Dopravný podnik predstavil nový autobus Solaris Urbino 10

Midibus bude zaradený do premávky v piatok 17. októbra.

16. októbra 2014 predstavitelia Dopravného podniku Bratislava a mesta odprezentovali prvý midibus Solaris Urbino 10, ktorý bol dodaný 11. októbra. Autobus je nízkopodlažný, plne klimatizovaný a obsahuje prvky informačného a kamerového systému, aké je možné vidieť aj v novododaných trolejbusoch Škoda SOR. Vonkajší reproduktor na vyhlasovanie informácií pre nevidiacich je však na rozdiel od trolejbusov integrovaný v spodnej časti karosérie pri predných dverách.

Midibus je vybavený naftovým motorom Cummins spĺňajúcim normu Euro 6, automatickou prevodovkou Voith a má kapacitu 75 cestujúcich. Počas tohto týždňa boli vybavené formality potrebné k jeho prevádzke, pričom prebehlo aj zaškolenie vodičov, takže do premávky by mal byť zaradený v piatok 17. októbra na linke 30 premávajúcej medzi Mostom SNP a Lamačom.

Príchod zvyšných 4 midibusov je očakávaný podľa zmluvného harmonogramu najneskôr do konca novembra. Ďalších 5 rovnakých vozidiel by malo byť zakúpených s využitím zmluvnej opcie v roku 2015. Okrem vozidiel tohto typu by mali byť do postupne dodávané aj autobusy Iveco Urbanway 12M.

Solaris Urbino 10 je druhým typom autobusu od tohto poľského výrobcu, ktorý bude jazdiť v uliciach Bratislavy. Prvými zástupcami vozidiel značky Solaris v Bratislave sú 15-metrové autobusy Urbino 15 s pohonom na stlačený zemný plyn, ktoré dopravný podnik prevádzkuje od roku 2006.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Hrehi #46:
Najprv si vravel, ake su vsetky tie nove nizkopodlazne busy otrasne, zaroven si oslavoval Ikarusy (To nekritizujem, aj ja mam radsej Karosy ako kopu inych busov). Ked niekto odpovedal, ze NP vozidla su vhodnejsie pre starsych a mamky s kocikami, tak si suhlasil a kritizoval vysokopodlazne vozidla (ako kinderka na L66). Potom si ale zase vravel, zeby DP kludne mohol obnovovat vozovy park vysokopodlaznymi (!) Ikarusmi, aj ked si tesne predtym kritizoval schodiky.
Mne to pripada, ze sa trosku vo svojich nazoroch rozchadzas...
Reakcia na: Error 0x007 #45:
nemas pravdu...ja riesim nekomfortny interier tycho busov
Reakcia na: Hrehi #41:
Ty si nejak protirecis, najprv "nizkopodlazne fuj", potom "nizkopodlazne treba"...
Reakcia na: richardhudec #43:
Slovak Lines nema Citelisy, ale Crosswaye.
Reakcia na: Hrehi #41:
Autobusy značky SOR majú veľmi zle riešený interiér množstvom schodov. Solaris je v tomto lepší. A to, čo ukazuješ na fotke je low-entry autobus, ktorý nie je "low-floor", alebo inak povedané plne nízkopodlažný. Ako vidíš, v zadnej polovici je podlaha vyvýšená a teda aj ľudia, ktorí by nastupovali cez zadné dvere by mali sťažený nástup. Takého autobusy sa predovšetkým používajú v prímestskej doprave - viď napríkklad nové Citelisy Slovak Lines. 😉
Reakcia na: 810zssk #38:
v klude aj hrkalky ikarusy 😃...kazdopadne by DP mal obnovovat tak aby nenutil cestujucich k froterizmu pretoze takto ludi z aut do mhd nenalaka
Reakcia na: richardhudec #39:
ved prave o starych ludi a matky ide...kazdy den vidim ako babky cestujuce na mileticku v 66 musia splhat po schodoch do ulicky a potom este dalsi aby si sadli...a co sa tyka interieru staci pohladat na googli a zistite ze to ide...http://en.wikipedia.org/wiki/Low-floor_bus#mediaviewer/File:Blacksburg_Transit_New_Flyer_low_floor_bus_interior.jpg
http://ttmg.org/photos/ozamora/Metrolink_Eldorado_Interior.jpg
Reakcia na: richardhudec #39:
Si si ešte nezvykol, že slováci musia všetko ofrflať?
Reakcia na: Hrehi #37:
Nie je potrebný ing. titul na to, aby si človek dokázal uvedomiť, že neteba hľadieť len po špičku svojho nosa a MHD cestujú aj starší ľudia, ktorí neznášajú veľmi pohodlne šplhanie sa po schodoch do vysokopodlažného vozidla. Podobne by Vám poďakovali matky s kočíkmi, ľudia na vozíkoch a podobne. A tiež sa pýtam otázku, ako inak by ste riešili interiér v nízkopodlažnom autobuse?
Reakcia na: Hrehi #37:
A ako teda navrhujes riesit obnovu vozoveho parku? Obnovime vyrobu Karos B700?
Reakcia na: Petto #36:
ja nie som ing. ale z pohladu cestujuceho su to otrasne busy /a trolejbusy/...vsetky tieto nove nizkopodlazne...ked je autobus plny v ulicke moze stat maximalne jeden clovek vedla druheho a ked este niekdo vystupuje zo stredu autobusu zo sedadla pri okne tak to je taky maly tetris...v ikarusoch sa pohodlnejsie cestovalo este i v klboch sa dalo stat normalne a bolo tam dost miesta nie ako v tychto radiatorovych klboch...bol by som rad keby sa ftacnik a pociatek v nich len nefotili kvoli pr ale aj cestovali v spicke
Reakcia na: Hrehi #35:
Odhliadnuc od znacky vozidla, ako by si odstranil schodiky nad napravou v nizkopodlaznom vozidle ? Mensie kolesa sa sice daju urobit, no pri vytlkoch v BA by tam asi nechal bus celu napravu. ?
jupi dalsi otrasny autobus v ktorom je plno schodikov a uzke ulicky...parada
Až na tú klimatizáciu, ktorá mi pripomína Sor a zvonenie, je dosť dobrý.
Reakcia na: Vladimír #31:
Z toho co pises mi to pripada ako keby islo o akusi primestsku verziu. Predpokladam ze SORka by vedela vyrobit aj NB12 v beznej konfiguracii interieru bez tretich dveri, ktore by sa nahradili parom sedaciek, alebo takym niecim?
Reakcia na: Vladimír #31:
očakával som Tvoju reakciu, je pre mňa veľmi prekvapivá, načo potom také kupovali, že by nevydarený pokus? ?
Reakcia na: trolejbus6207 #30:
Pre zaujímavosť, trojdverové SOR NB 12 sú v Nitre u vodičov i cestujúcich dosť neobľúbené. Majú podstatne horšie riešený interiér (usporiadanie sedačiek 2+2, úzka ulička, veľká vzdialenosť medzi prednými a zadnými dverami). Ak na linke vyskočí kapacitný problém, často je to práve u týchto vozov. U vodičov som sa stretol s názorom, že to "nie sú zlé vozy, len keby aj štvrté dvere mali" 🙂
Reakcia na: Valec #28:
Odpoveď na Tvoju otázku samozrejme nepoznám, ale nakupuje Arriva SOR-y aj pre svoje podniky mimo územia bývalého Československa? Tentokrát nechcem rýpať, len som zvedavý a priznám sa, že sa mi to nechce hľadať... Inak bude zaujímavé sledovať, či Arriva Teplice bude pokračovať v nákupoch troloSorov po tých prvých troch trojdverových 30Tr, čo kúpili koncom minulého roka. Prevádzkuje Arriva okrem Teplíc trolejbusy ešte niekde? Ozaj, prečo nekúpili štvordverové, nepoznajú dogmu o rýchlejšej výmene cestujúcich? Dokonca aj v Nitre posledná séria NB12 je už len trojdverová(teraz už rýpem, odpustite mi to ?)
Reakcia na: Petto #24:
Súťaž na ne je vyhlásená, pokiaľ viem, odpredané zatiaľ neboli...
Reakcia na: gejza #15:
A ako si ten NIEKTO presadil, že ním vyrábané vozidlá bude vo veľkom nakupovať aj jeden z najväčších dopravcov v Európe - Arriva (viď Arriva Nitra, Ostrava, Východní Čechy...). Ja neviem, preto sa ťa pýtam.