Výmena autobusov medzi Trnávkou a Petržalkou

Garáž zmenili niektoré autobusy Urbanway 12M a SOR NB 18.

V polovici júla boli z dôvodu zmeny výpravy autobusov na linkách 50 a 95 presunuté niektoré autobusy medzi vozovňami Trnávka a Petržalka.

Z vozovne Trnávka odišli do Petržalky autobusy Iveco Urbanway 12M #1045, 1047 - 1053, 1055 a 1056, keďže na linku 95 budú od 16. júla nasadzované 12-metrové autobusy.

Z vozovne Petržalka boli na Trnávku presunuté autobusy SOR NB 18 City #4241 - 4247, 4249 a 4253, vzhľadom na to, že na linku 50 budú z dôvodu dlhších intervalov nasadené kĺbové autobusy.

Doplnené: Po oprave bol 23.7. do Petržalky preradený aj autobus #1057 a naopak na Trnávku bol od 25.7. preradený autobus #4251.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pressburger #22:
Po ôsmej večer a cez víkendy celodenne nemusí ani meškať, vtedy sú na Farského na prestup 2 minúty. To je problém stihnúť aj pokiaľ električka prichádza načas. Ak to ešte vodič 95 podporí predčasným odchodom...
Reply on: pressburger #22:
Garantovany prestup by mohol fungovat na niekolkych bodoch v celej sieti, ale zial DPB zatial nedosiahol level kedy by nieco take bol schopny prevadzkovat (mimo nocakov). Vid napr. 41+64, kde to funguje tak ze raz za cas sa vyda dopravny prikaz ze sa ma cakat, po par tyzdnoch sa na to zabudne a tak dookola...
Reply on: Jadran #21:
Ja si myslím, že by na Farského mohol fungovať aj garantovaný prestup. Pravidelne L3 prichádza s meškaním a nastáva situácia, že súčasne prichádza električka na zastávku a L95 tiež. Na zastávke nikto, tak fičí ďalej. Potom ďalšia 95 berie ľudí z dvoch električiek. Konečný efekt = využitý je len každý druhý spoj
Reply on: Andyno #20:
95 so sólami má kapacitné problémy jedine vtedy, ak z Farského "dve električky" berie jedna 95-ka (tram mešká, alebo 95 zdrhne s náskokom, alebo oboje). Inak to pri súčasnom intervale úplne v pohode vyjazdia sóla.
To budú akože malé 95-ky chodiť odteraz stále??? o_O
Reply on: bobitwo #14:
...hmm spojenie safka a malej oblasti.

Kazdy den na Safku rozmyslam ci nastupit do plnej elektricky, do ktorych dveri, alebo radsej pockat na dalsiu. A potom na Farskeho sledujem ako sa balik ludi snazi dobehnut autobus 95. Skodovky su fakt kapacitne, aj poloprazdna tramvaj na Farskeho vylozi balik ludi. Verim ze keby bol prestup na hrane, sutuacia s prestupovanim by bola uplne ina.
Reply on: bobitwo #14:
Centrum mesta nie je ničím zaujímavé? Ty si sa s koňom zrazil?
A tie električky z Petržky predsa nekončia na Šafku, ale idú ďalej do mesta, tak nerozumiem tomu argumentu, že "na Šafku nič dôležité nie je", aj ak by to bola pravda.
Ohľadom L91/L191 ti už napísal david1 - možnosť využívať ich má len malá časť Petržalčanov. Samozrejme, že ak bývaš na Jasovskej, tak sa nebudeš terigať cez sídlisko, ale pôjdeš okolo, no to skrátka väčšina Petržalčanov nemá ako urobiť.
Reply on: 810zssk #6:
Aby to spojenie malo opäť zmysel. Zavedením toho kastastrofálneho prestupu na Farského, najmä mimo špičky, kedy 95 takmer určite utečie a môžeš čakať 7-8 minút na ďalšiu, čo pri dĺžke danej cesty nie je zanedbateľný prestoj, je kombinácia električka+95 na cesty južnejšie od Námestia hraničiarov takmer vždy pomalšia ako alternatívy. Bolo by to úplne iné, keby ten prestup bol na hrane a garantovaný bez zbytočného čakania. Absencia spoločnej zástavky pod Manderlom či Mariánskej v smere do Petržalky sú už len čerešničky na dorte.
Reply on: bobitwo #14:
L91/191 je predsa expres , ktorá primárne slúži pre obce za Petržalkou tak to nemôžeš časovo porovnávať s obslužnými linkami typu L95 či L98 ktorá vymetá pol Petržalky.

Most SNP a Apollo sa budú ešte viac a viac upchávať v špičkách. Časom bude električka určite rýchlejšia alternatíva. Podobne ako už dnes na Račianskej.
Reply on: S499.1023 #10:
Ja len, že čo by v niektorých častiach mesta dali za také MHD spojenia, aké má Petržka. Ale chápem aj to, že sa ľuďom nechce každodenne absolvovať to prestupovanie na Farského. A to už je chyba mesta.
Linka č.95 už plní len funkciu spoja pre ľudí, čo sa potrebujú dostať na Šafko z istej malej oblasti. Napríklad ja bývam na Jasovskej. Pre mňa je rýchlejšia sa dostať na Šafko 91/191 pod Most SNP a odtiaľ električkou, alebo nejakým busom. Ušetrím tak cez 15 minút oproti tomu aby som došiel na zastávku 95 (Vyšehradská, Lúčanka) čo je cca 7-8 minút, 98 je to cca to isté časovo, potom musím ísť 15 minút na Farského, čakať v priemere 3-4 minúty a 4 minúty cesta na Šafko. 91/191 mi cesta trvá v priere 20-25 minút (rátam od opustenia domu), ak by som chcel využiť električku, tak je to cca 30-35 minút. To isté sa týka aj ľudí, v ktorí majú v blízkosti 93. Pokiaľ aj potrebujem nastúpiť na danú električku 1 (neviem si predstaviť ten dôvod, keďže vždy je to rýchlejšie 93 či už na Hlavnú alebo inde) alebo na 3 (prestup je ľahký a rýchlejší na pár miestach). Takže pre týchto ľudí vlastne 95 nemá zmysel, pokiaľ nie sú lenivý a nemajú problém sa troška prejsť a možno o 1x viac prestúpiť. Z časového hľadiska to je pre 91/191 a 93 úspora času od 15-25 minút oproti ceste 95 j električke čo je dosť podstatné. Navyše ak si to zoberieme, tak na Šafku je len Univerzita (väčšina študentov býva v Mlynskej doline alebo v Starom meste a pod). Inak na Šafku nie je nič také dôležité. Z Petržalky do Eurovei je to lepšie 68. Tá časť mesta ohraničená Mostom SNP, Námestím SNP, Dunajskou až po Karadžičovu nie je ničím zaujímavá ak nerátame Hviezdoslavovo námestie, Hlavné námestie a Michalsku ulicu (ale všetko to je pešia zóna a rekreačna zóna, hlavne na posedenie a pre turistov) . Sú to prevažne pešie zóny, kde bývajú hlavne ľudia, je tam minimum kancelárií a firiem. Tak či tak, cestovať 95 aby potom prestúpili na električku na Farského má v súčastnosti už len málo ľudí. Buď si prídu pešo na električku, alebo je pre nich výhodnejšie ísť autobusom búde cez Most SNP alebo Apollo do mesta.
Reply on: Melange #8:
Samozrejme, to sa do nejakej miery stalo uz pri prvej etape.
Reply on: S499.1023 #10:
Alebo sa proste len prejsť okolo Arény o 9:00, aký dopad malo dokončenie mosta na dopravné návyky.
Reply on: Ámos #5:
Ak o nich prišiel, tak ešte v čase odklonenia L95 cez iné mosty. Ak sú moje spomienky subjektívne, kľudne sa nechám opraviť, ale podľa mňa odvtedy nebolo badať také návaly z centra ako kedysi na Šafku. Na Scéne ani pri galérii nezvyklo bývať natrieskané nástupište. V každom prípade, obsadené sólo každé 4 minúty mi ako nejaká hanba nepríde. Ok, v 2005 to boli harmoniky s 3', lenže koľko áut odvtedy pribudlo... A napriek tomu sa nenaplnili apokalyptické vízie, ako zbytočnou 1. etapou nebude nikto chodiť.
Každopádne, skôr by som povedal, že sa len zmenila skladba cestujúcich. Každý si vyberá (subjektívne alebo objektívne) najvýhodnejší spôsob prepravy. Kto chce z Lúk ísť priamo, radšej sadne na L93 a má to bez prestupu, ďalšie relácie zas nevychádzajú časovo zaujímavé ak ti to nejde k domu a musíš rátať s vatou na Farského. Husto osídlené okolie Nám. hraničiarov to na Jungmannovu zvládne aj pešo... A napriek tomu generuje každá električka pri TPD slušné objemy, ktoré sa samozrejme rozložia na Ovsište, Dvory a 95ku. Nehovorím, že si v sóle posadajú, ale naplnenosť napr. 94ky to asi dosahovať nedokáže, kým samozrejme blbci za volantom nebudú zdrhať pred balíkmi z elín.
Ak niekam treba kĺby, tak skôr tam, kde to ozaj horí, nie tam, kde kus dňa vozia vzduch. Alebo možno by bolo riešením prestať sa báť prejazdov - nech sa špičkové sólo poradia na sedlo stiahnu tam, kde cez deň kĺby najviac netreba...
Reply on: Melange #8:
Áno. Ku štúdiu zadať do Gúgľa výrazy Würzburg, Stadtbahn, Heuchelhof, Rottenbauer.
Reply on: Melange #8:
To som nenapísal. Ale aj keď súčasný stav možno postačuje, nemôžeme sa tváriť, že bude postačovať navždy.
Reply on: mirec240 #7:
Takže keď sa dokončí II. etapa električky, tak ľudia budú húfne nechávať autá doma a presadnú do električky?
Reply on: 810zssk #6:
To má byť vtip? Petržalka nie je len o linke 95 a naviac niektorí uprednostňujú priame spojenie pred prestupom z električky na autobus, resp. opačne. Keď sa predĺži električka až na koniec, nutnosť prestupu opadne. Ďalšia vec je že kedy to tak asi bude...
Reply on: Ámos #5:
Hlavne v takom pripade je na mieste otazka naco stavat elektricku niekde kde jazdia sola (a nie v brutalnom intervale).
Reply on: Viko #4:
Zaujimave. Celkom rad by som videl vysledky sčítania cestujucich.
Ak je to tak, tak DPB prisiel o kvanta cestujucich v Petrzalke.