Električenku je možné zakúpiť si aj u železníc a Slovak Lines

Cestujúci môžu nákupom u regionálnych dopravcov ušetriť čas aj zbytočnú cestu.

Vzhľadom na časté vysoké vyťaženie predajní Dopravného podniku Bratislava dávame cestujúcim do pozornosti, že od zavedenia integrovanej dopravy je možné zakúpiť si električenky tiež na predajných miestach Železničnej spoločnosti Slovensko a autobusového dopravcu Slovak Lines. Nezáleží pritom na tom, ktorý dopravca vydal čipovú kartu, ktorú cestujúci používa. Všetci dopravcovia predávajú električenky na čipove karty vydané Dopravným podnikom Bratislava, Železničnou spoločnosťou Slovensko, Slovak Lines aj karty ISIC. Jedinou výnimkou je Bratislavská mestská karta, na ktorú je možné predplatné lístky zakúpiť iba u Dopravného podniku Bratislava.

Predplatné lístky (električenky) sú potom platné u všetkých troch dopravcov bez ohľadu na to kto ich predal. Teda napríklad cestujúci, ktorý si zakúpi električenku u železníc, ju môže využívať tiež v MHD a prímestských autobusov v tých zónach, na ktoré je predaná (v prípade Bratislavy ide o zóny 100 a 101). Ceny sú u všetkých dopravcov rovnaké.

Cestujúci, ktorí ešte nemajú čipovú kartu, si ju môžu zakúpiť u všetkých troch dopravcov, pričom následne bude ako električenka platná aj u ostatných spoločností v integrovanej doprave. Najvýhodnejšie vyjde nová karta v Slovak Lines kde stojí iba 3,00 € a cestujúci si nemusí nosiť fotku - odfotia ho priamo na autobusovej stanici. Dopravca u študentov akceptuje ľubovoľné potvrdenie o návšteve školy bez nutnosti použiť špeciálne tlačivo. Dopravný podnik Bratislava predáva nové karty za 5,30 € s nutnosťou priniesť si fotografiu. Železničná spoločnosť Slovensko kartu predáva za 5,00 €, rovnako je nutné priniesť si fotografu. U Železničnej spoločnosti Slovensko však trvá vydanie karty približne mesiac (u Slovak Lines a DPB je karta vydaná na počkanie). Výhodou kariet Železničnej spoločnosti Slovensko je platnosť 10 rokov, zatiaľ čo ostatní dopravcovia vydávajú karty iba na 5 rokov.

Zakúpením električenky u iných dopravcov sa cestujúci môžu vyhnúť dlhším radám pri pokladniach a tiež získavaju širšiu sieť predajných miest (napr. predajne v Lamači, Devínskej Novej Vsi a Novom Meste) a otváracích hodín (od 3:40 do 0:10). Električenky je takto možné zakúpiť tiež mimo Bratislavy v železničných staniciach, kde má Železničná spoločnosť Slovensko svoje predajné miesta.

Predajné miesta regionálnych dopravcov v Bratislave

Dopravca Lokalita Otváracie hodiny
Slovak Lines Autobusová stanica Mlynské nivy Pracovné dni 6:30 - 18:30
Železničná spoločnosť Slovensko Žel. stanica Bratislava - Petržalka

Denne 4:00 - 22:45
(prestávky 7:00-7:10, 10:30-11:00, 13:50-14:05, 20:30-20:45) 

Železničná spoločnosť Slovensko Žel. stanica Bratislava - Vinohrady Denne 4:00 - 0:10
(prestávky 6:40-6:45, 12:10-12:40, 17:15-17:20, 21:20-21:35) 
Železničná spoločnosť Slovensko Žel. stanica Bratislava hlavná stanica Denne 3:40 - 0:10
Železničná spoločnosť Slovensko Klemensova 8 (budova ŽSR) Pracovné dni 8:00 - 15:00
(prestávka 11:30-12:00) 
Železničná spoločnosť Slovensko Hodžovo námestie (predajňa DPB - prepážka v pravej časti predajne) Pracovné dni 8:00 - 18:00
(prestávka 12:00-12:30) 
Železničná spoločnosť Slovensko Žel. stanica Bratislava - Lamač Denne 4:35 - 23:20
Železničná spoločnosť Slovensko Žel. stanica Bratislava - Nové Mesto Pracovné dni 5:50 - 18:10
(prestávka 9:55-10:40) 
Železničná spoločnosť Slovensko Žel. stanica Bratislava - Rača Denne 4:25 - 23:20
Železničná spoločnosť Slovensko Žel. stanica Devínska Nová Ves Denne 5:35 - 17:05
(prestávky 8:55-9:25, 13:15-13:30) 

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dyspozytor #26:
Do detailov nevidim, ale pravidlo je ze predaj konci tri hodiny pred odchodom vlaku z vychodzej stanice (resp. 15 minut pred odchodom z kazdej stanice pri IC vlakoch) s moznostou storna 2 hodiny pred odchodom vlaku z vychodzej stanice (resp. 30 minut pred odchod z nastupnej stanice pri IC vlakoch) takze aktualizacia raz za den urcite nestaci (napr. ak vlakveduci zacina vlakom o stvrtej zo ZST Nove Mesto, nemal by tam kompletne data o internetovom predaji na pre vlaky co robi po cca 6tej). Z toho vyplyva, podla mna, ze aktualizacia sa musi robit pred kazdou jazdou. Teda nejde o extra aktualizaciu pre dialkove/regionalne vlaky, ale pre kazdy vlak.

Na zaciatku/konci sluzby sa predpokladam robia ine druhy synchronozacie nez internetove predaje.
Reakcia na: 810zssk #25:
Nevedel som, ze POP-ka(ZSSK) sa aktualizuje extra na dialkove vlaky a extra na regionalkach... Myslel som, ze POP-ka sa spravidla synchronizuje vzdy po ukonceni sluzby obsluhujuceho, takze minimalne jeden krat za den. Nove POP-ky ktore sa maju zavadzat od buduceho roku, sa uz budu synchronizovat priebezne pocas celej doby cinnosti a signalu. (teda aspon tak som pocul)...
Reakcia na: Valec #23:
No ak si sprievodca neaktualizuje POPku len na dialkove vlaky (na regionalke na to kasle) tak kludne nemusi byt POPka aktualizovana cely den, alebo aj dlhsie.
Reakcia na: l_ienka #22:
Ani ja neviem preco, preto treba aby si podala reklamaciu nech sa to presetri 😉
Reakcia na: 810zssk #21:
Ono, jediný rozdiel ktorý sprievodca medzi zapísaným a nezapísaným lístkom vidí je ten, že jeden je inak podfarbený ako ten druhý (tuším oranžová a modrá).
ZSSK tie lístky nezapisuje z toho dôvodu, že na určité typy kariet to nevedia technicky zapísať (iný typ čipu, v POPke na to treba technický upgrade a ten je nutné vzhľadom na pohyb sprievodcov spraviť na celom SK) a tak je riešenie, že sa nič nezapisuje a len sa kontroluje číslo karty so zoznamom predaných ePCL.

BTW, to neaktualizovanie internetového predaja by tomu aj nasvedčovalo... ale že by POPky neaktualizovali ani raz za deň (či ešte dlhšie obdobie)?
Reakcia na: 810zssk #21:
hmmm ... tak ja neviem potom preco ho mne nevideli ani vo vlaku ani pri okienku potom na hlavnej stanici ... ale ok dobre vediet 😉 ... ja som ukazovala sprievodkyni aj doklad o zaplateni, ale asi som sa mala nalogovat na stranku dpb cez mobil aby sa na to vobec pozrela a aj na stanici
Reakcia na: l_ienka #19:
Nie, zeleznice vidia aj nezapisane internetove predaje. Uznavali mu ePCL kupeny cez net u DPB bez toho aby ho pouzil v SL. PCL mu tam nezapisali, ale videli ho a akceptovali.
Reakcia na: l_ienka #17:
Karta sa da nacitat aj u ZSSK! Neda sa tam zapisovat, ale PCL ti uznat vedia.

Osobne podozrievam sprievodcov ZSSK ze na regiovlakoch proste neaktualizuju internetove predaje na POPkach, viac krat sa mi pri internetovom listku ZSSK stalo ze ho neoverovali prave z tohto dovodu.
Reakcia na: 810zssk #18:
a aj mu to zapisali zeleznice? alebo SL? lebo ak mu to zapisali SL tak zeleznice to videli ... ale naopak to nefunguje .... to by mi potom do karty na hlavnej stanice zapisali, resp. vo vlaku ... zeleznice vidia len to co sa uz do karty zapisalo
Reakcia na: l_ienka #12:
V DPB ti podali milnu informaciu, SL aj ZSSK maju zoznam predanych internetovych listkov. Kamarat takto uspesne cestoval bez potreby zapisu u DPB.
Reakcia na: Valec #16:
ja som vlakom tiez nemala problem dovtedy, len mi ho vzdy este predtym skontroloval revizor, mna ani len nenapadlo, ze to takto funguje... ok, nemam nastudovany poriadok IDS, to berem, ale je to blbost ze to zsr svojimi pristrojmi zapisovat nevie a este mi pride divne, ze o tom asi nevedia ani na zsr ... ja som im ukazovala potvrdenie o zaplateni listku, aj smsku ze mi to strhlo z uctu ... ale ani vo vlaku ani pri okienku mi nepovedali, takuto moznost, ze sa to do karty da nacitat len uvedenymi sposobmi, ktore si napisal .... ale dik za info, ja som sa len chcela podelit so skusenostou, mozno niekoho takto poucime 😉
Reakcia na: l_ienka #15:
To čo som ti popísal je uvedené v Prepravnom poriadku IDS BK, bod B.8.10. Chodiť si ho dávať zapisovať do predajne DPB je nezmysel, o to väčší, ak to radia predavačky... miesto toho, aby sa hľadala príčina sa našlo blbé riešenie.

Priateľka cez leto takto vlakom asi 5x cestovala (ePCL na kartu DPB zakúpený v júni, zapísaný v septembri v autobuse SL) a žiadny problém s ním nik nemal.
Reakcia na: Valec #14:
no stare listky co som mala zakupene, mi tam pani vo vlaku jasne ze videla, ale ten jej pristroj nevedel nacitat novy listok, ktory som btw. mala zakupeny uz asi mesiac ( len som nestretla v mhd ziadneho revizora) ... pri kupe online listka nie je nikde ziadne upozornenie ze zsr to nevie nacitat z databazy) ... na hl. stanici pri okienku, tiez videli len stare listky ... nemam skusenost so SL, ale len tuto so zeleznicami ... na olejkarskej mi povedali, ze oni o tom vedia, asi mali uz nejake skusenosti, takze tak a sama pani ma upozornila ze ked chcem mat istotu, tak si mam prist vzdy zakupeny listok cez net prist skontrolovat do dpb .. ohromne tym teda setrim cas, si ho tam mozem rovno kupit tam.... listok cez net si kupujem odvtedy jak sa to spustilo, nikdy som nemala problem pri nacitani karty revizorom .. tak ja len tolko ....
Reakcia na: l_ienka #12:
Nejdem hodnotiť tvoje skúsenosti, každopádne ePCL zakúpený na kartu DPB alebo SL sa ti zapíše:
- pri kontrole revízorom DPB alebo SL,
- pri priložení karty k multifunkčnému automatu,
- pri priložení karty na čítačke na predajnom mieste,
- pri priložení karty na čítačku vo vozidle SL.

Vo vlakoch sa údaj nezapisuje, v čítačke je ale načítaný kompletný zoznam platných nezapísaných ePCL, takže sprievodca ho skontrolovať vie. Pokiaľ viem, tak ten istý zoznam by mali mať aj v pokladniach ZSSK.
Ak si zakúpiš ePCL cez internet ZSSK, tak ti ho vie zapísať okrem vyššie uvedených aj zariadenie ZSSK.

Prečo to v danom okamihu tebe nefungovalo ti neviem povedať, v takom prípade treba podať reklamáciu (keď už pre nič iné, aspoň sa zistí, či sa niekde nevyskytla nejaká chyba).
Reakcia na: l_ienka #12:
Asi kdesi udělali soudruzi z NDR chybičku...
Reakcia na: Valec #11:
z mojej osobnej skusenosti viem, ze to nie je pravda co pises ... kupila som si listok cez internet 100+101 a isla som vlakom ( dovtedy som nestretla revizora v MDH a ani som si nebola skontrolovat kartu v DPB) , samozrejme ze pani sprievodkyna po prilozeni mojej karty na pristroji nic nevidela, takze som musela platit listok ... na hlavnej stanici som sa bola pytat pri okienku, ci mi mozu skontrolovat kartu, kedze som mala aj doklad o zaplateni listku a nechapala som preco je s tym problem .... tiez tam nic nevideli ... tak som sa pak nalogovala na stranke dpb a kartu si skontrolovala cez net, tam som mala ze listok mam kupeny a plati mi ... bola som sa pytat na to na dopravnom podniku BA, olejkarska .... a pani mi povedala, ze ked si kupim listok online, tak do karty mi ho vie nacitat len revizor vramci MHD alebo ked si pridem do DPB predajne ocheckovat kartu na tom pristroji... ze bohuzial ZSR ani slovak lines to do karty nevedia nacitat ... juch juch
Reakcia na: viperman #10:
Zoznam PCL predaných cez internet sa zdieľajú, teda každý z dopravcov o takom lístku vie a pri najbližšom priložení k zariadeniu (revízorska čítačka, vozidlo SL...) sa zapíše.
Do ďalších databáz, v ktorých majú dopravcovia štatistiky o predaných lístkoch sa však tieto údaje neprenášajú, preto v eshope údaj o predaji nie je.
Reakcia na: Valec #7:
ja som chcel vediet ze ked si kupim cez internet u slovak lines 100+101 pasmo, ako o tom bude vediet revizor v DPB ked pises ze nemaju zosynchronizovane databay. (to musim najprv ist slovaklines busom kde ta citacka u vodica tu PCL fyzicky potom aj zapise?

lebo zatial mam kupenu PCL ale so slovak lines busom som nesiel, cize to je ako keby este neplatne? toto som chcel vediet.
Reakcia na: All1111 #8:
U vodiča si ale môžeš kúpiť len opakovaný PCL... (to len ak by si chcel kúpiť iný). Údaje sa síce dostanú do IS SL v pondelok, ale ak si predtým kúpil PCL v DPB, tak sa do IS SL nedostanú nikdy. BTW, lístky vôbec nie je potrebné kupovať vopred a v tarife sa také niečo ani len nepíše, však ak sa ti pri predaji v buse zapíše do karty, tak ti môže byť fuk čo je v IS dopravcu.
Reakcia na: viperman #6:
Ja som si kupoval PCL na zóny 100+101 u vodiča SlovakLines v Rovinke pri nastupovaní a údaje sa na kartu hneď nahrajú ? no a do IS dopravcu sa údaje aktualizujú až pri každom vjazde vozidla na AS Nivy. Ale sa môže stať že si PCL kúpiš vo vozidle odchádzajúcom z Ba v piatok popoludní a na Nivy sa vráti až v Pondelok (po véékende) ráno a až potom sa údaje o tvojom PCL dostanú do IS dopravcov ? Preto je potrebné kupovať s predstihom 2-3 dni. Je to aj niekde v Tarife SL alebo BID