Súpravy električiek Tatra T6A5 znovu jazdia na zadný zberač

Po ukončení opravy bude na druhý zberač premávať aj súprava električiek T3S.

V dohľadnej dobe budú všetky bratislavské električky Tatra T6A5 premávať iba na druhý polpantograf. Pôvodne sa tak malo diať od 1. februára 2017, avšak kvôli výhybke na Námestí SNP v smere na Kamenné námestie, ktorej výmenu nie je možné prestaviť zadným zberačom, bolo zavedenie povinnosti jazdiť na zadný polpantograf odložené na neurčito. Momentálne platí prechodné obdobie, počas ktorého môžu "téšestky" jazdiť na ľubovoľný zberač. Na zadný polpantograf bude premávať aj jediná súprava električiek T3S po dokončení opravy po nehode.

Výhodou jazdy na druhý zberač je možnosť lepšieho rozjazdu pred vzdušnou križovatkou s neutrálnym poľom pre električky (napr. na Račianskom mýte, Kollárovom námestí či Molecovej), menšie znečistenie čelného skla zadného vozňa od uhlíka a konkrétne v prípade súprav vozidiel T6A5 aj absencia rezonancie v prednej kabíne vodiča (ktorá je najvýraznejšia na Hurbanovom námestí).

Na zadný zberač súpravy električiek T6A5 a T3S v minulosti jazdili, no od 15. apríla 2007 bola nariadená ich premávka na predný polpantograf v súvislosti s nehodou na Floriánskom námestí, kde bola príliš krátka vzdialenosť medzi povelovým kontaktom a výhybkou. Veľmi malá vzdialenosť od kontaktu po výhybku bola v tom čase na viacerých miestach. V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #84:
Pre doplnenie: v Dúbravke už nefunguje, ďalšie budú nasledovať. Môj tip: do Vianoc to v pohode stihnú ?
PS: zdravím zssr 81 a 1203...
Reply on: S499.1023 #81:
Pre doplnenie, Vetru majú iba tieto výhybky:
- č. 1 pred SNG (od mosta SNP, smer Jesenského / Vajanského nábr.)
- č. 9 pred Starou tržnicou pri dočasnej zastávke Nám. SNP
- č. 4, 34, 35 kompletný triangel pred Luxorom (Štúrova - Jesenského)
- č. 36, 37 v obratisku Dúbravka
- č. 43 v obratisku hlavná stanica
- č. 48 na trati z hlavnej stanice pred NBS
- výhybka v obratisku Petržalka
Reply on: S499.1023 #81:
Ne
Zdravím, chcel by som sa spýtať, že po koľkých odjazdených kilometrov sa musí vymeniť uhlíková lišta na pantografe z dôvodu opotrebovania?
Reply on: Solider #79:
Všetky výhybky už majú Vetru?
Reply on: mrkvakj #78:
No je tam slovo "takmer", takze o ktorych kontaktoch vies (alebo ty Solider), ze to zadnym zberacom, alebo zberacom pri kabine B nedokazu vyhybku prehodit? Zaujima ma to. Mne sa napriklad zda uplne natesno vyhybka pri tej provizornej zastavke Nam SNP. Dik
Reply on: TomJ #77:
T6 to nezvládnu na zadný zberač z dôvodu technickej komplikácie, ktorá spôsobuje, že pri prejazde zadného zberača cez povelový kontakt nedôjde k prestaveniu, ale vždy ku blokovaniu výhybky. 30T to neriešia, pretože majú Vetru a svoje krabičky medzi koľajnicami.
Reply on: TomJ #77:
Posledna veta...
"V súčasnosti sú už povelové kontakty umiestnené v takej vzdialenosti pred takmer všetkými výhybkami, aby bola jazda cez ne bezpečná aj pre súpravy vozidiel radu T premávajúce na zadný zberač a električky Škoda 30T ForCity Plus idúce článkom B napred."
Reply on: Sommelier #76:
Ja som ten článok dočítal. Mám tomu teda rozumieť tak, že keď to nezvládnu T6 na zadný zberač, tak že v prípade linky 1 musí vodič každé druhé kolo prehadzovať danú výhybku ručne? To od zavedenia električiek do Petržalky ešte neboli schopní opraviť?
Reply on: TomJ #75:
Dočítať hlavný článok robí problém..
Včera som jednu T6 videl jazdiť na oba zberače.
Inak, keď majú problém prehadzovať tú výhybku, nerobí to problém aj vozom 30T pri jazde kabínou B napred?
Reply on: S499.1023 #64:
Vysvetľoval... Žiaľ asi nie dostatočne hlučne, tak nepočul a preto neporozumel. Ale opakovanie je matkou múdrosti, tak aj zo dva krát, nech chlapec pochopí...
Reply on: S499.1023 #66:
To sa neškolí, to už je vyškolené... ?
A ak robí Krachgo kurzy tak, ako Zločinecká spoločnosť s rozumom obmedzeným, tak ďakujem...
Reply on: zlomok #71:
Ešte horšie: lisované blato.
Ad prierezy špagátu: 80 (nová norma už pre E nepripúšťa), 100, 125 a 150. Skúsim vysomrovať pasport TV a ak sa podarí, tak dodám. Kedysi som mal, tan bolo úplne všetko vrátane napájacích bodov, istenia, prierezu, napínania, vykurovania, výhybiek T... Len už z neho asi nič neplatí a kedysi bolo dááávno...
Reply on: S499.1023 #70:
Mohlo ma napadnúť gúgliť po nemecky. ? Z tej stránky aspoň viem že limitujúcim členom je lišta. Chodí k nám ešte furt "lisovaná tma"?
Reply on: Dispecer #67:
Šotokotinou mám na mysli navrhovať to na pravidelné spájanie a rozpájanie vozidiel.
Reply on: BigMac #59:
Iste, mohol som si to tiež vypočítať. Ale referenčne beriem Stadler Tango, ktorý teoreticky "cucá" max. 1,25 kA cez jeden zberač. "Sedemčlánkvá 29T/30T so štyrmi hnacími podvozkami by sa určite dala elektronicky obmedziť na celkový max. výkon 750 kW aby mala rovnaké max. odbery ako Tango. Navyše 750 kW by bolo určite viac než dosť a adhézia by bola ešte lepšia ako u 29T/30T. Ešte by ma zaujímalo aký máme prierez drôtov a či by to nebol problém. Predpokladám že nie, ale pre istotu si to chcem overiť. Mimochodom, max. prúd cez pantograf by mohol byť uvedený v nejakých katalógoch firiem Lekov a pod., pre jednotlivé sústavy. Nemá náhodou niekto niečo také?
Reply on: S499.1023 #63:
Ja nič nevymýšľam, ono to reálne existuje... ?

...či si to v BA zavediete alebo nie, mi môže byť (a aj je) úplne jedno. Ale tiež by som sa skôr uberal cestou, ktorú dávnejšie načrtol zlomok, než tomuto. ?
Reply on: BigMac #57:
Toto sa školí u Krachga na vodiča HDV? A tam už nepatrí do znalostí, aké máme napájacie sústavy na železnici a aké máme zostavy trakčného vedenia?