neznižoval mzdy ani neprepúšťal zamestnancov.

Faktom však zostáva, že magistrát chce znížiť dotáciu pre DPB v stave, keď je množstvo vozidiel dlhodobo odstavených, keďže DPB nemá prostriedky na nákup náhradných dielcov. Náhrada za ne buď nie je zabezpečená vôbec a spoje nepremávajú, alebo sú nahradené menej kapacitnými vozidlami. Dlhodobo odstavených je napríklad 5 zo 6 trolejbusov Škoda 25 Tr zakúpených pre Dlhé diely, 2 autobusy Solaris Urbino 15 či 5 autobusov SOR NB 18. Niektoré z uvedených vozidiel sú odstavené už od septembra 2014. Ako chce mesto riešiť uvedenú situáciu pri súčasnom znížení rozpočtu pre DPB, nie je jasné.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hitka má sčasti pravdu a to o spolitizovaní. Nesrovnal chce odvolať Belfiho z postu gen.riaditeľa a je samozrejme že ten sa bráni všetkými možnými prostriedkami a to aj za cenu štrajku a samozrejme aj odborári vedia čo treba zrazu robiť a koho podporiť aby aj oni sa nemuseli porúčať z móóc dobre platených flekov. Veď stačí sa ich len opýtať čo robili a kde boli do teraz?? K
Reakcia na: TeBeCe #9:
Och, Hitka hovori o spolitizovanosti.. to je snad nejaky vtip 😃
Reakcia na: Valec #8:
...ale 19. storočia ? Pretože pochybujem že by BA mala dve linky metra a 10 liniek S-Bahnu ? teda inde ako v plánoch z 80-tych rokov ?
Reakcia na: 810zssk #5:
Dnes ?
Výbor odborovej organizácie Odbory Autošofér v DPB sa dištancuje od kampane troch ďalších odborových organizácií pôsobiacich v bratislavskom dopravnom podniku. Celú akciu ich predsedov považujú Odbory Autošofér v DPB za spolitizovanú. "Súhlasíme s primátorom Bratislavy pánom Ivom Nesrovnalom a podporujeme ho v kontrole dodávateľských zmlúv v DPB, aby sa preukázalo, či nedochádzalo k úniku finančných prostriedkov určených na dopravu pre subdodávateľov," informoval agentúru SITA predseda Odborov Autošofér v DPB Jozef Hitka.
Reakcia na: Bucci #7:
... východnom. V 70-tych rokoch. ?
Doprava ako v Berlíne ? ?
Reakcia na: TeBeCe #3:
A ešte sa možno aj ušetria, veď trasa Šafko-Chorvátske by mala byť zrejme kratšia ako okruh cez tunel 🙂
Hitkove odbory budu mat kontratlacovku kedy??
"ohrozenie pravidelnej údržby vozidiel MHD." WTF? také aj bolo? ? Možno tak u električiek.
Reakcia na: Petto #2:
ta bude aj tak az buduci rok najskor ?
Reakcia na: ross #1:
len aby boli vzkm pre novu L1 do Petrzalky ?