Verejná prezentácia projektu Nosného systému MHD (18.2.2013)

Hlavné mesto odprezentuje verejnosti projekt a verejné obstarávanie na rekonštrukciu Starého mosta a výstavbu električkovej trate do Petržalky.

V pondelok 18. februára 2013 organizuje Hlavné mesto verejnú prezentáciu na tému aktuálneho projektu Nosného systému MHD Janíkov dvor - Šafárikovo námestie, ktorého prvá etapa zahŕňa výstavbu električkovej trate Šafárikovo námestie - Bosákova a rekonštrukciu Starého mosta. Prezentované budú aj podmienky vyhlásenej verejnej súťaže na zhotovenie tejto etapy.

Vybrané dokumenty projektu je možné nájsť na stránkach Hlavného mesta.

Verejná prezentácia sa uskutoční v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca od 18.00. Prezentácie a diskusie sa zúčastnia primátor Bratislavy, hlavný dopravný inžinier mesta a riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
slavika sice nemam rad, ale teraz mu silno mocno drzim palce, nech to oddiali aspon o pol roka a potom si bude moct ftacnik, schlosser spolu s matascikom tak trhnut nohou ... bodaj by im este aj tender napadli 🙂 nic ine si ta banda babrakov nezasluzi ..

podivne pôsobí to o platnosti vecí, ak je niečo (vec?) napadnuté, potom je irelevanté, že to bolo "platné",
zaujímavé je to zľahčenie na napadnutie jedného stavebného povolenia,
vyzerá to na to najdôležitejšie - polovenie stavby dráhy, keďže nie zmenu OK mosta a cesty sú len vedľajšie,
podľa informácií, ide o záležitosť výškového vedenia dráhy na území Petržalky, čo má súvis s hlukom a inými aspektami ochrany zdravia,
požiadavka na dráhu nie na povrchu je významná, aj Samo Muránsky stále opakuje, že plne segregovaná trať je to, čo by malo byť samozrejmosťou, nemusí viesť pod zemou, nechajme s aprekvapiť ako sa s napadnutím vysporiada špeciálny stavebný úrad a iné orgány, ktorých sa to týka,
ak ten, čo napadol stavebné povolenie, využije všetky procesné možnosti, tak v lete tohto roka nemusia byť podmienky ani na uzavretie zmluvy, nieto na začatie výstavby,
po správnosti, ak by stavebné povolenie zrušili, mali by zrušiť aj VO, lebo bude chýbať dôležitý dokument, bez ktorého seriózny uchádzač neuzatvára kontrakt, lebo nie sú zaručené všetky podmienky, ktoré by musel splniť,
ak nebude medzinárodná súťaž právoplatne ukončená do polovice / konca mája 2013, peniaze EK z tohto plánovacieho obdobia s veľkou pravdepodobnosťou nebudú využiteľné pre tento projekt,
Reakcia na: tr3mp #16:
Kedze z niektorych dokumentov je zrejme ze ide o materialy z DVZ tak je pravdepodobne ze toto je finalne riesenie. Tak uz sa nedivim preco to tak dlho tajili (a teraz pride to iste co pri trolejbusoch: "uz to nemozme menit, lebo nestihneme eurofondy").

S estakadou suhlas...

Inak rozumiete niekto ako maju byt obracane autobusy na Farskeho?
Reakcia na: tr3mp #15:
ja sa normalne musim od srdca smiat :)))

taakze mame tie iste materialy, ktore boli zname uz v aprili minuleho roku, ked podavali ziadost aby nemuseli znovu prechadzat cez EIA.

doslova a do pismena sa NIC nezmenilo, neposunuli zastavku sturova ani o cm 🙂 no tolko k tej bohovej diskusii s kompetentnymi :))

skratka len nas usvedcili o tom, ze ziadna diskusia s mestom a najma matascikom neni mozna.

to ze su cyklisticke cesty absolutne nelogicke, tok chodcov aboslutne ignoruju, namiesto podjazdu v planovanej osy viedenskej cesty postavia drahu a super mestotvornu estakadu artmedia na prianie kmotrika spolu s ***kom a trtkom, je skor taka ceresnicka na torte s menom NEnosny system mhd aka petrzalska pomala elektricka 🙂

no kazdopadne aspon kukura bude rad, ze ma konecne zastavku hned pri divadle, takze sme vlastne vsetci stastny 🙂

uz sa tesim, az sa dovali valec, amos, ba(na)novec a budu to to obhajovat, ake je to bohovsky mestotvorne :)) najma ta 200 metrova nicomu nesluziaca estakada :))) ale tam kde by pomohla samozrejme nebude, vsak naco 🙂
Reakcia na: tr3mp #15:
Takže k samotným výkresom po stručnom prezretí:
- Pribudli nejaké nové výkresy k technológii výstavby.
- Šafárikovo nám. je nakreslené bez zmeny, teda zastávky v strede Štúrovej, cyklotrasy Starý most - Štúrova a Gondova - Dostojevského rad nula bodov.
- Na Starom moste sú širšie chodníky, ale na estakáde Artmedia zase užšie, cyklotrasa ide raz na jednej, raz na druhej strane, namiesto toho, aby išla konzistetne ako dva jednosmerné pruhy po oboch stranách.
- Zbytočná estakáda Artmedia zabíja potenciál územia. Namiesto toho, aby pri Artmedii vznikla ulica v úrovni električkovej trate, vziknú tu dlhé úzke pešie koridory, bez väzieb na okolie ?
Reakcia na: aquila #9:
Po mojej otázke v diskusii k článku http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11035807&p1=11049948 pribudli viaceré dokumenty k 1. etape električkovej trate ?

Takže sa oplatilo adresne napísať na bratislava.sk a nie vyplakávať na imhd.sk či inde ?

Takže nech sa páči, študujte ?
Reakcia na: Andreas.Papak #12:
Jasné že môžeš. To je verejná prezentácia a môže tam ísť úplne hocikto.. ?
Reakcia na: 810zssk #11:
Súhlas s tr3mp a 810, jednoducho k takémuto závažnému projektu (ale aj iným), by mali byť *relevantné* informácie zverejnené. Pri NS MHD by mala byť osobitná webstránka alebo vyčlenený priestor na bratislava.sk, kde by si každý, kto sa o to zaujíma, mohol pozrieť, čo sa chystá, prečo, ako, atď.
Tam môžem ísť aj ja? Minimálne by som sa slušne spýtal či vedia čo je to preferencia električiek, vysvetlil im, že ich Bavoráky to zdržovať nebude, možno práve naopak, a že pokiaľ to niesú schopný zrobiť sami, že sa o to môžem pokúsiť sám 😛
Reakcia na: Mike #7:
Zas ale co sa dozvies na prezentacii? Ak sa o to skutocne zaujimas, chces v prvom rade vidiet vykres, ktory mesto utajuje ako keby islo o statne tajomstvo... potom mozes ist na diskusiu a pytat sa k nemu.

Ale nie tam prist a lustit nieco z PowerPointovej prezentacie. Ja sa pytam: Kde na nete je dokumentacia k tak vyznamnej stavbe? Odpoved: Nikde.

Takze kritika je celkom opravnena... druha vec je ze Aquilla tak nepojde z toho dovodu ze je proste tlchuba...
Reakcia na: aquila #6:
Podarila sa zmena cyklotrasy Pribinova, podaril sa aj presun zastávok zo stredu Štúrovej na Šafko. Ale oboje sa nestalo len tak samo od seba. Napr. za Pribinovou je dosť veľa času a úsilia, presviedčania a argumentácie. Ak by všetci len vypisovali do fór, tak dnes máme na Pribinovej obyčajný chodník so značkou cestička pre chodcov a cyklistov, ako pred CBC (https://maps.google.com/?ll=48.147534,17.124875&spn=0.006743,0.012081&t=m&z=16&layer=c&cbll=48.147595,17.124612&panoid=Al1i8KSS-cuZMXNMl86S3A&cbp=12,4.58,,2,3.78). Čiže pseudocyklotrasu.

Existuje portál participatívneho rozpočtu, tiež vlastne diskusné fórum. Prečo si nenapísal tam svoje pripomienky k vyústeniu do pešej zóny a konkrétny návrh riešenia? (Pravdupovediac, k prejazdu cyklistov som nevidel tvoj návrh ani na neoficiálnych fórach ?) Inak paralela s Hlavným námestím nie je podľa mňa na mieste, je to skôr ako prejazd Hviezdoslavovým nám. od Jesenského na Rybné nám., čo je podľa mňa prirodzené ?
Reakcia na: Mike #7:
na stranke bratislava.sk nie je k novemu projektu akoze nosneho systemu, po novom len elektrickovej urovnej radiale k dispozicii aky material ? no ziadny

dopracovat sa k akejkolvek projektovej dokumentacii je fakticky nemozne, lebo vsetko akoze zastresuje dalsi tunel s menom Metro bratislava

ako dopadli predchadzajuce prezentacie uz za vtacnikovej a schlosserovej ery sme realne videli. ich output je nulovy. neby doslova patrania a badania, tak sa clovek ani nedozvie ze urobili takyto razny krok, zrusenie estakady bosakova a zaradanie estakady artmedia.

ti neschopaci su neni schopni na stranke bratislava.sk dat ani len blby link na enviroportal.

cize suma sumarom, co sa zapracovalo do dokumentacie po pripomienkach obcanov ? ci uz zo stretnuti, alebo od cyklokoalicie ? nikde sa to neda dopatrat.

cize tu sa len konstatuju fakty, ako robi magoriat a prislusnu ludia v metro bratislava a vtipne postavicky s titulom, ze akoze dopravny inzinier 🙂

cize, nebyt velkej zmeny pri samotnom moste, tak ani na EIA sa nedopatrame a aj tam to obisli dost potmehudsky a na hrane.. pride mi to doslova najlepsie napadnut EIA proces, ktory bol nedostatocny pre eurofondy a tym padne cela prva etapa a ni si nepipnu. a nestihnu eurofondy. co by bolo to najlepsie co by sa dalo dosiahnut.
Reakcia na: Mike #7:
Uvidíme, či opäť bude len verejná prezentácia, bez zverejnenia podkladov. Lebo len ukázanie nejakých obrázkov na prezentácii je o ničom. Správny postup by bol zverejniť výkresy napr. týždeň vopred, aby si ich záujemcovia mohli naštudovať a pripraviť sa na prezentáciu a na prezentácii už potom môžu vecne diskutovať.
Po internetových diskusiách, fórach a v mailoch sa objavia desiatky názorov že prezentácia projektu (el. do Petržky) je slabá, že občania nič nevedia, že iba minimum informácií sa zverejňuje a že aj oni sa chcú vyjadriť...

A keď sa ide robiť prezentácia tak sa zasa objavia desiatky názorov, že to bude mlátenie prázdnej slamy a stratený čas a že aj taknikto nič nové nepovie.

Určite je najlepšie si zanadávať v krčme pri pive alebo doma na nete v anonymnej diskusií a vyhlásiť že ten čo to schválil je úbožiak a všetci sú podplatení.
Reakcia na: tr3mp #4:
to plati v idealnom svete, nie na slovensku a toboz v bratislave. ja som sa to uz pytal v inej diskusii, co sa realne vo vacsom podarilo za poslednych 20 rokov zmenit k lepsiemu co sa bratislavy tyka.

jedine co sa ako tak podarilo bola zmena cyklotrasy pribinova, a aj to je take divne vitaztvo, ze cyklotrasa usti do pesej zony pred novym narodnym divadlom, teda na urovni ako by isla cyklotrasa pred stare narodne divadlo smerom do mesta cez hlavne .. proste divocina ..

cize aj by bol zalobca, ale ked aj po zaloujucom neni sudca, tak o com to je ?

staci si pozrit co i len zasadanie magistratu minuly tyzden, uplna fraska. aj ked tam boli fakticke pripomienky, boli tam rukolapne dokazy, tak s anic nedeje. to iste aj pri predaji pozemkov pod STB hotel .. a co sa zmenilo ? nic. zopar kolesikov si to odhlasovalo. cize pokial ich niekto neuplati, ako pri estakade artmedia, tak oni s tym projektom nebudu robit nic, len ho viac a viac dodrbu.

lebo preferencia (ktora nikde v meste nefunguje a ani nikdy fungovat nebude), lebo mimourovnove krizovanie zabera vacsie pozemky a teda bude menej na rozkradanie. cize bohuzial slovenska realita a fakty nepustia. tym duplom, ked tam sedi taky neschopak ako ba(na)novec...
Ďalšia prezentácia, sedenie, mlátenie držkou... Už poradí koľká prezentácia po koľkatom fiasku? Fakt som maximálne otrávený týmito sedeniami zlodejov, pardon V.I.P. ich váženej excelencie blahorodia.

Aj 25 a viac rokov dozadu sa takto chodilo v kuse mlátiť držkou aj 100x než sa niečo postavilo, resp. než boli nejaké hmatateľné výsledky? Dnes mám pocit, že máme pomaly sklad zaprataný lajstrami čo sú zápisy zo stretnutí, dokumenty, zmeny a pod. ohľadom jednej veci a nič nemáme postavené, len potom máme víťazoslávne povolenia nejaké a potom príde zbabraná súťaž a nič nemáme, okrem vyhodených peňazí.
Reakcia na: aquila #3:
Kde niet žalobcu, niet ani sudcu. Prípadne nemému dieťaťu ani vlastná mater nerozumie ? Ak svoj názor budeš (a ostatní tiež) vyjadrovať len vo fórach a nie aj verejne, tak sa nikdy nič nezmení ?

Ak sa mi podarí prísť, veľmi rád sa spýtam na to, prečo sa stavia zbytočná estakáda Artmedia a Bosákova neprekonáva estakádou, keď už tam tak či tak je výškový rozdiel.

A tlak vo fórach si nezvyšuješ? ? To už je lepšie si ho zdvihnúť na prezentácii, tam to môže mať aj nejaký výsledok. A prípadne zober aj rodinu, budeš mať support team ?
a na co tam ist, ked clovek nemoze v tomto koruptistane aj tak nic zmenit ? nemam tie peniaze ich uplatit ako urobil kmotrik a JT pri estakade artmedia ...

ja budem radsej s rodinou, ako si dvihat tlak nad kolisikami v magoriate 🙂
Reakcia na: aquila #1:
Dúfam, že tam prídeš svoj názor prezentovať aj osobne.
no som zvedavy co tam realne predstavia ..

ale zrejme to budu to zase len kecy .. o mestotvornosti a nefungujucej preferencii cez 5 krizovani cez 4 prudove komunikacie, no zasmejeme sa 🙂