DPB pozýva na prehliadku historických i moderných vozidiel (20.9.2014 10:00 – 15:00)

Dopravný podnik Bratislava pozýva širokú verejnosť na Deň otvorených dverí do vozovne Jurajov dvor v sobotu 20. septembra 2014 v čase od 10. do 15. hodiny. Okrem kultúrneho programu pripraveného pre návštevníkov si na svoje prídu aj milovníci historických i moderných vozidiel MHD.

Z moderných vozidiel návštevníkov určite zaujme prehliadka najnovších trolejbusov Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr s odborným výkladom od zástupcu výrobcu týchto vozidiel Škoda Electric.

Z historických exponátov bude pozornosť lákať novozrekonštruovaný historický autobus TAM 272 A 180 M, ktorý "ožil" pod vedením vedúceho prevádzky ústredných dielní električiek Ing. Petra Plunára. „Na jeho rekonštrukcii pracovalo 3 a pol roka približne 15 zamestnancov – autobusárov, električkárov a dobrovoľníkov, ktorí kompletne zrekonštruovali exteriér aj interiér vozidla. Uviedli ho do pôvodného stavu, čo si vyžadovalo nemalé úsilie, nakoľko museli vymeniť množstvo strategických komponentov, akými sú napríklad vonkajšie plechy, podlaha, sedadlá, kabína vodiča, podlahová krytina, zádržné tyče a všetky ďalšie dôležité súčasti autobusu. Zaujímavosťou je aj to, že sa výlučne podľa fotografií podarilo zrekonštruovať kabínu vodiča, v ktorej tento konkrétny autobus jazdil od výroby v roku 1993. Tešíme sa, že po rokoch sa tento unikátny autobus podarilo verne zrekonštruovať tak, že pripomína časy, keď opustil výrobnú halu v roku 1993,“ vyjadril sa Ing. Plunár.

Z vystavených vozidiel elektrickej trakcie to budú tri historické trolejbusy - FBW Oerlikon #80 švajčiarskej výroby z roku 1947, Škoda 9 Tr H 25 #152 z roku 1978 a Škoda 9 Tr HT 28 #53 z roku 1981. Historické električky budú reprezentovať vozne BMEŽ #18 z roku 1937, BMEŽ #31 z roku 1938 s prívesným vozňom SGP, električka DPMB #38 z roku 1958, električka typu T2 #215 z roku 1959 a kĺbová električka K2 #317 z roku 1971. Zaujímavosťou je, že električka typu T2 sa v tomto roku dožíva jubilea – 55 rokov, a vďaka dielenským pracovníkom DPB je stále v dobrej kondícii.

Fanúšikovia historických autobusov sa môžu opäť pokochať pohľadom na nestarnúcu Škodu 706 RTO #236, Karosu ŠM 11 #3350 i sólo autobus TAM 232 A 116 M #3702. Okrem vystavených vozidiel ich určite zaujme aj mestský autobus Karosa B 741.1922 s pôvodným motorom LIAZ ML 636 E. Vozidlo pred pár dňami odkúpil z Prahy fanúšik verejnej dopravy Marián Jaseňák.

Dopravný podnik Bratislava privíta v rámci priateľských vzťahov aj hostí z Nitry, ktorí privezú najtypickejší autobus, aký sa objavoval v bratislavských uliciach - Ikarus 280.08 z roku 1987. Ďalší zberateľ historických vozidiel Ing. Schwarz privezie do areálu DPB Karosu ŠD 11, ktorá sa vyrábala v 70-tych rokoch minulého storočia.

Zaujímavosťou v rámci programu Dňa otvorených dverí bude aj prezentácia čistenia trolejbusu, na ktorom budú zástupcovia spoločnosti využívajúci ekologicky nezávadné prostriedky čistiť interiér vozidla od graffiti, žuvačiek, zároveň predvedú aj čistenie podlahy a plastových častí interiéru.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"zaujme prehliadka najnovších trolejbusov Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr s odborným výkladom od zástupcu výrobcu týchto vozidiel Škoda Electric."
takže sa môžeme tešiť aj na odpovede na otázky od bežných ľudí v štýle
-aká účinná bude klíma? Ako v CapaCity alebo podľa vzoru SNB18 v hodnote 0,01 €?
-udrží tá kisňa APU aj klímu, alebo budú rámy praskať a podobne ako Sory pôjdu "na vystuženie"?
-prečo APU zaberá polovicu miest oproti bežnému Tbusu a prečo zaberá miesto vo vnútri, kde by mohli byť ľudia? ide o odrb, aby v tendri získali body za hmotnosť?
-aký problém bol pri domontovaní tarifného vybavenia a následného zdržania dodania dodávky do BA, alebo DPB prevzal Tbusy od Škody včas a ich nasadnie zdržal opravný podnik? a aké boli sankcie?
-prečo sa zamerali na výrobu 4 a 5-dverových kasní?
-o koľko museli ísť s cenou dole v 2. tendri?
a bonusová otázka-skúsili niekedy reálne nacpať do Tbusu toľko ľudí "na státie", akú kapacitu uvádzajú (62 resp. 106)? 😉
No, program pestrý 😃 možno tam zabijem aj 20 minút! 🙂
Inak, na to, akú obsiahlú správu dostala slečna mailom, musím uznať, vytiahla zaujímavé body ku Karoske 🙂 Len mi ten text začína pripadať tak, že "fanúšik" verejnej dopravy bol natoľko nespokojný so službami, že si proste kúpil svoj autobus 😃
Šup s ním do premávky veď je málo kĺbových autobusov...?
prezentácia čistenia trolejbusu, na ktorom budú zástupcovia spoločnosti využívajúci ekologicky nezávadné prostriedky čistiť interiér vozidla od graffiti, žuvačiek, zároveň predvedú aj čistenie podlahy a plastových častí interiéru.

A možnosť natierať vo vozovni zábradlie nebude??
Tak to musím zamestnancom pogratulovať, že sa im podarilo opraviť TAM BUS ? .