Zastávky na znamenie a dopytové otváranie dverí

V bratislavskej MHD sú od 13. februára 2023 všetky autobusové a trolejbusové zastávky charakteru na znamenie, čo znamená, že vozidlo zastaví, len ak na zastávke niekto nastupuje alebo vystupuje. Všetky zastávky sú na znamenie aj v regionálnej autobusovej doprave v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. V električkovej doprave zastávky na znamenie zavedené nie sú.

  • Vystupujúci cestujúci musí v dostatočnom predstihu pred zastávkou na znamenie signalizovať vodičovi svoj úmysel vystúpiť stlačením tlačidla STOP alebo Dvere, aby mohol vodič bezpečne zastaviť vozidlo. Pri stlačení tlačidla tesne pred zastávkou, alebo na jej úrovni už nie je spravidla možné bezpečne vozidlo zastaviť a vozidlo zastaví na ďalšej zastávke.
  • Pri čakaní na zastávke na znamenie je cestujúci povinný stáť na zastávke tak, aby ho mohol vodič prichádzajúceho vozidla včas vidieť a mohol bezpečne zastaviť vozidlo. Prichádzajúce vozidlo automaticky zastaví na zastávke na znamenie aj v prípade, ak už pred ním na zastávke stojí vozidlo iného spoja.

Všetky električky, trolejbusy a autobusy sú vybavené aj dopytovým otváraním dverí. Dopytové otváranie dverí znamená to, že cestujúci musí pred vystupovaním stlačiť tlačidlo Dvere, aby sa dvere otvorili. Tlačidlo Dvere je možné použiť aj na signalizáciu výstupu na zastávke na znamenie. Pri nastupovaní do vozidla je potrebné pre otvorenie dverí stlačiť príslušné tlačidlo na dverách, resp. vedľa dverí po jeho rozsvietení.

Tlačidlo na otváranie dverí

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: si #40:
Ano dnes sa pouziva Invertor ktory vytvara AC z DC z pomocou tranzistoru. Vdaka solarnym panelom je tato technologia velmi dostupna.
Reply on: SixSixTrooper #39:
Minimalne pri trolejbusoch to je tak, ze ak v danom napatovom useku nemas dalsi voz, ktory by spotreboval narekuperovanu energiu spalil, tak sa rekuperacia vypne a voz to posle do odpornika.
Reply on: SixSixTrooper #39:
nuz, ja myslim ze az tak jednoduche to nebude....
jednak myslim ze meniarne idu z 22kV (a nie z 230V vetvy, vies si predstavit tie prudy a potrebne dimenzie vodicov na primarnom okruhu ? 🙂 ) a dvak predpokladam ze stale je tam len obycajne trafo na 600V~ a nasledne za nim nejaky (asi polovodicovy) usmernovac.... no a ak mas aspon trosku elektrotechnickeho vzdelania/prehladu, tak si to skus nakreslit a zamysliet sa nad tym co sa stane s dodanym vykonom ak pri rekuperovani vozidla stupne napatie na vystupe z usmernovaca.... na to aby si vedel prebytocny vykon z jednosmerneho obvodu dodat nazad do striedaveho, musel by si tam mat (ak sa nemylim, a ak ano, tak ma niekto prosim poucte ako to je dnes) k tomu patricny menic alebo motorgenerator.....
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: si #38:
Ak sa nemylim tak meniarne su obojsmerne = vedia vratit AC 230v do siete z nevyuziteho / rekuperovaneho 600v DC.
Reply on: Sor city #35:
no a zrovna ked skoro vsade niekto nenastupuje (skoro rano/neskoro vecer) tak obvykle ani nemas v useku ani dalsi voz ktory by rekuperovanu energiu vyuzil a tak sa nasledne zmari na teplo v odpore.....
Reply on: Sor city #35:
Budes v soku, ale aj trolejbusy rekuperuju.
Reply on: asaus #15:
Máš pravdu, blokuje ako poznám na botanickej záhrade, nie som si istý, či aj pod stanicou (smer račianske mýto) a vie ešte niekto, na akých zastávkach reklama blokuje vyhlad?
Reply on: Petto #23:
Asi električky stoja všade kvôli tomu, lebo skoro všade niekto nastupuje/vystupuje a aj keď nie, tak tú "zbytočne minutú energiu" dokáže rekuperovať (premeniť na využiteľnú), takže strata pri električkách nie sú také problémové, ako pri autobusoch a trolejbusoch a okrem toho, väčšina cestujúcich sa orientuje vizuálne (nie podľa tabule), takže by dopyt stlačili príliš neskoro kvôli dlhej brzdnej dráhe
Reply on: N/A #30:
Myslím, že prístup k zmene jazdných dôb by bol veľmi podobný prístupu na autobusových linkách.
Reply on: Geravy #31:
Projekt Medze by ti poďakoval 😂
Reply on: Geravy #31:
Kým by sa to zrealizovalo, tak by sme zasa plakali, že pre vtedy už postavené bytovky v záhradách by sa hodili dve 😃
Reply on: N/A #30:
Zlucit tie 2 zastavky do jednej v strede?
Reply on: TomJ #28:
Samozrejme, aj električky by to mali mať plošne, ja som to len myslel tak, že je tu motivácia to dať na znamenie, keďže sú zastávky, ktoré sú málo frekventované a na znamenie by to zrýchlilo. Tu je len otázne, že ako by sa zmenili jazdné doby, pretože ak by som na oboch Krčacoch nezastavil, tak na Zaluhy by som došiel +2 alebo na 0, no musel by som ísť 30kmh.
Reply on: mhdobcansr #27:
Zastavia lebo majú predstih a nechcú ísť 20km/h po hlavnej ceste.
Reply on: N/A #26:
To Americké námestie a Tomášikova mi tam nejako nesedia. Ale ak je pravda, že busy budú mať všetko na znamenie, tak je podľa mňa kontraproduktívne zavádzať u električiek na znamenie iba niečo. Ak už neexistuje žiaden technický problém, ktorý by v tom bránil, tak nech majú aj električky všetko na znamenie.
naco podaktory postoja na zastavkach na znamenie ked ludia nevystupuju?
podaktori ani nestlacaju tlacidla a chcu vystupit na zastavkach na znemenie. potom sa divia ze autobus nezastavil? hmm...
Reply on: Petto #23:
Horne Krcace, Dolne Krcace, Malokrasnanska, Kralovske udolie, Americke namestie, Tomasikova, Nova doba, Kuchajda, Odborarska, Heckova, Hybesova, Puchovska. Urcite som ich vela zabudol, ale tuto niekedy zastavovat je naozaj zbytocne - Krcace su ale TOP zbytocneho zastavovania.
Reply on: N/A #22:
😱
necakal som ze sa tohto jedneho dna dozijem v BA
Reply on: Petto #23:
To je predsa súčasť kampane častejšie ako metro.

Zastavujú častejšie ako metro. 😁
Gumokoly budu mat vsetko na znamenie ale elektricky nadalej na kazdej vrbe budu stat ? 💀 "Nosna doprava po bratislavsky"