Trolejbusy budú jazdiť častejšie a aj na Hroboňovu

Trolejbusové linky sa zmenia, aby boli atraktívnejšie. Pribudne aj celodenné spojenie po novej trati na Hroboňovej.

Trolejbusová sieť zažíva v posledných rokoch obrodu. Po postavení trate na Dlhé diely (2006) sa k záveru minulého roka dokončila trolejbusová trať na Hroboňovej ul. Pre nasledujúci rok je naplánované rozšírenie trolejbusovej trate na Patrónke tak, aby sa dalo cestovať z Patrónky aj na Kramáre či k hradu, nielen z Kramárov na Patrónku. Obnova vozidlového parku trolejbusov síce v Bratislave zaspala, ale napriek tomu sa podiel trolejbusov v MHD zvýši.

Posledná zmena trolejbusových liniek sa udiala v roku 1999. Odvtedy sa však zmenilo smerovanie aj dopyt cestujúcich. Zatiaľ čo niektoré linky – napríklad na Šancovej – kapacitne nepostačujú, iné jazdia poloprázdne. Dopravný podnik preto prišiel so zmenami v trolejbusovej doprave, ktoré by mali zatraktívniť dopravu. Viaceré úseky doterajších liniek budú spojené do nových trás, zvýši sa územie s atraktívnym intervalom 6 minút v rannej špičke a zlepšením intervalom 7-8 minút počas pracovného dňa. Zjednotenie intervalov na viacerých linkách prinesie aj spravidelnenie dopravy.

Zároveň prichádza do úvahy aj zmena číslovania trolejbusov v súvislosti so zavádzaním Bratislavskej integrovanej dopravy. Zmenené (prípadne všetky) linky by tak mohli dostať čísla podobne ako autobusy, kde prvá číslica reprezentuje mestskú časť, odkiaľ/kam smeruje. Prvá etapa zavádzania tohto číslovania prebehla už v roku 2007 pri reforme nočnej dopravy, pri ktorej vznikli trolejbusové nočné linky N44 N47N72. Zmenené denné linky by mali niesť rovnaké čísla.

Nové trasovanie

Linka*

Trasa / popis zmeny

33

Molecova – Hany Meličkovej – Dlhé diely

bez zmeny

40 / 210

Hlavná stanica – Šancová – Račianske mýto – Karadžičova – Autobusová stanica

bez zmeny

44* / 203

Koliba – Hodžovo nám. – hrad – Búdková

bez zmeny trasy, zlepšenie intervalu v popoludňajšej špičke z 15 na 12 min

46

Šulekova – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Svätoplukova – Mlynské nivy – Miletičova – Ružová dolina

spojenie súčasných liniek 207 a 208, zlepšenie intervalu v popoludňajšej špičke z 15 na 12 min oproti pôvodnej linke 207

47*

Valašská – hrad – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Jégého – Zimný štadión

spojenie súčasných liniek 207212, zlepšenie intervalu v popoludňajšej špičke z 15 na 12 min oproti pôvodnej linke 207

48

Národný onkologický ústav / NÚSCH – Stromová – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Ružová dolina

spojenie doterajších liniek 206209 do jednej s intervalom 6 minút v rannej špičke a 7,5 min cez pracovný deň; obsluha NOÚ a NÚSCH striedavo každým druhým spojom

49 / 211

Národný onkologický ústav – Nemocnica Kramáre – Vojenská nemocnica

60 / 205

Rajská – Mlynské nivy – Svätoplukova – Záhradnícka – Jégého – Trnávka

bez zmeny trasy

62

Vojenská nemocnica – Nemocnica Kramáre – Stromová – Pražská – Hodžovo nám. – Ul. 29. augusta – Mlynské nivy – Prievoz – Cintorín Ružinov

spojenie doterajších liniek 208 a 212 do jednej s intervalom 6 minút v rannej špičke a 7,5 min cez pracovný deň

64

Lovinského – Hroboňova – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Trnávka

71 / 201

Hlavná stanica – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Gagarinova – Dolné hony

bez zmeny trasy, zlepšenie intervalu v sedle pracovných dní z 8 na 7,5 min

72 / 202

Rajská – Mlynské nivy – Gagarinova – Dolné hony

bez zmeny trasy, zlepšenie intervalu v sedle pracovných dní z 8 na 7,5 min

149

Národný onkologický ústav – Nemocnica Kramáre – Valašská

 * Poznámky:

  • nové čísla všetkých liniek sú len orientačné, predstavujú jeden z viacerých variantov
  • v prípade použitia tohto číslovania by súčasná minibusová linka 44 mala byť prečíslovaná na 145
  • linka spájajúca Valašskú s Kramármi má vzniknúť na základe pripomienky magistrátu k reorganizácii
  • po vybudovaní obojsmernej trolejbusovej trate na Patrónke má byť linka 47 predĺžená k Vojenskej nemocnici

Linka na Hroboňovu je nepriamo podmienená získaním príspevku z fondov EÚ na zrealizovanú trolejbusovú trať. Počet používateľov trolejbusovej MHD na Hroboňovej by mal v roku 2013 dosiahnuť hodnotu 800 tisíc. Zmenami dôjde k zvýšeniu výkonov ekologickej trolejbusovej dopravy a k zvýšeniu jej podielu na celkovej MHD.

Spolu s trolejbusmi by sa mala meniť aj autobusová doprava. Linka 41 by sa mal skrátiť po Hroboňovu a nadväzovať na trolejbusy linky 64. Podrobné zmeny a parametre liniek sú uvedené v samostatnom článku.

Reorganizáciu trás trolejbusovej dopravy schválila na včerajšom (15.2.2012) zasadnutí Komisia dopravy a informačných systémov mestského zastupiteľstva. Do platnosti by mala vstúpiť v druhej polovici marca alebo začiatkom apríla.

Doplnené: Komisia dopravy a informačných systémov schválila predložený materiál „Návrh na zmenu organizácie trolejbusovej dopravy“ s výnimkou dopravno-technických riešení a s pripomienkami zástupcov magistrátu.

Doplnené 21.3.2012: Vzhľadom na pripravované dobudovanie trate medzi Vojenskou nemocnicou a Patrónkou by sa reorganizácia trolejbusových liniek (s výnimkou novej linky premávajúcej po Hroboňovej ulici) mala uskutočniť až po dobudovaní spomínanej trate.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #138:
Ale ešte hlbšie v čase dozadu:
77/177/277/79/179/279 = 111 ☺
Reakcia na: lostrail #140:
Asi len málo cestujete... ?
Reakcia na: lostrail #140:
Čo vystresuje kardiakov? Však celú cestu z mesta môžu čumieť na obrazovku kam to vlastne ide a pri najhoršom na Vlárskej prestúpiť. Však ich to neodvezie až do Malaciek, aby sa polhodinu viezli späť.
Reakcia na: lostrail #140:
Staci ist do Viedne (napr. L77A)
Zvlastne, ze som sa nestretol s tym, ze by inde ako na Slovensku linky chodili inak v koncovom useku trasy. Ale iste to par kardiakov pekne vystresuje, najma vdaka meskaniu v zapche. Nastastie trolejbusy vyuzivam len sporadicky, lebo po novom to bude iny gulas.
Mňa by skôr zaujímalo ako to bude s linkami 49 a 149 - ak by platil tento linkový variant.
Reakcia na: lostrail #137:
"logika, ze kazdy druhy spoj chodi inde, je tak typicka pre DPB a tiahne potuchlinou byvaleho rezimu"

Je zaujímavé, že s takýmto riešením sa môžeš stretnúť hocikde vo svete (či už na západ alebo na východ) a práve DPB je skôr výnimkou - keďže väčšinou tu existujú samostatné čísla, viď 31/39, 91/191, 92/192 (a pár rokov dozadu napr. aj 77/177/277, 79/179/279).
Hm, dufam, ze konvencia 200-vkoveho oznacovania nebude zasliapana v prospech tychto cisel, lebo teda neviem, ci som to len ja, co si pamata oddelene ciselne intervaly lahsie a tak vie lahsie zaradit, ci ide o trolejbus alebo autobus (a tym si aj priradit pribliznu predstavu o linke) alebo s tym budu mat problem aj ini.

Navyse spajanie liniek 207+208 a 206+209 mi nepride vobec ako stastny tah. Este ta prva dvojica s odretymi usami budiz, ale logika, ze kazdy druhy spoj chodi inde, je tak typicka pre DPB a tiahne potuchlinou byvaleho rezimu, ze az. Vid napr. 80tka. Kto sa v tom vyzna? Lebo ja teda nie. Vznikaju tym len zbytocne mysterie a obavy, ci ten, co pride, uz pojde tam, kam chceme, aby isiel. Ked si take nieco spojime napr. so zapchou a nevyhnutnym meskanim, vznikne len zbytocny chaos.
Nerozumiem tomu, preco v BA sa este aj v tomto musi ist proti vsetkym trendom a MHD sa zneprehladnuje este viac.
Reakcia na: Kobenhavn #135:
Oblastne oznacovanie je aj tak len sotousovina 😉
Reakcia na: Majo #134:
Nemôžeš dať číslo 121 linke 210 lebo nejde do DNV a nesedí to s oblastným označovaním ?
U linky č. 210 by som po novom radšej zvolil číselné označenie 121, a nie 40 (skrátená verzia linky č. 21), u linky 207+212 (Zimný štadión - Valašská) radšej č. 40, a nie 47 (takto to sedí v oblastnom systéme) a u linky 208+212 (Cintorín Ružinov - Vojenská nemocnica) radšej č. 47, a nie 62 (Cintorín Ružinov je takmer už vo Vrakuni, takže preto 7 a 4 je Vojenská nemocnica).
Reakcia na: Peter6607 #126:
Na toto mozem napisat len jedno : ?
Reakcia na: Ike #130:
V ramci zachovania spojenia ,by som tam ponechal ci uz tu 149 alebo radsej tu predlzenu 47 k NOU (kazdy druhy spoj). Po zatrolejovani Patronky samozrejme presmerovat 47 k Vojenskej co je aj v plane, 22 zrusit a 62 obojsmerne cez Patronku k VN ( trat Zahoracka ako manipulacna)
Reakcia na: Peter6607 #129:
To som nepovedal ?. Ked karoseria, tak Mercedes alebo Solaris ale to uz je trochu mimo tejto temy
Reakcia na: Petto #110:
204 Chodí z Valašskej takmer prázdna...
Reakcia na: Petto #128:
Hlavne, ze SOR je pre nase cesty ako stvoreny.
Reakcia na: Peter6607 #126:
Poruchovost sa podstatne znizila zatrolejovanim Riviery. Ja tiez tvrdim, ze Skodovka si svoju ulohu splnila na min. 95%, ale co z toho, ked spolahlivost karoserie Citelis je polovičná ? Rovnake chyby ako Shitelis 12metrovy abus. Karoserie Citelis su podla mna na pekne rovne francuzske cesty a nie na rozdr*ane SK cesty.
Reakcia na: Solider #125:
Len ako oblbnut EU,aby sme dostali cash aj na nove vozidla pre mozno novu trat do Lamaca ci Avionu? ?
Reakcia na: Petto #123:
To bude asi tým, že jazdia na DD a kazí sa im najmä diesel agregátor. Ostatné poruchy sú bežné aj u iných typoch trolejbusov. Škoda 25Tr je ako trolejbus spoľahlivá a kvalitná.
Reakcia na: Petto #117:
Lamač z EÚ fondov by nebol zlý nápad...