Rača žiada obnovenie prejazdu cez električkovú trať

Nehovorí však, ako zlepšiť bezpečnosť električkovej dopravy.

Ako sme informovali, v novembri minulého roka bol uzatvorený nebezpečný prejazd cez električkovú trať pri Mladej garde. Cieľom bolo znížiť počet dopravných nehôd na Račianskej ulici a tým aj znížiť zraniteľnosť električkovej dopravy. Vodiči miesto uzatvoreného priecestia môžu využiť 450 metrov vzdialené prejazdy pri Sliačskej a Skalickej ulici.

O stanovisko k tomuto kroku sme ešte v decembri požiadali mestské časti Nové Mesto a Rača, ktorých novinka v najväčšej miere dotkla. Zatiaľ čo Nové Mesto na naše otázky nereagovalo, Rača zaslala vyjadrenie starostu Petra Pilinského, ktoré adresoval magistrátu mesta.

Pilinský: Cieľ sa minul účinku

V liste mestu starosta Pilinský konštatuje, že náhradná možnosť odbočovania je na križovatke Račianska – Sliačska, ktorá „je však už aj tak značne vyťažená, najmä v ranných hodinách, motorovými vozidlami zo Sliačskej a priľahlých ulíc.“

„Hlavný cieľ, ktorý sa týmto opatrením sledoval (zabrániť kolíziám medzi električkami a motorovými vozidlami) sa minul účinku, nakoľko sa vytvoril omnoho rizikovejší (v úseku pri Sliačskej ulici). V rannej dopravnej špičke dochádza ešte k ďalšiemu zhoršeniu už aj tak dosť prehustenej a  kolíznej situácie na križovatke Jozefa Čabelku pri VÚZ. Všetkých vodičov, ktorí týmto úsekom odbočovali na Vajnorskú ulicu, ‚nútime‘ ísť cez ďalšie minimálne dve problematické svetelné križovatky (1. Jozefa Čabelku a na 2. Jarošovej),“ konštatuje sa v liste. V závere je mestu adresovaná požiadavka na prehodnotenie uzavretia priecestia.

Mestská časť však svoje tvrdenia o rizikovosti prejazdu križovatky so Sliačskou ul. ani o zhoršení situácie nemá podopreté štatistickými údajmi. Pýtali sme sa napríklad na porovnanie počtu nehôd pred a po zavedení zmeny a na údaje o náraste dopravných zápch. „Údaje o počte dopravných nehôd Vám poskytne Dopravný podnik Bratislava a Dopravný inšpektorát PZ Bratislava. Mestské časti tieto údaje neevidujú,“ informovala hovorkyňa Rače Eva Miklánková.

Dvojaký meter

Nedozvedeli sme sa odpoveď ani na otázku, akým iným spôsobom chce mestská časť zabezpečiť bezpečnosť a spoľahlivosť električkovej dopravy, ktorou cestuje značná časť Račanov. „Mestská časť nemá v kompetencii riešiť rýchlosť nosného systému električkovej dopravy. Akcionárom je hlavné mesto SR Bratislava. Takže na otázky financovania Vám odpovie buď DPB a.s., alebo magistrát,“ uviedla Miklánková.

Rovnako ako nemá mestská časť v kompetencii riešiť rýchlosť električiek, nemá v kompetencii ani riešenie odbočovania automobilov cez električkovú trať na území inej mestskej časti. Nie je preto známe, prečo mestská časť volí selektívny prístup pri posudzovaní požiadaviek používateľov rôznych typov dopravy, v tomto prípade v neprospech MHD.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #24:
Neviem o tom . Vyústenie je v bývalom areáli Stavoindustrie dnes výjazd z Lidla.
Reakcia na: david1 #21:
nemáš pravdu, v ceste stojí ešte aj budova jedného nemenovaného štátneho aparátu...
Reakcia na: Mike #13:
Len škoda, že vajnorský starosta peniaze zohnal zrovna na nezmyselné svetelne riadené priechody pre chodcov v centre m.č., a čo je horšie, v pláne má ďalší. ?
Reakcia na: 810zssk #20:
rozumiem. kazdopadne som tym chcel povedat ze za nehody mozu tie konkretne osoby a tie by mali byt obmedzene - napriklad odobratim VP ale preco obmedzovat ostatnych ktori s nehodami problem nemaju a chcu vyuzivat infrastrukturu pre jednoduchsie cestovanie..
Reakcia na: prasce_v_meste #15:
V ceste stoja akurat nepouzivane garaze a stary areal Tesly. Na Racianskej by to bolo cca.v dnesnom vyusteni z predajne Lidl.
Reakcia na: majak #18:
Na to elektricky uz vobec nie sa nespoliehaj, poznam cloveka co bol presvedceny ze "v noci elektricky nechodia" a jedna ho pekne o druhej v noci sundala.
Reakcia na: david1 #11:
Keby sa trochu zamysleli "tí hore", tak jediný bod ktorý vytvára celú račiansku zápchu je práve križovatka JC, to, že mimoúrovňové križovanie by vyriešilo celý problém je zbytočné hovoriť v kontexte Bratislavy. Ale argument, že sa zápcha vytvára križovaním pri Figare je hlúposť, lebo o 10m ďalej stoja všetci tak či tak. Jedine električky by tam mohli mať problém, ale aj to sa pomaličky vodiči áut učia, že súboj električka vs. auto nemôžu vyhrať.
Reakcia na: Valec #8:
"ludia nevedia jazdit" znamena ze sposobuju dopravnu nehodu alebo inym sposobom obmedzuju ci ohrozuju ostatnych ucastnikov cestnej premavky... ak si to nepochopil ja som tym sposobom chodieval jedine v noci z casu na cas ked tam nesli skoro ziadne auta a elektricky pochopitelne uz vobec nie... v ostatnych pripadoch (cize pocas dna a premavky) som to vyuzival presne z toho dovodu z akeho to teraz chyba aj ostatnym ludom a aj tomu starostovi
Reakcia na: prasce_v_meste #15:
Pozri si to napr. na http://epsilon.sk/uzemny-plan/, vidno tam, že predĺženie Tomášikovej vedie popri železničnej trati, teda mimo zástavby rodinných domov.
By ma tiež zaujímalo, kde je štúdia o znížení nehodovosti v danom úseku Račianskej. Zavretím priecestia sa síce znížila nehodovosť pri Mladej Garde, ale nikde som sa nedočítal, čo to spravilo s priecestím pri Figare, resp. na križovatke pri Zváračaku. Chodím tade každý deň a jediné, čo som zaznamenal je zvýšená zápcha. ? Nečudoval by som sa ak by sa celková nehodovosť na Račianskej zvýšila.
PS: Dúfam, že teraz sa aj na mňa ozvú všetci "dopravní experti" so želaním všetkého najlepšieho mojej rodine.
Reakcia na: david1 #12:
To predĺženie Tomášikovej by som chcel veľmi vidieť ako by vyzeralo, resp. v pláne aká je jeho poloha, lebo v predĺžení tej ulice stoja rodinné domy, tak neviem teda čo tam chcú vykúzliť.
Reakcia na: Mike #13:
"Magistrát je rád že vôbec dokáže zaplatiť základný chod mesta.."

.... okrem základného chodu mesta ešte samozrejme zabezpečuje presun verejných zdrojov na off-shore účty Jepka a Trdka .....
Reakcia na: david1 #12:
Môže rýpať do magistrátu koľko chce, Magistrát je rád že vôbec dokáže zaplatiť základný chod mesta...(uvidíme čo schvália poslanci vo štvrtok..)
Taký vajnorský starosta už pochopil, že akchce realizovať nejakú potrebnú investíciu, do Magistrátu sa oplatí rýpať akurát čo sa týka dokumentácie, čo sa týka financovania všetko platí mestská časť alebo na väčšinu zháňa sponzorov...
Reakcia na: si #9:
Z odbocenim na Nobelovu neurobi nic. Nie je priestor kvoli zel.nadjazdom. Nech rype do magistratu a urguje planovane prepojenie Vajnorskej a Racianskej predlzenim Tomasikovej ul. Dalej by pomohlo aj tiez uz davno planovane prepojenie Pekne cesty a Bojnickej ul.
V jednom ma pravdu. Rano je neskutocny chaos na krizovani zo Sliacskou ul. V krizovatke J.Cabelku je zrusena moznost odbocenia na Kukucinovu k Slimaku. Ostala tam jedina moznost a to obratom cez pred Figarom cim sa blokuje lavy priamy pruh. Z tohto dovodu dochadza k novym zapcham,ktore tam pred tym neboli.
Očividne starosta osobne alebo nejaký poslanec z mestskú časť, či kamarát nie je stotožnený s vhodnosťou zrušenia toho prejazdu, lebo on tak jazdí. Moc riešení tu teda nie je. Buď teda kecálka z m.č. ignorovať, alebo zriadiť semafor s plnou preferenciu električky, ktorý ale aj tak nebráni vjazdu uponáhľaného vodiča/sebevraha do jazdnej dráhy električky. Sami si domyslíte, že aké riešenie je najlepšie z krátkodobého hľadiska a z hľadiska dlhodobého...
starosta (vraj zeleny) ked chce zlepsit situaciu pri zvaraku, tak by ho mohlo skor napadnut rypat do laveho odbocenia z race pri zst vinohrady na nobelovu... to je omnoho problematickejsi bod na cestach v smere z race ako absencia toho zruseneho priecestia... to zrusenie situacii aj na cestach len pomohlo...

PS: by ma aj zaujimalo (aj ked mi je jasne ze toto tu je len ako butlava vrba) ze by napriklad nebolo mozne zmenit bod v ktorom dochadza ku zmene signalneho planu na cabelkovej krizovatke tak, aby tam o 6:30 rano nebola takmer 5 minutova cervena zrovna pre smer z race (tak elektricky ako aj auta), za ten cas sa tam zacne vytvarat celkom dobry zaklad dalsej zacpy a zbytocne maju volno ti iduci z jarosovej (tych sa tam za tych takmer 5 minut tadial prevali zvycajne tak do 10)
Reakcia na: majak #7:
"to ze ludia nevedia jazdit" - že to vravíš práve ty, čo si sa sám priznal, že si tam jazdil v protismere.
nesuhlasim...ako som pisal v inom vlakne ja som to osobne dost vyuzival... takze potesi ked sa to sprevadzkuje... to ze ludia nevedia jazdit je chyba tych konkretnych ludi dpc a nie aby sme boli vsetci kvoli tomu obmedzeni!
takto to vyzera, ked sa odbornici dostanu k funkcii