Sci-fi: iMHD bolo hacknuté!

Tak a je to tu. Niekto si z nás spravil prvoaprílový žart a hackol nám web.

Ako to vyzeralo, to sa už nikto nedozvie, lebo hacknutá stránka už nefunguje.

Prinášame však aspoň výber z aktualít, ktoré boli zverejnené na ymhd.sk:

 

Mešťanosta slávnostne otvoril premávku na prvej omnibusovej linke Preßburger Zeitung, 17.3.1868
Mešťanosta slávnostne otvoril premávku na prvej omnibusovej linke z Hlavnej stanice k Zuckermandlu, ktorú prevádzkuje PKS (Prvá konská spoločnosť). Firma vlastní 10 koňov (č. 1 až 10) a 5 vozov typu V3 (č. 11 až 15).

Nový kôň v premávke! d3kÔň, 16.8.1868
PKS sa konečne podarilo sprevádzkovať nového koňa ev. č. 16 značky Vraník, ktorý mal po dodaní zažívacie problémy. Nahradí tak koňa č. 1, ktorý sa pred mesiacom potkol a prešiel ho ťahaný voz. Česť jeho pamiatke.

 

Novinka: záložné zviera Trúba, 4.4.1870
Majetkom Prvej konskej spoločnosti je ododnes aj krava Elvíra, ktorú venoval miestny farmár Alfónz Kecszkeméthy. V PKS dostane ev. č. 20, zaradí sa ako záložné zviera a bude ťahať konské povozy v prípade nedostatku žrebcov. Okrem toho bude zabezpečovať mimoriadne jazdy pre deti, na ktorých bude možné občerstviť sa dúškom čerstvého mlieka.

 

Tragická nehoda koňa č. 3 Turbíno, 8.7.1871
V ranných hodinách mal kôň ev. č. 3 "Žrebec" tragickú nehodu v križovatke Rózsa utca - Bárdoss utca. Kôň bol na výjazde a pre vlasy na očiach nezbadal oprotiidúci voz s ľadom. Po náraze hlavou do voza kôň spadol a následne ho prešiel vlastný voz. Žrebec bol spracovaný na konskú salámu u miestneho mäsiara. Neoporúčame však jej konzumáciu! Krava Elvíra zabezpečovala náhradnú dopravu až do 16:00, potom bola nahradená koňom ev. č. 16.

 

Kone č. 7, 8 a 9 po VP Diaľková Trúba, 11.12.1874
Z Ústrednej maštale sa vrátili kone ev. č. 7, 8 a 9. Podrobili sa tam veterinárnkej prehliadke (VP). Okrem toho im prekefovali srsť, takže vyzerajú ako nové, zároveň dostali nové podkovy. Do premávky budú zaradené postupne od pondelka. Na budúci týždeň pôjdu do Ústrednej maštale kone ev. č. 5 a 6 a krava Elvíra, ktorá potrebuje podojiť.

 

Prvé dispečerské vozidlá sú tu! Trubo, 18.3.1877
Prvá konská spoločnosť obdržala prvé dispečerské zvieratá vo svojej histórii. Ide konkrétne o 6 poníkov s ev. č. 91 až 96. Dispečerské zvery budú mať svoje pevné celodenné stanovištia na ešte zatiaľ neurčených hlavných križovatkách, nakoľko ich pohyblivosť je nulová.

 

Plynofikácia koňov Knedlo, 18.8.1880
Od dnešného dňa máme možnosť vidieť prvého plynofikovaného koňa ev. č. 4, ktorý sa podrobil plynofikácii v Ústrednej maštali za pomoci veterinárnej spoločnosti na spracovanie bioplynu. Na srsť koňa vypálili nápis CNG Kôň. Veterinárny úrad vydal predbežné povolenie pre skúšobnú prevádzku s cestujúcimi. Ak sa osvedčí, tak sa budú plynofikovať aj ďalšie kone. Plynofikáciou sa životnosť koňa zvyši o 3 roky. Taktiež sa uvažuje o plynofikácii poníkov ev. č. 9196.

 

Pribudli nové kone! k0d3, 4.1.1882
Napriek pretrvávajúcej tuhej zime sa dnes narodili nové kone č. 17, 18 a 19. Ev. č. 17 je potomkom koní č. 7 a 9, rodičmi č. 18 sú č. 8 + otec neznámy a pri koni č. 19 došlo ku kurióznej situáci, nakoľko papierovo sú rodičmi dva samce. O sprevádzkovaní týchto koňov sa uvažuje najskôr v roku 1888. Zároveň bolo z konského útulku prevzatých 5 koňov, ktoré dostali čísla 21 - 25. Žiaľ, vzhľadom na ich pochybný pôvod, sú veľmi poruchové, častokrát iba žerú, ale vozy ťahať odmietajú. Ak sa situácia s nimi nezlepší, budú vyradené pre mäsiarske účely.

 

Zoznam koňov v ohrade d2k1, 9.12.1883
Vzhľadom na tuhú tohtoročnú zimu niekoľko koňov skapalo, a tak boli prevezené do ohrady vedľa Ústrednej maštale. Jedná sa o kone z prvej série č. 1, 2, 4, 8 a 9, potomkov týchto koňov - č. 18 a 19 a o kone z nepodarenej série - č. 21 až 25. Po zmiernení zimy budú tieto kone pravdepodobne rozobraté na súčiastky ako napr. konská hlava, konské zuby alebo konských chvost. Výpredaj bude denne v mäsiarstve U Fleischhackera od 6.30 do 14.30.

 

Konečne konská dodávka [censored], 27.5.1884
Prešporok sa konečne dočkal nových koňov. PKS totiž u veľkostatkára Pferdekopfa nakúpila 20 nových značkových koňov. ktoré dostali evidenčné čísla 26 - 45. Zároveň podnik nakúpil 15 nových vozov od spoločnosti Schwarzrad, ktoré boli očíslované č. 106 až 120. Staré vozne typu V3 boli odoslané na modernizáciu do spoločnosti RAPS. Späť by sa mali vrátiť o rok ako typ V3S a dostanú #101 až 105.

 

Výluka koňov (25.12.1889 - 3.1.1890) vk, 20.12.1889
V dňoch 25.12.1889 3.1.1890 bude prebiehať výluka koňov, ktoré sa postupne podrobia liečeniu konskej chrípky, ktorou trpia už mesiac. Náhradná doprava bude zabezpečovaná kravou Elvírou a koňmi, ktoré nie sú choré. Bohužiaľ, nekrytá maštaľ (stojanka) spôsobuje aj daľšie ochrenia, takže sa nedá presne určiť, kedy sa podarí vypraviť všetky kone. Prosíme preto cestujúcich o porozumenie keď im vynechá spoj.

 

Začatie električkovej dopravy 27.8.1895 d3k0v prapradedo, 1.8.1895
Na známosť sa dáva, že dňa 27. augusta roku Pána 1895 začnú po uliciach Prešporka jazdiť obludy zvané električka určené na prepravu osôb.

 

Dodanie električiek Ganz Mr. No, 10.8.1895
Podľa vyjadrenia financmajstra Účastinárskej spoločnosti pre električné a premávkové podniky prídu 15. augusta 1895 priamo z Pešťbudína električky a vlečné vozy Ganz. Podnik ešte nevie, ako ich očísluje, poverený pracovník už odišiel naberať rozumy do Prvej konskej poločnosti.

 

Výpredaj koňov de-tri-ká-nula, 17.9.1895
V súvislosti so začatím prevádzky električiek spoločnosť PKS začína predávať prevádzkyschopné kone za pár zlatých. Uhynuté kone je možné si kúpiť vo firme Kafi & Léria.

 

Nová trať k Filiálnej stanici runtime error 206 at 15AE:1238, 4.12.1895
Účastinárska spoločnosť TRABUST (Trate, blbosti a stavby) oznamuje, že v decembri 1895 dokončí odbočnú trať k Filiálnej stanici. Keby ju Trabusti nedokončili v decembri, možno sa im ju podarí dokončiť v januári.

 

Ukončenie omnibusovej dopravy 403: COLOR forbidden, 18.12.1899
Po tom, čo po ťažkej chorobe (zápcha) zdochol posledný kôň jazdiaci v omnibusovej doprave, bol jej prevádzkovateľ (PKS) nútený ukončiť činnosť svojho podniku a zdochlinu odovzdať kafilérii.

 

Ťažká výkoľaj vozňa č. 10 Trubo, 4.4.1901
Vážna nehoda sa stala 4. apríla 1901 v skorých ranných hodinách pod Hlavným nádražím v oblúku smerujúcom k Stefania utca. V noci sa totiž firma TRABUST snažila opraviť vlnkovitosť oblúku a po odbornej oprave sa tam ráno vykoľajil vozeň č. 10, ktorý následne zišiel dolu z trate a narazil do osobného auta značky Laurin & Klement.

 

Jazda bez vodiča sa skončila šťastne 000, 20.2.1903
Ďalšia vážna nehoda pod Hlavným nádražím sa stala 20.2.1903, keď vodič prišiel s so súpravou motorového a vlečného vozňa typu GANZ ev. č. 7+8 na Hlavnú stanicu a odišiel na toaletu. Z ničoho nič sa však vozeň dal do pohybu a po niekoľko 100-metrovej jazde narazil do voza so súknom. Pohoničovi voza vznikla škoda za 100 zlatých, ktoré mu na mieste vyplatil vodič električky. Novinárom z Preßburger Zeitung a yMHD.sk však na otázky odmietol odpovedať so slovami "Nevidíte, že som v šoku?". Pri vyšetrovaní nehody sa zistilo, že kniha porúch vozidla, v ktorej boli predtým časté sťažnosti na kontrolér, záhadne zmizla. Vina za nehodu sa preto prišila vodičovi.

 

Začalo sa búranie Olejkárskej ulice Olej, 11.3.2013
S ľútosťou oznamujeme, že dnes o 11. hodine a 11. minúte sa začalo búranie sídla DP na Olejkárskej ulici. Čo je však šokujúce, budova sa začala búrať aj s jej osadenstvom. Zatiaľ však obete na životoch hlásené neboli. Ani jedna so zúčastnených strán (búrajúci a búraní) sa nechcela ku vzniknutej situácii vyjadriť.

 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.