DPB otestuje v priebehu roka viacero elektrobusov

Prvým z nich bol malý elektrobus EVC - Rošero First.

Dopravný podnik Bratislava počas niekoľkých dní skúšal elektrický minibus EVC - Rošero First FCLLI. Prezentované vozidlo predstavuje elektrickú verziu 8-metrového mestského minibusu First FCLLI slovenského výrobcu minibusov Rošero-P. Minibus prepraví maximálne 30 cestujúcich, z toho 19 sediacich.

Elektrický pohon minibusu v podobe asynchrónneho trakčného motora s max. výkonom 100 kW dodala česká spoločnosť EVC Group. Vozidlo na jedno nabitie prejde podľa výrobcu približne 190 km. Zdrojom energie sú Li-Pol akumulátory, ktoré na plné nabitie potrebujú cca 8 hodín, v prípade rýchlonabíjania sa akumulátory nabijú do 1 a pol hodiny.

Vozidlo predstavili zástupcovia výrobcu, hlavného mesta a dopravného podniku novinárom v stredu 12. februára. Elektrický minibus mohli cestujúci v Bratislave vyskúšať vo štvrtok 13. a v piatok 14. februára 2014 na linke 130 (Vojenská nemocnica - Lamač) a počas víkendu 15. - 16. februára popoludní na linke 41. Vozidlo bolo deponované v trolejbusovej vozovni Hroboňova, kde prebiehalo aj jeho nabíjanie.

Okrem elektrobusu EVC - Rošero by sa v dohľadnej dobe v Bratislave na prezentácii mali objaviť aj elektrobusy čínskej značky BYD (dvojdverový a neskôr aj trojdverový) a uvažuje sa aj o testovaní elektrobusu Siemens/Rampini z Viedne. Mesto Bratislava testovaním elektrobusov podľa primátora napĺňa memorandum o rozvoji elektromobility podpísanom v roku 2013 so Slovenskou asociáciou pre elektromobilitu. S nákupom elektrobusov pre MHD však mesto v dohľadnej dobe nepočíta pre vysokú finančnú náročnosť takejto investície, urobilo by tak iba v prípade finančnej podpory zo strany EÚ.

Dopravný podnik Bratislava naposledy testoval elektrobus v roku 2011, kedy mal zapožičaný elektrobus SOR EBN 10.5 z Vysokých Tatier.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pozerám, že to má dáku inú signalizáciu zatvárania dverí (vonkajšiu i vnútornú), akú som ešte u Firstov nevidel...
Z vonku má bus veľmi príjemný zvuk, vo vnútri je ale dosť hlučný. Nepochopil som význam manuálnej prevodovky. Medzi sedadlami by mohlo byť trošku viacej miesta, aby sa pohodlne zmestili aj moje dlhé nohy ?
Reakcia na: prasce_v_meste #8:
Ved toto je to iste co tie Iveco minibusy, akurat to ma iny pohon.. ono vsetko od Rosera ma neschopne dvere.

V BA mame niekolko liniek kde jazdia vacsie vozy hoci by stacili minibusy. V pripade dodavky viac minibusov by sa uvolnili 9,5ky na ine linky.
Ktovie, na co sa bude jazdit v buducnosti. Vyvoj baterii sa akosi pohol dopredu. Pred nejakym casom som si myslel, ze mhd presadne na vodikovy pohon... alebo doprava ako taka. Googlil som aj cosi o bezpecnosti vodikovych aut, no zatial si neviem utvorit nazor. 🙂
Z vnútra to vyzerá celkom dobre ☺ Len podľa toho čo píšete, tak by to tu asi dopadlo ako IVECO minibusy. IVECO minibusy majú neskutočne neschopné dvere. Šoféri sú pri otváraní dverí zúfalí a pochopiteľne aj cestujúci ak napr. vzadu nastúpi mamička s kočíkom a idú otvoriť iba prvé dvere. ? Už by mohli konečne riešiť normálne kategórie autobusov. Načo nám sú minibusy, keď nemáme linky kde treba 12m vozidlá zabezpečené? ?
Ten Siemens príde asi až na jar, aby náhodou nedopadol ako v Prahe pred týždnom-dvoma, keď vďaka tomu že trochu primrzlo nebol schopný ráno vyraziť na linku.
Reakcia na: Peto02 #5:
To stupanie mozno vo vacsine trasy nie je nejake extremne, ale nazvat ju linkou "bez prevysenia" mi pride dost nepresne.
Reakcia na: 810zssk #4:
Nie nezmylil. Z Patronky po Lesopark a spat pravidelne behavam (obcas tade idem aj na biku), takze viem ze tam je mierne stupanie (od Vojenskej po most vacsie), ale nic strasne ked to porovnam s DD ci Kramarmi. Do lesa je elektrobus idealny dopravny prostriedok, lebo ked tadial bezim a prejde okolo mna ta dieslova SOR-ka tak sa mi este kilometer zle bezi.
Jasne ze Iveco First som nemyslel, ale normalny 12m autobus s elektromotorom. Preto som ako prve napisal "normalny" elektrobus a nie tento minibus co testuju.
Reakcia na: Peto02 #1:
Si si isty ze si si nepomylil linku?
Reakcia na: Valec #2:
No podla toho ake vozidlo. Iveco First urcite nie.
Reakcia na: Peto02 #1:
Bez prevýšenia? No mal by si sa tam ísť previesť... BTW, minimálne cez víkend (a zrejme aj cez prázdniny) by tam to vozidlo kapacitne nepostačovalo (ale beriem, že cez obyčaný pracovný deň snáď aj hej).
Normalny elektrobus by sa urcite hodil na L43, kedze to je kratka linka skoro bez prevysenia. Kolko tato linka spravi za den kilometrov, 400? Stacili by dva elektrobusy a hotovo.