Od jari dopravný podnik v spolupráci s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska informuje cestujúcich o problematike vzťahu k nevidomým v rámci kampane „Nezatváraj oči pred nevidiacimi". Kampaň sa ukončí v lete umiestnením špeciálnych nálepiek, ktoré budú podnecovať cestujúcich k väčšej ohľaduplnosti i pomoci iným.
„Cestovanie verejnou dopravou je pre nevidiacich občanov často jediným možným spôsobom prepravy v rámci mesta, a preto je dôležité, aby sa cestujúci k ním správali ohľaduplne a v prípade krízových situácii im pomohli, poradili. Nevšímavosť či ľahostajnosť zo strany iných je dnes najväčším nepriateľom hendikepovaných cestujúcich. Kampaň, ktorej cieľom je nielen osveta, ale aj informovanie o tom, ako sa správať k cestujúcim so zrakovým hendikepom, spustila Bratislava na základe prieskumu, ktorý poukázal na prekážky pri cestovaní nevidiacich mestskou hromadnou dopravou," uviedol Ľubomír Andrassy, hovorca primátora Bratislavy.
Prieskum podľa mesta zistil nevšímavosť a neochotu cestujúcich, ale aj vodičov MHD. „Zistenia z prieskumu už boli premietnuté do praktických opatrení, ktoré vyústili do preškolenia pracovníkov dopravného podniku, poučenia o ich povinnostiach v situácii, keď na zastávke stojí osoba s bielou palicou či vodiacim psom," hovorí Andrassy. Cestujúcim bola určená informačná kampaň na zastávkach i vozidlách, ktorá má pomôcť tomu, aby chápali správanie sa hendikepovaných a nebáli sa ich osloviť.
Kampaň by však mala byť v rámci pomoci nevidiacim len začiatkom. Bratislava výrazne zaostáva za modernými mestami v technických prostriedkoch uľahčujúcich cestovanie zrakovo postihnutým. Napríklad zo 168 nových autobusov akusticky hlási zastávky len deväť. Iróniou je, že tieto autobusy nahradili aj staršie vozidlá TAM-BUS, ktoré hlásením boli sčasti vybavené. Z hľadiska informovanosti nevidomých sa tak po nákupe nových autobusov paradoxne situácia zhoršila. Vo vozidlách všetkých typov úplne absentuje možnosť vyvolať exteriérové hlásenie o čísle linky a smere jazdy na zastávke. Takýto systém využívajú zrakovo postihnutí napríklad v Brne po stlačení tlačidla na kľúčenke.
Okrem zvýšenia ohľaduplnosti ľudí – cestujúcich i vodičov, je potrebné prehodnotiť aj prístup k objednávaniu informačného systému do vozidiel. Všetky uvedené zariadenia pre nevidomých dokážu fungovať aj so súčasným informačným systémom, stačí ich len zahrnúť do podmienok štandardnej výbavy vozidiel.