Električky v tuneli spomalili kvôli hluku

V pätine nedávno zrekonštruovaného tunela došlo k obmedzeniu maximálnej povolenej rýchlosti.

Od 10. decembra 2013 došlo k zavedeniu nového obmedzenia rýchlosti pre električky, tentoraz v tuneli. Z dôvodu „prekračovania povolenej hladiny hluku počas jazdy električkových vlakov” bola maximálna povolená rýchlosť znížená z 50 km/h na 15 km/h v dĺžke 70 metrov od portálov tunela. Vzhľadom na predpisy, keď električkový vlak musí dodržať obmedzenie rýchlosti v celej svojej 30-metrovej dĺžke, to znamená zníženie rýchlosti v každom smere v úseku 170 metrov z celkovej dĺžky tunela 792 metrov, teda v 21% dĺžky tunela.

Na začiatku tunela sa doteraz električky postupne rozbiehali z rýchlosti 15 km/h na traťovú rýchlosť 50 km/h, na konci tunela z nej postupne brzdili. Po novom sa budú môcť rozbehnúť neskôr a budú musieť brzdiť skôr, čím sa doba jazdy predĺži o približne 26 sekúnd v každom smere. Hoci nejde o veľké zdržanie, problémom bratislavskej električkovej dopravy je, že podobných zdržaní má každá linka neúrekom a celkovým výsledkom je pomalá električková doprava.

Rekonštrukcia veľmi nepomohla

K prekračovaniu povolenej hladiny hluku dochádza napriek tomu, že tunel bol zrekonštruovaný len pred niekoľkými rokmi – v rokoch 2009 – 2010 – a ďalšie opravy prebiehali v rokoch 2012 – 2013. Pri rekonštrukcii však neboli použité také prvky, ktoré by dokázali prijateľne znížiť hlučnosť.

Problémy s hlučnosťou električiek môžu Bratislavčanov trápiť aj naďalej, hoci niektoré trate majú byť zmodernizované. Pripravované rekonštrukcie tratí v Dúbravke a na Hlavnú stanicu zatiaľ nepočítajú so zatrávneným koľajovým zvrškom, po ktorom jazdia električky tichšie ako na tratiach s betónovým zákrytom alebo otvoreným koľajovým zvrškom. V najbližšej dobe tak zostane jedinou takouto tichou traťou časť trate do Ružinova na Záhradníckej ulici.

Na Račianskej pomalšie aj rýchlejšie

Jedným z najnovších obmedzení maximálnej povolenej rýchlosti električiek je obmedzenie na križovatke Račianska – Sliačska z 50 km/h na 30 km/h. Doteraz bola rýchlosť obmedzená len v smere do Rače. Na jar 2012 dopravný podnik sľuboval, že závady na priecestí opraví v roku 2013, čo už nestihne.

Naopak, zlepšením v prevádzke električiek je zrušenie neďalekého priecestia Račianska – Janoškova, za ktoré je náhradou práve križovatka so Sliačskou ulicou. Hoci pri Janoškovej ulici nedošlo k zvýšeniu maximálnej povolenej rýchlosti, ktorá zostala 50 km/h, cestujúci ocenia, že električky už nebudú musieť prudko brzdiť pred priecestím. To sa doposiaľ dialo v prípade, ak automobilisti nedali prednosť prichádzajúcej električke.

Výsledkom bude skrátenie priemernej jazdnej doby električiek v úseku Riazanská – Mladá garda. Eliminujú sa tiež dopravné nehody na tomto priecestí, takže električková doprava do Rače bude menej zraniteľná.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #32:
Meyer Lansky, hoci žil v USA, nikdy nezabudol na svôj pôvod a v jednom veľkom meste nechal postaviť takmer celú mestskú štvrť vrátane nemocnice, ktorá dodnes nesie jeho meno ... náš vyučujúci v tejto súvislosti počas prednášky položil rečnícku otázku - Boli zdrojom peniaze z pašovaného alkoholu alebo z prevádzky nevestincov ? .... takže aj keď sa perie, predpokladá sa istý zisk ... samozrejme, Lansky sa neobmedzoval len na stavebné investície, definoval viacero iných nenápadných možností prania špinavých peňazí, dokonca sa zmienil aj o takej (v tom čase veľmi okrajovej) eventualite ako šport ....
Reakcia na: gejza #31:
ale tie byty postavili aby ich aj predali ☺

inak aj garaze Safko a Kollarko je cista pracka.
Reakcia na: Ámos #29:
keď raz niekto cez stavebné investície perie špinavé peniaze (napr. p. Meyer Lansky, ktorý túto metódu vynašiel), tak určite nebude žiadať o hypo .... ?
Inak bol by problem pozdlz celeho tunela rozlozit baliky mineralnou vlnou v netkanej textilii? To by pohltilo dost hluku.
Reakcia na: gejza #28:
Fakt ale ten, ze na ciernu stavbu ti pravdeodobne nedaju hypo.
Reakcia na: Ámos #27:
malo by minimálne príslušnému stavebnému úradu .... teda hneď po tom, ako zráta obsah obálky, resp. preverí platnosť prevodu na účet v daňovom raji .... ? ? ?
Reakcia na: gejza #26:
na to dnes nikomu nezalezi ?
Reakcia na: Ámos #25:
neviem, kto by chcel bývať v čiernej stavbe ....
Reakcia na: Ike #23:
Nikto to nekupuje a ani nekupi. Predavaju to za ceny ako v roku 2008 a odvtedy ceny klesli aj o 100.tis eur na bytovu jednotku.
Neviem ci uz medzitym zlacnili, ale ak nie tak to bude dlho prazdne. Dnes trojizbak v centre po ciastocnej reko kupis rovnako draho ako novostavbu v Raci.
nonsens za nonsensom ako na novy tak po cely rok fakt...

Tunel, ktory stoji desatrocia a sluzi desatrocia sa ma prisposobovat novostavbe, lebo predtym s tym nikdy problem nebol?
Ak ano, tak tunel sa rekonstruoval nedavno a vobec sa nemyslelo na odzvucenie tunela aspon do prijatelnej miery?

A teraz si to bude kazdy verejny podnik/sprava prehadzovat ako horuci zemiak, pretoze toto je presne to, co Bratislava potrebuje. Nikto tu nevie riesit skutocne problemy a spolupracovat. Naco tu vlastne mame mestske casti, magistrat, DPB, a ine byrokraticke urady ked kazdy len hlada vyhovorku ako to nie je v jeho kompetencii riesit dany problem. Co spravil DPB aby tato situacia nenastala? Co spravil magistrat aby takato situacia nenastala? Co ostatni zodpovedni, co sa nechaju ovplyvnovat developermi? ... atd smutne
To je smutné.... Ten tunel bol určitý čas po ukončení "rekonštrukcie" také bratislavské pseudometro. Bola radosť ním cestovať.

Určite to má dočinenia s tým hradným kopcom a "rezidenciou". Tam sú iné konexie a eurotoky. Len sa zamyslite, tunel bol po rekonštrukcii odstavený asi 1,5 roka, čo bol presný čas, kedy sa rezidencia začala stavať a bola skolaudovaná. Zrejme im to nikto nechce kupovať.

Reakcia na: Ámos #20:
By som chcel vediet co by sa stalo, keby vsetci vodic na protest jazdili naplno ?

Najradsej by som tam isiel a tan stitok odtial strhol ?
Reakcia na: Ámos #20:
Nie je pravda, chodím tade min. 2x denne električkou a je to strašné niečo, na bajku by som ten tunel prešiel rýchlejšie ako tie električkové slimáky...
Aj tak to maloktori vodic dodrziava...
Hrali tam rolu znamosti a peniaze urcite 🙂
mna napriklad zaraza aj to, ze idu upravovat trat do dubravky ale nechcu ju odhlucnenu a nechcu investovat do zatravnenia napriklad. cize teraz maju staznosti za hlucnost ale ked sa ide robit novy projekt a prestavba tak to tam nezahrnu. a potom zas budu prijimat staznosti obyvatelov dubravky za hlucnost. 🙂
Reakcia na: AAA #12:
Zrejme dal niekto podnet na RÚVZ, ktorý sa tým musel zaoberať. Tam jednoznačne limity prekračované boli. Myslím si však, že DPB sa mohol odvolať a toto rozhodnutie sa dalo právne napadnúť, čo však neurobili, keďže toto celé mi príde také narýchlo spravené.
Genialne riesenie. Starostlivo pripravovane, dokonale navrhnute. Kvoli domceku. Lebo inak sa to nedalo. Je uz len zopar usekov, kde si tie elektricky dovolili jazdit rychlejsie! #Nosny system MHD
Reakcia na: Rossik #10:
nevraviac o tom, že tunel tam nie je postavený načierno ...
Reakcia na: OBUS #8:
Máš pravdu. Bratislava je najhlučnejšie mesto.........v Bratislavskom kraji. Ale prosímťa. Bol si už niekedy v ozajstnom meste? Veď Bratislava je len trochu prerastena dedina.