Ak ste si nesprávne označili lístok, musíte si označiť nový

Revízor nemusí nesprávne označený cestovný lístok uznať.

Ak pri cestovaní MHD používate papierové cestovné lístky a nevenujete pozornosť pri ich označovaní, ľahko sa vám môže stať, že si cestovný lístok označíte na inom než na to určenom mieste. Podobný problém mala aj cestujúca, ktorá sa na nás obrátila s otázkou „čo mám robiť, ak sa mi podarilo označiť lístok naopak, mám ho označiť znovu a správne, ak nemám iný? Čo ak by ma potom revízor pokutoval, že je to dvakrát použítý lístok?“

O stanovisko sme požidali Dopravný podnik Bratislava. Z neho vyplýva, že cestujúci na svoj formálny omyl môže doplatiť pokutou, hoci si za cestu zaplatil. „Cestujúci dostane pokutu oprávnene, nakoľko jeho povinnosťou je označiť si cestovný lístok správne na vyznačenom mieste a včas,“ informovala nás Adriana Volfová, hovorkyňa DPB.

Cestovný lístok sa do označovača vkladá iba lícom hore a v smere vyznačenej šípky

Povinnosti sú bližšie popísané v Tarife MHD v článku 9, bod 4, pričom pod skratkou JCL sa myslí jednorazový cestovný lístok: „Označenie cestovného lístka sa vykoná vsunutím cestovného lístka lícom hore v smere vyznačenej šípky na JCL, do štrbiny označovača cestovných lístkov. Označenie cestovného lístka prebehne elektronicky v priebehu 1 sekundy, vyznačením v priestore na tom určenom pri šípke s uvedením začiatkom platnosti JCL. Pri 2-cestných a 4-cestných JCL sa označenie vykoná na základe poradového čísla cesty vyznačeného na JCL. Po označení je cestujúci povinný skontrolovať správnosť označenia cestovného lístka.

Cestujúcim preto odporúčame venovať zvýšenú pozornosť pri označovaní papierových cestovných lístkov. Ak sa nedopatrením podarí označiť cestovný lístok na inom mieste, je potrebné označiť si nový cestovný lístok. Nepomôže ani zakúpenie si SMS lístka, pretože ten je platný iba vtedy, ak bol doručený formou SMS správy ešte pred nástupom do vozidla.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #31:
stačilo doplniť 1 slovo " v najbližšom funkčnom označovači"... 😉
Reakcia na: kecho #30:
"ak najbližší nefunguje, PP ďalší spôsob nerieši"
A preto PP DPB má (aj s oboma Tarifami) vyše 60 strán, zatiaľ čo PP IDS JMK ani asi 30.

Ad 3:
Postúpiť inej osobe neznamená, že nemôžeš inú osobu požiadať, aby ti ho označila.
Reakcia na: remo #28:
Článok 15
1. - Cestujúci, ktorý nemá platný cestovný lístok, je povinný si ihneď pri nástupe do vozidla označiť
cestovný lístok v najbližšom označovači cestovných lístkov;

Máš ho označiť v najbližšom, ak najbližší nefunguje, PP ďalší spôsob nerieši ?

"3. Označený cestovný lístok nemožno postúpiť inej osobe."
teda ak postupujú podľa "#29 Petto" a podávajú si lístky, tiež porušujú PP?
Reakcia na: remo #28:
Vacsinou do fakt natrieskaneho vozidla nenastupia a samozrejme ze by ti dal pokutu. Neraz som videl ze si ludia podavali listky medzi sebou a oznacili listky tak.
Dnes som nastupil do autobusu v tlacenici a ked som si chcel oznacit listok, oznacovac listkov bol pokazeny. Zaujimalo by ma ako by revizor riesil takuto situaciu? Nechcelo sa mi s batozinou vystupovat a tlacit sa do inych dvery, a preto som si povedal, ze snad to revizor pochopi a siel bez oznaceneho listka. Nastastie nepriesiel ale keby ano, dal by mi pokutu? Neviete niekto?
Reakcia na: Ela23 #26:
mala si im povedať, že keby jedna nemenovaná nemecká firma (ktorá sa okrem iného preslávila dodávkami elektrozariadení pre Hitlerove koncentračné tábory) netunelovala naše mesto, tak by bol dosatok zdrojov na financovanie MHD ... samozrejme, to neznamená, že nemáme vo vedení skorumpované kreatúry ....
Reakcia na: jr1961 #16:
Keď spomínaš turistov, alebo zahraničné návštevy, tak včera som sa pred jednou hanbila ako pes. Včera sme tu mali kolegov z Nemecka a vďaka našej MHD som sa pred nimi musela hanbiť. Kolegovia prišli z VIE na AS Mlynské nivy a chceli sa dostať k nám do officu, do Apolla. To by zašli aj pešo, ale tak s kuframi sa nechceli trepať pešo a brať si taxi im prišlo zbytočné, tak šli trolejbusom. Len čo prišli do officu tak kolegyňa prišla za mnou a pýta sa ma, či MHD je u nás len pre "low class." radšej som nato neodpovedala a na cestu nazad som im objednala taxi. Ale hanbila som sa teda dosť. ?
Reakcia na: Neela #24:
Ale ide o to, ze to tam je dvakrat (ci to je dvakrat ten isty cas a datum asi bude revizorovi jedno) ?
keď sa pomýli a cvakne si ho hneď správne,tak tam bude 2x ten istý čas a dátum.a to je snáď jasné,že na lístok som necestovala 2 X
Reakcia na: majak #21:
aj ja som kriplavy ked sa mi podarilo rozrhnut listok aj v R&G oznacovaci?
Reakcia na: majak #21:
A koľko lístkov si si v živote označil v tom novom označovači?
odtrhnuty listok 🙂 lol to som v zivote nevidel... pani musi byt kriplava. na sto percent to tahala skor nez mala...
Reakcia na: 810zssk #19:
Tak ako s výstavbou metra zanikla rovnomenná spoločnosť. ?
Reakcia na: jr1961 #17:
Zanikol by.
No a nakoniec: Ak pani hovorkyňa trvá na tom, že označenie na nesprávnom mieste je neplatné, tak stačí lístok do stroja vložiť znova a správnym smerom a označenie na správnom mieste je potom platné. Myslím to vážne, nech mi ukáže, kde maj v Tarife napísané, že označenie lístka na neplatnom mieste ho urobí neplatným.
Už niekoľko rokov rozmýšľam, čo by sa stalo, keby jedného dňa DPB stratil kontrakt s mestom na zabezpečenie verejnej dopravy...
Nariekajú slováci, že na Slovensko zavíta málo turistov? Nariekajú obhájcovia verejnej dopravy, že ju v bratislave využíva málo ľudí? Prečo je tomu tak? Odpoveď je v článku.

(1) Arogancia miesto pohostinnosti a postoj ku klientom ako k nechcenému dobytku sú tým najspoľahlivejším spôsobom ako dostať podnik aleb štát na mizinu.

(2) Cestovné lístky majú byť čo najjednoduchšie použiteľné. Ako sa pozerám na ten na obrázku, tak je tam tých šípok niekoľko, celý je akýsi "hmlistý".

(3) Ak by sa prípad dostal pred súd, som zvedavý, ako bude DPB dokazovať, že mu vznikla škoda. A ak to nedokáže, na základe čoho si bude nárokovať na pokutu?

Verejnú dopravu využívam, ale nie na Slovensku a už vôbec nie v Bratislave, radšej si vždy požičiam auto. Dôvody sú jasne vysvetlené v článku, jednak vo faktoch, tkoré podáva a jednak v štýle akým pani hovorkyňa vasvetľuje čo robiť.
Viem si predstaviť, že niekde na západ od nás by súd v prípade, ak by bolo preukázané, že cestujúci označil lístok len raz, DPB nedal za pravdu.
Reakcia na: endrucio #12:
DPB by si hlavne urobil imidž vtedy, keby nerozdr8ával peniaze a neobabrával v tendroch - čudné je, že vždy idú prachy iba jedným smer-om...
teda v tomto prípade - keby napríklad kúpil naozajstné Tbusy
Reakcia na: Ike #10:
Keby mi išlo o dokazovanie oprávnenej pokuty v takomto prípade, tak by som sa postavil k označovaču, ktorý ma takto dostal do problémov, znemožnil manipuláciu s ním a sám by som si privolal právnu pomoc - dal by som označovač na expertízu, keby bolo treba. Len neviem koho má význam volať; políciu, dispečera, hovorkyňu DPB? ?