Ministerstvo dopravy dalo zelenú električkám a trolejbusom

Namiesto Filiálky pôjdu peniaze z eurofondov na alternatívne projekty pre rozvoj elektrickej trakcie MHD.

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja 8. októbra 2012 informovalo, že projekt výstavby železničnej trate Bratislava, Predmestie - Bratislava, Filiálka s novou železničnou stanicou na Filiálke sa v aktuálnom programovom období nezrealizuje. Minister dopravy J. Počiatek o nerealizovaní uvedeného projektu rozhodol na základe vykonanej Štúdie realizovateľnosti Integrovaného dopravného systému Bratislava z dôvodov technických a ekonomických. „Nezávislá štúdia realizovateľnosti nám projekt výstavby novej podzemnej železničnej trate Predmestie – Filiálka neodporučila ako ekonomicky neefektívny a investične náročný. Keďže je jasné, že Brusel by nám tieto stavby nikdy nepreplatil, mohli by byť financované iba zo štátneho rozpočtu, čo je pre zlý stav verejných financií prakticky vylúčené,“ informoval minister J. Počiatek.

Uvedená Štúdia realizovateľnosti súčasne dala odporúčanie na realizáciu projektu električkovej trate Šafárikovo námestie - Petržalka, Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta v tomto programovom období (do roku 2015).

Plánovaných 420 miliónov € na projekt Filiálka bude podľa rozhodnutia ministra dopravy použitých na alternatívne projekty na zlepšenie mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a Košiciach a nákup nových prímestských vlakov pre Bratislavský a Košický kraj. Mestské zastupiteľstvo hlavného mesta Bratislavy na svojom septembrovom zasadnutí schválilo náhradné projekty v rámci Operačného projektu Doprava s termínom realizácie do júna 2015 a poverilo primátora hl. mesta zabezpečením štúdií realizovateľnosti a vypracovaním žiadostí o nenávratný finančný príspevok (NFP) na projekty:

  • Modernizácia dúbravskej radiály električkovej trate v úseku Hanulova – Saratovská.
  • Realizácia trolejbusovej trate Patrónka – Tesco Lamač.
  • Nosný systém MHD Bosákova - Janíkov dvor s možnosťou "bridge financing".

Zároveň mestské zastupiteľstvo vyslovilo súhlas pre Dopravný podnik Bratislava na prípravu žiadostí o NFP a vypísaním verejnej súťaže na nákup nových električiek a trolejbusov.

Projekt železničnej stanice Filiálka by mal byť v budúcnosti prepracovaný, pričom navrhovaná stanica by mala lepšie zodpovedať potrebám regionálnej dopravy s lepším napojením na linky MHD v uzle Trnavské mýto.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hmmm, keby tak niekoho napadlo predĺžiť električku z Ružinova až do Podunajských Biskupíc, to by boli úspory na počte trolejbusov. Nehovoriac o kultúre cestovnai v preplnených linkách 201 a 202.
Reakcia na: 810zssk #35:
Dubravka by ani nemusela byt failvozovna, kludne moze byt odtial vypravovana min. polovica z poradi na klb.linkach 21,34,63,83,92. Sola na 20,22,23,28,30,37 hadam aj vsetky. To by sme len videli setrenie jalovych km. Samozrejme Dubravka aj vozovna pre šaliny. ?
Reakcia na: Petto #34:
Vsak ono by to bolo idealne spravit tak, ze:

1. DTPA - Trnavka (vratane dnesneho Juraku)
2. DTPA - Dubravka
3. DTPA - rezerva pre nieco nove v buducnosti
4. DTPA - Petrzalka

Dubravka by mohla mat len male vozy a byt failkolona ako kedysi Krasnany.
Reakcia na: Juraj76 #33:
Ako sa môžu zrušiť ? Skor si myslim ze spoja 1. a 2. ktore funguju vraj oddelene kvoli tomu, ze jedna z nich je výhradne CNGčková a druhá dieslová. A možno sa vytvorí nová 1. v Dúbravčiciach ?
Reakcia na: luky133 #27:
Luky, CNG autobusy sa už vôbec nebudú kupovať, lebo vraj ich výhoda bola vtedy, keď zemný plyn bol oveľa lacnejší ako nafta, čo dnes už nie je. A ako poznám DP, nebudú sa možno už nikdy nakupovať vozidlá pre Jurajov dvor a postupne sa zrušia aj linky z tejto vozovne.
Reakcia na: Emil #31:
Ten by mal financovať DPB so svojich zdrojov. Pokiaľ viem pokračovanie opravy je pozastavené kvôli ÚVO.
nejako my tam chyba tunel... ? heh jasne, teda v tom objeme bude tunelov dost, myslel som ten elektrickovy pod hradom ?
Reakcia na: Bužírka #29:
do prcic najradsej by som to zmazala co som napisala- takze ako keby som nic nepovedala ?
Reakcia na: luky133 #27:
to si priam galaktický optimista 😃
Reakcia na: Petto #25:
Ja tajne dúfam, že v programe na budúce obdobia zahrnú pre Bratislavu projekty ako rozšírenie električkovej siete, rozšírenie trolejbusovej siete, vybudovanie prestupných terminálov, pokračovanie obnovy vozového parku elektrickej trakcie, nákup ekologických (CNG) autobusov. Ale to som asi veľký optimista. ?
Reakcia na: Petto #25:
tiež pravda
Reakcia na: KAMIL65 #24:
Skor by som bol za nove trolejbusy, predsa len tbus vozovy park je už niekoľko mesiacov na hrane. A vyroba električiek predsa len trvá dlhšie + zrejme tam pojde aj homologizácia. No nateraz električky sú druhoradé podľa mňa. A keď pozerám stav CNG vrakov a Ikarusov, tak sa môže rovno vypísať už aj CNG tender na kĺbaky ?
záleží na tom čo sa bude tendrovať .... ale som za električky ako prvé až potom rekonštrukcia dúbravskej radiály ?
Reakcia na: KAMIL65 #22:
Asi až o nejaký ten mesiac, dva ak nie neskôr. Počiatek vravel, že najbližšie týždne ešte budú spracovávať všetky potrebné podklady, prerozdeľovať financie na jednotlivé projekty...
A kedy sa začne tendrovať??
?
Reakcia na: Sommelier #15:
Neviem čo je pravdy na tom, ale ževraj by sa mali tendrovať 100% nízkopodlažné električky a ForCity pre metrový rozchod má v zadnej časti jeden schod. Ale nemám to na 100% potvrdené takže to treba brať s rezervou...
Reakcia na: milannco #5:
nemalo by, tento projekt vypadol kompletne z OPD a ide z programu cezhranicnej spoluprace ...

kazdopadne skoda, ze mesto nema gule na lepsiu modernizaciu a nie len rekonstrukciu .. lebo na radialach keby v ramci modernizacie urobili aj zopar mimourovnovych krizeni s IAD, bolo by to uplne super .. a v dubravke, resp karlovke to vobec nie je problem kvoli kopcovitemu terenu ..
ono by nemuselo byt nezaujimave aj nejak pohnut s dopravou v oblasti ako je avion/ikea, aj ked asi az tak jednoduche to tam nie je - pre mimourovnove krizenie elektricky od ruzinova so zeleznicou v tomto smere je to dost komplikovane (kedze to tam musi prekrizit este aj hrube vytlacne vodovodne potrubie ktore je v zemi)....
Reakcia na: AAA #14:
47(207) je vpláne predľžiť až k Vojenskej nemocnici, no súčasne s 62(208+212). Ale kde sa tam chcú obe točiť - neviem. K Tescu bude potom podľa mňa predĺžená asi tá 47čka. Kĺbová 62ka s plánovaným intervalom 7-8 min. by bola zbytočnosť.