Sci-fi: MS v sci-fi

Po vyhodnotení vplyvu osláv víťazstva našich hokejistov vo finále MS v ľadovom hokeji 2002 na MHD sa dopravný podnik rozhodol riešiť takéto situácie v budúcnosti nasledovne:

Pri predpokladanom začiatku osláv o 19.00 na Námestí SNP sa doprava začne obmedzovať už skôr, aby nedošlo ku škodám ako 11. mája 2002:

  • Od 16.00 budú z premávky postupne sťahované všetky vozidlá, ktoré sú mladšie ako 5 rokov a podľa možností budú nahradzované staršími vozidlami. Električkové súpravy sa rozpoja a každý vozeň bude premávať samostatne. (Vodiči dostanú 20-minútovú prestávku na to, aby oprášili stanovište vodiča v zadnom vozni.)
  • Od 17.00 budú denné linky premávať po zmenených trasách:
    • Linka 6 bude premávať zo ŽST Nové Mesto na Hlavnú stanicu.
    • Linka 207 bude premávať z Ružovej doliny na Rajskú.
  • Od 17.20 bude na linkách 1 2 3 5 8 9 39 50 70 81 83 88 90 93 95 202 205 a 212 interval 3 minúty; linky 4 6 11 12 14 65 67 80 82 86 201 204 206 208 a 209 nebudú premávať (vozidlá posilnia linky s 3-minútovým intervalom).
  • O 18.10 budú vypravené posledné spoje na všetkých linkách.
  • O 18.30 začnú premávať špeciálne nočné spoje v 30-minútových intervaloch, avšak po upravených trasách. Na nočné spoje budú vypravené špeciálne vozidlá - kostry vozidiel č. 1200, 1898, 1900, 2924, 3183/I, 4903 a 4920 a vozidlá tesne pred vyradením resp. značne poškodené autobusy: 1400, 1899, 1901, 1902, 2215, 2908, 4403, 4405, 4802, 4907 a ďalšie, aby sa predišlo rozbíjaniu okien a demolovaniu interiéru - tieto vozy totiž väčšinou žiadne okná a interiér nemajú... Trasy budú skrátené takto:
    • Linka 501: Hroboňova - Devínska Nová Ves, Volkswagen
    • Linka 502: Chatam Sófer - Hrad Devín
    • Linka 503: Kramáre, Národný onkologický ústav - Mlynská dolina - Cintorín Slávičie údolie - Staré grunty - Dlhé diely, Kuklovská (náhrada aj za linku 518)
    • Linka 504: Chatam Sófer - Dúbravka, Žatevná
    • Linka 505: Hroboňova - Lovinského - Vojenská nemocnica - Záhorská Bystrica (náhrada za časť linky 516)
    • Linka 506: Einsteinova - Jasovská
    • Linka 507: Ovsište - Vyšehradská
    • Linka 508: Einsteinova - Čunovo
    • Linka 509: Záhradnícka - Vlčie hrdlo
    • Linka 510: AS Mlynské nivy - ŽST Podunajské Biskupice
    • Linka 511: Záhradnícka - Bojnická
    • Linka 512: Bajkalská - Dolné hony
    • Linka 513: Bajkalská - Rádiová - Letisko
    • Linka 514: Polus City Center - Východné - Vajnory
    • Linka 515: Polus City Center - Jarošova - Račianska - Rača, Mäsokombinát
    • Linka 516: Koliba - Šancová - Hlavná stanica
    • Linka 517: bez zmeny
    • Premávať bude špeciálna linka 500, ktorá bude jazdiť na trase so zastávkami Hlavná stanica, Hroboňova, Molecova, Einsteinova, Ovsište, Miletičova, Záhradnícka, Bajkalská a Polus City Center, aby bolo možné prestúpiť medzi všetkými ostatnými linkami. V prípade, že na úseku Hlavná stanica - Hroboňova budú výtržnosti, linka bude skrátená po Hroboňovu.
  • O 18.59 bude denná prevádzka MHD úplne ukončená.
  • Nočné spoje budú premávať dovtedy, kým fanúšikovia a vodiči denných liniek nevytriezvejú, t.j. do cca. 05.00. Potom sa začne denná premávka s vozidlami, ktoré nebudú poškodené. Vzhľadom na predpokladaný počet zdevastovaných električiek je možné, že linky 3 6 8 a 12 nebudú premávať.
  • Upozornenie: Na nočné spoje budú okrem špeciálnych vozidiel vypravení aj špeciálni vodiči. Cestujúcim neodporúčame zahrávať sa s nimi.
  • Naďalej bude platiť pravidlo "rozbijete - rušíme", ktoré v praxi znamená, že jediné poškodené vozidlo spôsobí zrušenie linky, na ktorej premáva.
  • Cestujúcim prajeme šťastnú cestu a veľa sťastia pri čakaní na spoje.

Rakosa B711

Aj keď býva väčšinou uvedenie nového typu radostnou udalosťou, v tomto prípade to tak nie je. Typ Rakosa B 711 bohužiaľ vznikol po tom, ako "niekto" vypravil Karosu C 744 č. 1201 na linku 39 v nedeľu večer. Predná časť autobusu sa totiž po príchode na zastávku Televízia rozlomila na dve časti. Do akej miery túto skutočnosť zapríčinila 268%-ná obsadenosť autobusu a blízkosť Slovenskej televízie, ešte skúma polícia.

Metro postaví slovenská firma

Metro v Bratislave postaví slovenská firma Hnutie Za Dobudovanie Socializmu, s.r.o. Rozhodol o tom riaditeľ firmy Metrotunel, a.s. Ing. Vladimír Ko-čík. Ako uviedol pre iMHD, táto firma má najväčšie skúsenosti s tunelovaním, a tak verí, že nové tunely budú tmavé a dobre prepracované. Podľa dostupných údajov by v týchto tuneloch malo zmiznúť 20 miliárd Sk.

Tatra - Mátra - ČKD K1.5

Keďže existovali rôzne návrhy električkových tratí, existovali aj rôzne návrhy vozidiel, ktoré by na týchto tratiach jazdili. Typ K1.5 bol určený tam, kde sa nezmestili K2ky ani KT4ky. Škoda, že sa žiadna z týchto tratí nerealizovala, a tak tento prototyp použili pri výrobe vozidla RT6N0.5.

Deň zatvorených dverí

Dopravný podnik organizuje pri príležitosti 65 rokov od vyradenia prvého autobusu deň zatvorených dverí vo vozovni Jurajov dvor. Návštevníci, ktorým sa podarí preliezť plot bez ujmy na zdraví a vyhnúť sa zúrivému strážnemu psovi, si v čase od 5.30 do 6.30 budú môcť pozrieť vraky vozidiel Karosa C 744 č. 1200 bez motora, prevodovky, preglejok a nádeje, TAM 260 č. 1400 so špeciálnou šmykovou podlahou od firmy Mazák a syn, Ikarus 280.08/A č. 1900 odstrojený firmou Dementáž, s.r.o., Karosa B 741 s extra prepečenými dymovými sklami č. 2215, polKarosa B 741 č. 4300, TAM 272 č. 4403 bez motora a ďalšie exempláre. Pre návštevníkov bude premávať linka X v čase od 5.10 do 5.12 na trase Vrakovisko - Spaľovňa. Na linke bude jazdiť odťahovacia Liazka. Všetkých srdečne (ne)pozývame!

ČeKoDrk RT6N0.5

Ako sme písali v predchádzajúcom popise K1.5, v tejto električke boli do značnej miery použité 25-ročné dielce. Iste nikoho neprekvapí osud vozidla, ktoré pri jazde dolu kopcom jednoducho neubrzdilo a rozbilo sa na márne kúsky. Na také márne, že ani ČeKoDrk z nich už (našťastie) nič neposkladal...

DP začne vykupovať Karosy

Po splynofikovaní všetkých Karos v okolí začne DP nakupovať staré vraky aj z okolitých krajov a štátov. Ako uviedol námestník primátora pre plynové záležitosti JUDr. Juraj Cenege, mesto chce podporovaním plynových autobusov razantne zvýšiť úroveň cestovania v hlavnom meste. Či je to pravda, sa môžu cestujúci presvedčiť na už premávajúcich plynových Karosách, ktoré sa rýchlo menia na šrot.

ŠM 11 Náklaďák

A je to tu. Vďaka (ne)údržbe sa historickej ŠM 11 prepadla strecha. Ľady sa však pohli, a tak sa nakoniec našlo zopár "babiek" a autobus sa aspoň zakonzervoval - ako typ ŠM 11 Náklaďák...

Ďalšie kotasoviny

Keďže dopravný podnik nie a nie nájsť správne mestské farby, rozhodol sa ujednotiť sa na údajne najkrajšom riešení, ktoré spočíva v nátere podobnom, aký majú električky K2S. Začalo sa rekonštrukciou historických vozidiel Karosa B 731 č. 3161 a Škoda - Sanos S200 č. 6505. Z kuloárov však prenikla informácia, že keď uvidel rekonštruované vozidlá sám pán primátor, prišlo mu zle, takže osud tohto náteru zostáva nejasný.

TAM SOR BUS B272 A 180.5 M

V snahe spojiť výhody autobusov SOR B9.5 a TAM-BUS 272 sa ústredné dielne rozhodli rekonštruovať autobusy č. 1400 a 3502 na nový typ. Autobus ponúka neuveriteľnú kapacitu 212 cestujúcich, vynikajúci odpich, zníženú podlahu a ďalšie vymoženosti. Ako sme sa však dozvedeli, na testovacích jazdách autobusu najskôr začali pískať brzdy a nakoniec mu zhorel motor...

Nové električky v Bratislave (nebudú)

Niektorí stále očakávajú, že do Bratislavy konečne prídu nové električky, ale musíme ich sklamať. Prototypy, ktoré sa tu skúšali, nedopadli práve najlepšie. Prvá električka TT5 mala tú smolu, že po jej privezení na vagóne na železničnú stanicu Nové Mesto zostala v noci bez dozoru. Dobre vycvičení zlodeji, ktorí nedávno v Petržalke ukradli 200 metrov koľajníc, ani tentoraz nezaváhali a odniesli si celú električku. Po páchateľoch polícia neustále pátra a do vyšetrovania dokonca zapojila aj dvoch policajtov. 

Druhá električka K2ME (Millenium) by bola vcelku dobrou nízkopodlažnou električkou, keby v nej nebol nainštalovaný rovnomenný operačný software jednej známej firmy. Električka totiž na predvádzacej jazde zabrzdila v strede Račianskeho mýta a software zamrzol. Nepomohlo ani stláčanie tlačítka Start, ani vypínanie a zapínanie vozu. Po zavolaní na hot-line výrobcu sa najskôr hodinu vypytovali na licenčné čísla a nakoniec oznámili, že riešenie chyby zašlú poštou do dvoch mesiacov. Električku sa z križovatky podarilo odstrániť až po šiestich hodinách po ručnom-stručnom zásahu kladivom pracovníkmi dielní.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.