Dopravný podnik si plánuje prenajať ojazdené trolejbusy

Prenájom vozidiel má vyriešiť nedostatok vlastných prevádzkyschopných trolejbusov.

Dopravný podnik Bratislava vo Vestníku verejného obstarávania zverejnil verejnú súťaž na dlhodobý prenájom trolejbusov. Ako vyplýva z oznámenia o vyhlásení súťaže, DPB si plánuje prenajať 6 kusov kĺbových trolejbusov Škoda 15 Tr a maximálne 4 "krátke" trolejbusy Škoda 14 Tr. Všetky trolejbusy majú byť po generálnej oprave. Prenájom má trvať maximálne 18 mesiacov a predpokladaná cena prenájmu je 1 629 000 €. Súčasťou zákazky je asistencia dodávateľa pri schvaľovaní trolejbusov na prevádzku v SR. Na vyhodnotenie súťaže sa použije elektronická aukcia, ktorej kritériom bude cena za prenájom trolejbusov. Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 1. júla 2013.

Prenájmom trolejbusov chce dopravný podnik vyriešiť pretrvávajúci nedostatok vlastných prevádzkyschopných trolejbusov, kvôli ktorému v súčasnosti na linke 202 premávajú autobusy. Prenajaté trolejbusy by mali nahradiť trolejbusy, ktoré DPB musel začiatkom tohto roka vyradiť z prevádzky kvôli ich zlému technickému stavu. Opakovaný tender na dodávku nových nízkopodlažných trolejbusov v súčasnosti stále prebieha a kedy prídu prvé nové vozidlá zatiaľ nie je známe.

Trolejbusy uvedených typov v súčasnosti vyraďujú z prevádzky viaceré dopravné podniky v rámci bývalého Československa. Napríklad Dopravný podnik mesta Žiliny v marci 2013 predal slovenskej spoločnosti A-Z Lokomat 6 kĺbových trolejbusov Škoda 15 Tr a 3 trolejbusy Škoda 14 Tr, na ktorých v súčasnosti prebieha generálna oprava v Českých Budejoviciach. Kĺbové trolejbusy Škoda 15 Tr vyraďuje aj dopravný podnik v Zlíne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #57:
Uff, tak ešte lepšie ?
Reakcia na: Petto #56:
1,6 mega je cena bez DPH.
1,6 miliona EUR sa dalo pouzit inak - napr. na cca 4 -5 ks uplne novych solo tbusov. Polske TYCHY teraz kupovalo Trollina za 315 000 EUR - hoc neviem ci je to s DPH alebo bez, preto 4-5 ks pisem.

v r. 2006 sa kupovali dlhodielske 25 Tr za 17,5 mil. SK / 580 000 € . Agregat pridal 2 mil. SK na cene,cize klasicky sa vtedy predaval za 15,5 mil. SK / 515 000 €.
Reakcia na: Michal111 #54:
to je ten Lukyho 😃
Reakcia na: Michal111 #52:
hod link, lebo je tu len ten od lukyho133 a to je dačo ine,či ?
Reakcia na: Petto #49:
Dík za objasnenie, už o tom informuje aj smečko.
Reakcia na: Andreas.Papak #47:
To co si odberatel objednal.
Reakcia na: Andreas.Papak #47:
To sú asi pre nejaké severské krajiny (Grónsko, Antarktída, severné sibírske časti Ruska,...), kde takô ako horúco nepoznajú 🙂
Reakcia na: Michal111 #48:
Aby nebola ovplyvnena e-aukcia nemozu byt zverejneni uchadzaci.

ADD2. Viac ako traja aj tak nebudu. Tipujem Skodovka s 30,31 Tr , Solaris s Trollinom a možno aj HESS. Predsa len tých výrobcov nie je je toľko čo v abus segmente.
Dnes sa majú otvárať súťažné obálky v rámci tendra na trolejbusy. Znamená to, že budú zverejnený aj uchádzači?? či DPB to bude do poslednej chvíle tajiť??
Reakcia na: Valec #44:
Trochu od témy, ale čo to soudruzi v Mercedese zrobili, že bus bez otvárateľných okien, a bez klímy?
Reakcia na: Solider #45:
nech si chcel z nich urobiť bárs aj ubytovne pre bezďákov, ale je naozaj zaujímavé, že niekto kúpi 6+3 Tbusy a niekto iný potrebuje právne zhodou okolností v tom istom čase maximálne 6+4 😉
Reakcia na: Ámos #43:
Lokomat ich chcel pôvodne predať na Ukrajinu a do Bulharska. Okrem iného, je to dodávateľ ND pre DPB, takže žiadna neznáma firma. Ale nie sú trolejbusy = problém, budú trolejbusy = tunel, nie sú autobusy = nevadí. Že?
Reakcia na: Marek1978 #41:
A ako poznáme DPB, tak prvé vyradia vlastné vozy a tie prenajaté až po vyčerpaní tej sumy.

http://imhd.sk/ba/doc/sk/8485/Preco-zacali-jazdit-v-Bratislave-dalsie-prenajate-autobusy.html
presne! tak by sa spraval riadny hospodar.
Ale tu ide len jednoznacne o tunel. V prvom tendri im to nevyslo, tak zrazu bolo treba vyradit 8 trolejbusov, aby mohli zadat vyrobu priamym zadanim bez tendra. to im tiez nevyslo, lebo sa tu imhd vzniesla vlna kritiky, tak vymysleli toto.
A to ze je to tunel je proste fakt a dokazom je konanie AZlokomat.
Ziaden sukromnik by nekupil vyradene trolejbusy a isiel ich modernizovat bez toho aby vedel, ze ich niekde umiestni. A ako moze vediet, ze ich umiestni ked sutaz ma byt ferova?
Reakcia na: Solider #36:
Osobne by som radšej kúpil nové kĺbové Solarisy/Sory, kde je rozdiel na kus cca 100 000 € oproti tomuto nájmu. Zatiaľ by mohli behať na 202 a následne by sa normálne zaradili medzi busy do štandardnej výpravy.
Reakcia na: Solider #40:
a po dalsie je to max.mozna suma, bude sa odvijat podla najazdenych km. To je vyjadrenie hovorkyne.
Reakcia na: Ámos #39:
A načo by to robil, keď mu prídu nové trolejbusy? Nikde nie je napísané, že prenájom nemôže trvať len 12 mesiacov.
Reakcia na: Solider #38:
ale DPB by ich mohol vyuzivat dlhsie ako 18 mesiacov. Takych 48 by bolo vhodnych za tu sumu.